Uitwendige versie (draaien van baby in stuitligging)

Hallo allemaal,
Ik ben nu bijna 33 weken zwanger en onze baby ligt in stuitligging. Bij 35 weken krijg ik een extra echo om te kijken of hij uit zichzelf gedraaid is naar hoofdligging. Mocht dat niet zo zijn is er de mogelijkheid om hem door de gynaecoloog te laten draaien (uitwendige versie).
Ik ben op zoek naar ervaringen van moeders die dit hebben laten doen (positief en negatief).
Groetjes, nonna1988
 
Geen ervaringen met een versie, ik had dwarsliggers. Maar de oudste is met 37 weken nog gedraaid en de tweede met 38 weken. Nog niet te druk over maken. Ze beginnen daar al vrij vroeg over terwijl er nog veel baby's draaien. Is hij al ingedaald?
 
Nee hij is (gelukkig?) nog niet ingedaald. Ik hoop natuurlijk dat hij uit zichzelf nog gaat draaien. Maar heeft hij dat bij 35 weken niet gedaan word ik voor de keus gesteld.. En ik heb nog geen idee wat ik dan besluit. Vandaar mijn vraag..
 
Ik kreeg wel de keus hoor. Maar heb geweigerd. Omdat ze bij mij overdwars lagen, was de kans van slagen niet enorm groot. En mocht de bevalling dan beginnen terwijl ze dwars liggen, zou het een keizersnede worden. Uiteindelijk is alles goed gekomen. Zolang ze niet ingedaald zijn, kunnen ze zelfnog draaien.
 
Terug
Bovenaan