Umcg of martiniziekenhuis

<p>Dag dames,</p><p>Ik weet niet of ik deze vraag op dit forum kan stellen, maar probeer het toch even :).<br />Mijn vriend en ik zijn al een tijdje bezig met onze zwangerschapswens, hebben hierin al het enige meegemaakt (buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Nu weet ik ook dat ik PCOS klachten heb, hiervoor ga ik naar een acupuncturist.</p><p>Ik wil daarnaast nu ook graag naar het ziekenhuis met mijn klachten. Maar ik twijfel of ik naar het UMCG zal gaan of het Martini Ziekenhuis. Voor mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap ben ik in het UMCG behandelt, maar ik vond het daar wel onpersoonlijk. Ook had ik daar steeds wisselende jonge gynaecologen in opleiding.</p><p>Ik ben benieuwd of hier meiden zijn die ervaringen hebben met deze ziekenhuizen. Ik heb gezien dat het Martini Ziekenhuis een PCOS Poli heeft, heeft iemand daar ervaring mee?</p><p>Alvast bedankt voor je reactie!</p>

Hee MandarijntjeX, 
Wat naar dat je in deze situatie zit. Ik heb zelf geen ervaring met de betreffende afdeling in beide ziekenhuizen, echter vind ik over het algemeen het Martiniziekenhuis wat "menselijker" dan het umcg. Daar gaat het nogal klinisch in mijn beleving, alsof je de zoveelste in rij bent. Hierop gebaseerd zou ik zelf eerder naar het Martini gaan. Maar zoals eerder gezegd heb ik geen ervaring met de betreffende afdelingen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Blijf positief, en ik hoop dat je gauw een positieve test in handen hebt?

Bedankt voor je lieve reactie Alyda. Dat stukje 'menselijker' lijkt mij ook. Ik ben inmiddels 33 en wil daarom geen onnodige tijd verdoen!
:)

Snap ik heel goed. Ben zelf 32, zijn nu net 3 maanden bezig, hoop natuurlijk dat het snel raak is. Voor mij zou de keuze eerder op een persoonlijke benadering vallen dan op klinisch. Het is al een heftig traject waar je mee bezig gaat, dan zou ik het niet kunnen handelen als een nummertje behandeld te worden, of ze het nou zo bedoelen of niet. Neemt niet weg dat umcg ook een goed ziekenhuis is, maar het is heel persoonlijk 

Hoi 

Wij zijn nu net begonnen met onderzoeken voor verdere behandelingen in het martini ziekenhuis volgende week worden we gebeld en gaan we beslissen welke het word ik vind het een fijne afdeling prettig personeel en leggen alles goed uit ben er ook bevallen 9 jaar geleden en was toen ook goed  

Ik heb geen ervaring met de verschillende afdelingen, maar wel ervaring bij de poli in het UMCG na een miskraam. Ik vond het daar super fijn. Steeds dezelfde artsen die de tijd namen voor mij. Ik kon ook steeds terug komen voor een controle echo om te checken of ik al helemaal 'klaar' was. De arts heeft naderhand nog een hele fijne brief geschreven voor ons en de huisarts. 
UMCG is wel lekker centraal in de stad ook :) Dat vond ik ook wel chill! 

Hoi,
Geen ervaring met de beide poliklinieken. Wel ben ik 9 maanden geleden bevallen in het Martini ziekenhuis. Ondanks dat ik een echte horror bevalling had, kijk ik er goed op terug. Mede door het personeel daar. Ook toen we daarna nog moesten blijven was het super. Heel persoonlijk en betrokken personeel. 
Succes met je keuze! 

Terug
Bovenaan