up date iris en haar heupje

vandaag zijn we weer naar het ziekenhuis geweest.
eerst een rontgen foto gaan maken en daarna naar de orthopeed.
ze was erg aan het twijfelen of ze iris nu gips wou geven of kijken voor iets anders.
ze is gaan overleggen met haar collega. en deze wilde nog even wachten en de campspreider   proberen. ze moet nu twee weken in de pavlik en dan terug komen met de campspreider aan en dan een rontgen om te kijken wat deze voor effect heeft op de heupjes.
iris is een erg twijfel geval omdat ze net niet een luxatie heeft. dus ze zit op het randje van de behandeling voor luxatie als ik het goed begrepen heb.

over twee weken weer meer nieuws
ben benieuwd

groetjes petra en iris morgen 5 maanden

Tsjee wat een onzekerheid nu weet je nog niet waar je aan toe bent.
Marissa had ook luxatie en dat is met de pavlik wel goed gekomen. Volgende week moeten wij ook weer en dan krijgt ze ook de campspreider om de dysplasie te behandelen. Succes en hou ons op de hoogte. Hoop zo dat ze geen gips hoeft.

hoi bianca
ben benieuwd hoe jij de campspreider gaat vinden. gelukkig dat de pavlik bij marissa heeft  geholpen. de eerste arts wilde nu gipsen maar haar collega wilde dit nog even proberen ben benieuwd.
laat even weten hoe het gaat met de campspreider.
groetjes petra

Hi Petra,

Marissa heeft de campspreider al eens 1 weekje omgehad, maar toen moest zij heel erg huilen. Achteraf waarschijnlijk omdat deze niet goedzat, haar beentje zat toen ook nog niet op de juiste plek. Ze heeft toen ook de pavlik weer gekregen.  Ik heb de campspreider van de week ook nog 1,5 dag omgedaan, maar twijfelde of hij goed zat en aangezien we dinsdag toch weer naar het ziekenhuis moeten en we onze eigen arts weer hebben heb ik toch voor de zekerheid de pavlik maar weer omgedaan. Nu had ze er geen moeite meer met de campspreider. Wel hebben we de achterkant (het harde ruggedeelte) volgeplakt met viltjes. Dan is het iets zachter om op te liggen.

hey petra, ik las je berichtje ook op de site van de heupafwijking. Marissa heeft dus ook eerst de pavlik gehad en omdat deze niet aansloeg kreeg ze de campspreider. Maar volgens de arts die we nu hebben was dat dus helemaal niet goed. De pavlik had gewoon hoger (strakker) gemoeten, waardoor het beentje dan vanzelf terug in het kommetje moet schieten. En dat is dus gelukt. Nu is het alleen nog de dysplasie die moet genezen en dat gaat dus met de campspreider gebeuren. Ik hoop voor jullie dat de camp wel werkt en dat ze niet in het gips moet.

hoi bianca
ik had inderdaad ook al in de gaten dat je ook op het heupafwijking forum was.
ik hoop dat de campspreider an slaat en we geen gips hoeven.
ben benieuwd hoe marissa hem vind.donderdag om 11 uur kan ik hem halen en dan moet ze de 7 de maart hem aan vooor een rontgen.
en dan beslissen ze verder als ik het goed begrepen heb.
groetjes petra

Hi Petra,

Wij zijn vandaag weer naar het ziekenhuis geweest en kregen goed nieuws! De pavlik mag, na bijna 5 maanden, af. Ze moet nu dus de campspreider om, maar alleen bij het slapen. Ze heeft hem nu dus om en volgens mij geen last van verder. Ze is vrolijk. Wel hebben wij op het harde ruggedeelt viltjes laten plakken. Wanneer moeten jullie weer naar het ziekenhuis? Laat even weten hoe het gegaan is, hoop dat Iris ook de pavlik mag aanhouden en niet in het gips moet.

hoi bianca

proficiat dat is goed nieuws voor jullie.

iris moet 7 maart op de foto met de camp spreider als deze goed zit dan moet ze deze dragen anders krijgt ze gips.  maar we hopen van niet, zodat ze alleen nog de campspreider hoeft.

groetjes petra

Terug
Bovenaan