unrinewegen pijnlijk, maar geen blaasontsteking???

Hallo meiden,

Even een vraagje. Ik heb sinds twee dagen last van mijn blaas, urinewegen en sinds vanmorgen steken in m'n nieren. Ik kom net bij de dokter vandaan en mijn urine is schoon. De assistente vertelde mij dat het aan de zwangerschap zelf kan liggen. Hebben jullie dit wel eens meegemaakt?

Trouwens, ik heb op 25-1 een anti-bioticakuur gehad ivm een blaasontsteking. Toen had ik dezelfde klachten, was mijn urine in principe ook schoon. Voor de zekerheid hebben ze toen toch maar een kuurtje gegeven en dat hielp. Maar nu, net 2 weken verder zijn de klachten weer terug. Iemand die dit herkent?

Groetjes, Marisa

Eigenlijk heb ik precies hetzelfde. Ik heb sinds afgelopen maandag verschrikkelijk last van mijn blaas en een constant plasgevoel (zoals ik het noem). Bij de eerste test kwam er ook niets uit, urine was schoon. Toch hebben ze het nu op kweek gezet en hoor ik vrijdag meer. Anders was tegen mij ook gezegd dat het bij de zwangerschap kon horen.

Pppfff wat je allemaal niet meemaakt in zo'n zwangerschap!

Succes meid!!

XX Saskia 21.2 wk

Hoi Saskia,

Ha, fijn!   Iemand die hetzelfde meemaakt.  Niet fijn dat je er last van hebt, maar ik ben blij dat ik niet de enige ben. Ik heb nu het advies gekregen om veel te drinken en maar even af te wachten. Als ik vrijdag nog steeds klachten heb, moet ik weer urine inleveren en een afspraak maken bij de dokter...

Groetjes en sterkte! Hou me op de hoogte!
Marisa

hoi meiden,
Lastig voor jullie. Ik heb een collega gehad met hetzelfde ook de pijn bij de nieren. Veel water drinken hielp echt. Hopelijk bij jullie ook!
Sterkte.
grts, daantje

hoi,
veel (water) drinken, ca 3ltr,  om de nieren te spoelen is altijd goed ja.
Verder zou ik het heel goed in de gaten houden. Niet tijdens mijn zwangerschap maar wel ervoor heb ik 3x een opstijgende urineweginfectie gehad terwijl mijn urine schoon was!! Pas bij uitgebreide urinekweek werd er een beestje gevonden...
Verder heb je bij de reformzaken cranberriethee (ook bijv vit C tabl met cranberrie). Dit verlaagt de zuurgraad in je urine waardoor bacteriën minder makkelijk groeien. Ook extra vitamine C slikken is goed, maar of je dat zomaar mag tijdens je zwangerschap weet ik niet...
Beterschap!! Mira sinds 02-01 mama van jaap

ps na die infecties heb ik wel weken last gehouden van de urinewegen en nu, 7jr later, merk ik het direct wanneer ik te weinig heb gedronken...

Terug
Bovenaan