updat glucosetest

Hoi,

Gisteren werd ik gebeld voor mijn vk. De 1ste waarde was 4.6. De 2de waarde was 8.8, te hoog, dus ik zou gebeld worden door een dietiste om een plan door te spreken. (Ziekenhuis hier heeft de norm 7.8)
Vandaag werd ik gebeld door het ziekenhuis met de mededeling dat ik 2apr naar het ziekenhuis moet komen voor groeiecho en 3apr voor een afspraak bij de gynaecoloog.
Toen ze belde voor die afspraken had ik het idee dat ik gebeld werd voor een dieetplan, maar dat is dus niet zo.
Ik stond eigenlijk met mijn bek vol tanden en ik heb dus ook niet gevraagd hoe of wat.

Heeft iemand ervaring met dit soort onderzoeken?

Gr Ilse

hier een juni mama. De groeiecho is ervoor om te kijken of het kindje niet te groot word. Omdat bij jou je suiker te hoog is, is de kans heel groot dat het kindje ook groot is. Vraag me niet precies hoe het zit maar het heeft er mee te maken dat het kindje de suikers die jouw lichaam aanmaakt in zich opneemt. Waardoor het hard groeit. Om er voor te zorgen dat het kindje niet te groot wordt, doen ze die groeiecho's. Aan de hand van de uitslagen zul je te horen krijgen wat het plan van de gyn is. Eerder halen, of laten zitten met en met een ks halen. Als je kindje geboren is, zullen ze het ook gelijk testen. Dan kijken ze naar de suikerwaarde van het kindje.

succes!

Hier een ervaringsdeskundige. Zoals jufanouk het hierboven al schrijft, is het belangrijk om de groei van je kindje goed in de gaten te houden. Door de suiker is de kans groter dat je kindje ook groter is. De gyn. zal met een echo kijken of dit bij jou ook zo is. Daarna zullen ze kijken wat er gaat gebeuren. Bij mij werkte een dieet voldoende en bleven mijn waardes stabiel. Ik hoefde ook niet controle van de gyn te blijven. Uiteindelijk is mijn zoontje met bijna 40 weken zwangerschap gewoon spontaan gekomen, geen ks, en woog hij net 7 pond. Verder heeft hij geen suikertest gehad na zijn geboorte.

Terug
Bovenaan