update bekend maken

Hoi allemaal,
Aangezien ik bij bekend worden al zo ver was, hebben wij besloten om het meteen te vertellen. Wij waren uitraad benieuwd naar de reacties, want het komt zo ontzettend uit de lucht vallen. Mijn schoonouders weten het nu, en de broer van mijn vriend. Mijn ouders vertellen wij het volgend weekend, aangezien ze aardig ver weg wonen en wij het niet via de telefoon willen doen. De reactie zijn allemaal erg positief, iedereen vind het echt heel erg leuk. Mijn schoonmoeder is er gekker mij dan wij zelf;-). Wij genieten er ontzettend van. Hoe is het bij jullie gegaan? Hebben jullie ook wel eens minder leuke reacties gehad?

hoi spirit das toch leuk meid dat je t toch saampies verteld hebt,soms kun je t gewoon ni voor je houden,ik zei vroeger ook van als ik zwanger ben dan zeg ik t ook pas met 10 12 weekjes maar daar is nix van geworden want t is nog vroeger gebeurt ;-) .
Heb er geen spijt van want t doet me goed,om samen met familie en vrienden dr over te hebben,t geeft me een lichtpuntje.mn ouders vinden t heel leuk want ze worden voor t eerst opa en oma ,mn schoonouders vinden t ook leuk maar die zijn al twee keer opa,oma geworden.geniet dr lekker van meid.liefs

Die minder leuke reacties ben ik wel bekend mee....
Ik werd zwanger van mijn vriend toen we net een paar weken een stel waren.

Onze ouders van ons allebei, reageerden gelukkig heel goed, en hebben we juist geen vervelende reactie van gekregen. Mijn moeder was juist ontzettend blij, is voor haar haar eerste kleinkind.

Maar van een vriendin, die tevens een collega is kreeg ik wel een hele vervelende reactie. En inmiddels is onze vriendschap bekoeld naar afstandelijke collega's.

Maar dat heb ik gelukkig naast me neer kunnen leggen. het belangrijkste is en blijft dat jij en je partner er gelukkig mee zijn. En die vervelende reacties...... tja......

Geniet van de rest van je zwangerschap en mocht je een vervelende reactie krijgen, leg die lekker naast je neer. Nogmaals het belangrijkste is dat jullie er gelukkig mee zijn.

Liefs
Vanessa ( 27 weken zwanger)

Fijn toch dat iedereen positief reageert....heerlijk genieten!!!

Bij onze eerste dochter (ninthe* geboren in 2006) was de reactie van een paar mensen bij ons vervelend...niet eens om hoe de situatie was maar meer hoe die mensen op dat moment zelf in het leven stonden.
We waren toen al ruim 6 jaar samen, hebben een koopwoning, allebei een baan dus daar lag het niet aan...
Maar mijn moeder woont in Indonesie, ze had altijd gedacht dat ik zou wachten tot ik ongeveer 27 was en dan waren hun binnen 2 jaar in nederland...ik zei ook altijd ik wacht tot 27 maar het begon eerder te kriebelen...haar lauwe reactie was ook meer gebasseerd op het feit dat ze heel erg veel van dit kindje zou missen...
Mijn vader heeft zelf nog een dochter van toen net 3 met zijn nieuwe vrouw, die schrok gewoon heel erg dat hij opa zou worden...was weer ff een extra feit die op zijn neus gedrukt werd dat ondanks dat hij nog een jonge dochter had toch ouder werd hahahaha...
En 1 van mijn nichten die had net een hel van een zwangerschap gehad, 32 uur weeën met 1 cm ontsluiting, spoedkeizersnede waar met de vacuumpomp hun zoon uitgehaald werd van 11 pond en 57 cm lang (auw!!!!)...ze vond het vooral erg voor mij dat ik hoe dan ook een bevalling zou moeten doormaken, ze had haar trauma nog lang niet verwerkt...

Helaas is Ninthe* geboren bij 22 weken zwangerschap en een uur na de geboorte overleden, dus toen ik vertelde dat ik zwanger was van Nova was iedereen helemaal door het dolle...
En nu ben ik 24wk zwanger van een zoon, en weer is iedereen helemaal door het dolle...zelfs mijn vader heeft het opa zijn helemaal geaccepteerd en is helemaal verrukt met een kleinzoon opkomst na zelf 2 dochters te hebben en 2 kleindochters...
En ja mijn moeder, ze komen pas in januari 2013 terug in nederland, wij proberen om het jaar naar hun toe te gaan en ze komt zelf nu gewoon 1x in het jaar vaker in nederland(nu dus 4 per jaar) en blijft wat langer hahaha....

Ok dit was mijn verhaal, ik vind het altijd heerlijk te lezen als bij iemand iedereen lekker blij reageert!!! Zo hoort het uiteindelijk te zijn, blij met een nieuw wonder dat leven heet!!!

Liefs randy

Ik weet nog steeds m'n mond goed te houden. 1 collega is nu op de hoogte, zij zijn ook al bijna 2 jaar bezig en wil niet lukken. Zij wist dat wij ook bezig waren dus vond ik dat ik het haar wel moest vertellen. Ze reageerde heel lief.
Iedereen verwacht volgens mij ook van ons dat we een keertje zwanger zijn, vorig jaar getrouwd en al heeeeel veel stomme opmerkingen gekregen over het kinderen krijgen. En dat terwijl wij al even bezig waren dus dat is wel heel vervelend.
Dus ik verwacht straks alleen maar leuke reacties.. :) Moet nog even geduld hebben, zijn pas 7 weken en we willen het na de echo pas vertellen. Dus nog 5 weken geduld.. :( Weet niet of me dat nog lukt hoor!! Haha...

Liefs Vissen

Terug
Bovenaan