UPDATE bezoekje aan de huisarts en inwendige echo

N.a.v. mijn vorige verhaal over mijn eerste echo waar niets op te zien was en waarop de VK haar conclusie trok dat ik een miskraam gehad zou hebben ( wat ik eeeeeeeecht wel gemerkt zou hebben ) komt hier het vervolg!

Vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest, ik had al mijn positieve testen mee genomen ( 6 in totaal ) + een potje ochtend urine die we ook nog gestest hebben. En raad eens? Allemaal positief. Toen heeft de dokter mijn buik even goed onderzocht en kon hij de baarmoeder ook al goed voelen. Volgens hem leek alles goed en wel en kon ik ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uitsluiten omdat ik dan inmiddels wel ergens een pijntje zou hebben gehad. Ah fijn, just in case, een doorverwijzing gekregen voor een inwendige echo in het ziekenhuis. Direct gebeld en toevallig konden we 's middags om 10 voor 3 direct komen. En daar zat ie dan, onze beeb van 9 weken en 2 dagen, met een kloppend hartje. Alles lijkt goed en wel!

In plaats van dat ik opgelucht was ben ik de hierop volgende 2 uren zo ontzettend kwaad geweest op de VK die er van overtuigd was dat ik een miskraam had gehad, waardoor ik me de rest van de week knap depresief gefrustreerd en intens verdrietig heb gevoeld. Dus heb ik een super goede goed nederlands geformuleerde klachten brief opgesteld! Waar ik waarschijnlijk niks mee op schiet maar het is altijd fijn om even je zegje gedaan te hebben.

De boze bui is nu weer over. Na een regenachtige sintmaarten tocht met mijn dochter, zit ik nu lekker te genieten op de bank en te staren naar het echo fotootje wat ik mee heb gekregen.

Nu mogen we dan eindelijk gaan genieten.
 
Wat fijn voor je zeg!
En wat een fout van die verloskundige!
Goed dat je die brief hebt geschreven, dan kun je het beter van je af zeten.
Nu dus maar een nieuwe verloskundige zoeken en gaan genieten hè!
 
Joehoe!!! Wat ben ik blij voor jullie! Super dikke felicitatie!!!

Dat een kundig iemand je zo in de rats kan laten zitten, dat moet niet mogen! Hoe heeft diegene ooit het bewuste diploma kunnen behalen???

Liefs grote broer
 
Hee, gefeliciteerd!! Wat een goed nieuws. Je hebt gelijk dat je een klachtenbrief naar de verloskundige hebt gestuurd. Ze heeft je onnodig veel stress gegeven. Onnodig, want met een inwendige echo had dit allemaal voorkomen kunnen worden.
Ik hoop dat je je boosheid nu helemaal kwijt bent en kunt gaan genieten van je zwangerschap.
En ik zou echt niet meer terug gaan naar die verloskundige.
 
Terug
Bovenaan