Update: bult Lukas, valpartij en sollicitatie Trudi

Allereerst bedankt voor alle lieve reacties!! Wat is zo'n forum toch fijn!!

Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest voor de bult op Lukas zijn buik. Nou zijn wij totaal niet tevreden over deze huisarts. Toen we toendertijd met Jasmijn bij haar kwamen zij ze simpelweg: geen idee wat het is, kinderen horen daar geen bult te hebben dus het zal vanzelf wel overgaan...... :eek:S Na een hele hoop gedoe zijn we toen uiteindelijk door een andere arts doorverwezen naar het ziekenhuis.
Ze keek naar de bult van Lukas en zei: ja dat is een hemangionoom...... denk ik. Ik wil het heel zeker weten zei ik. Ik weet vrijwel zeker dat het een hemangionoom is, zei ze, want een hemangionoom begint altijd zo met een bult en ziet dan wat blauwig. Daarna gaan ze groeien en worden ze rood. Dat is niet waar zei ik, want bij Jasmijn begon het als een rood speldenprikje wat steeds groter werd.
Om een lang verhaal kort te maken: de huisarts vond het niet nodig om het verder te onderzoeken en ik was vastberaden niet de deur uit te gaan zonder verwijsbrief.
Ik heb gewonnen!! Haha! Nu moeten we maandag 25 januari een echo laten maken in het ziekenhuis.
We wachten af.
Had het er al even met mijn man over en hij zei ook we moeten maar een andere huisarts vragen.....

Over mijn valpartij:
Ik heb nog overal spierpijn, vooral als ik lach of nies. Verder is mijn onderrug beurs en mijn koppijn heb ik de eerste dag en nacht onderdrukt met paracetamol. Niks ernstigs dus!
Ben eerlijk gezegd wel een klein beetje blij om te lezen dat ik niet de enige ben die gevallen is. Voelde me zo'n kluns........ al gun ik het natuurlijk niemand.....

Over mijn sollicitatie:
De sollicitatie in Amsterdam was voor een gezin die een nanny zocht. Hele leuke mensen, maar de uren zag ik toch niet zitten. maandag en dinsdag van 14 uur tot 19:30 en woensdag van 7:15 uur tot 19:30 uur en dan heb ik nog een reis tijd van 2 uur heen en 2 uur terug. Dan zou ik op maandag en dinsdag mijn kinderen alleen 's morgens even zien en woensdags de hele dag niet. Dat was me te veel van het goede. Het gezin wilde me rouwens graag hebben dus ik heb hun de volgende dag moeten teleurstellen.
Had ik in mijn vorige stukje geschreven over die BSO? Het komt er nu op neer dat ik dinsdag, donderdag en vrijdag kan werken op de VSO (voorschoolse opvang) dat is dan 3x 1,5 uur. TSO (tussenschoolse opvang) dat is 3x 1 uur en NSO (naschoolse opvang van 3x 3,5 uur. Dat is dan 18 uur per week. Eigenlijk moet ik minstens 24 uur werk hebben, maar we hebben besloten dat ik dit moet doen (mits de kinderen bij hun KDV terecht kunnen natuurlijk) anders kom ik nooit meer aan een baan en kinderopvang. Binnenkort krijgen ze er een peuterspeelzaal bij en wellicht kan ik daar ook nog uren maken.
Volgende week vrijdag nog een proefdag draaien en dan hoor ik ook of er plek is voor mijn kinderen en of ze me aannemen natuurlijk.

Ik heb mijn SPW diploma dus inprincipe kan ik hier thuis kinderen opvangen. Helaas betaald dat maar ongeveer 3,50 per uur per kind en moet je huis aan heel veel eisen voldoen. Alleen al mijn mooie deur met glas naar de hal zou moeten worden vervangen door een gewone deur. Dat heb ik er niet voor over. Buiten dat, moet ik slaapplekkn hebben en daar heb ik de ruimte niet voor.
Bedankt voor de tip in ieder geval.

Nou dat was weer een heel verhaal. Nogmaals bedankt voor de lieve reacties en het mee denken.

Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs een weer wat positievere Trudi

jeetje wat heb jij een stomme dokter zeg!
knap van je, dat je door heb gezet, en dat lukas nu verder onderzocht wordt!
vriendin van mij haar dochtertje heeft ook een hemagionoom. begon idd toen ze baby was met een klein rood vlekje, wat al snel uitgroeide tot een hele grote 3d vlek zeg maar. alleen id deze niet zo makkelijk weg te halen, aangezien die bij haar rond en op t oog zit.
heeft lukas er last van?
hopelijk niet.
en wat fijn dat jullie al zo snel terecht kunnen in t ziekenhuis.
ik zal voor jullie duimen dat het niets ergstig is, en dat lukas geen last van de bult heeft/krijgt en dat de evt verdere behandelingen goed verlopen.

denk aan jullie.... laat je het wel weten, de 25e? hoe t is gegaan?

balen dat je sollicitatie niets is geworden.
moet zeggen dat ik je volledig snap hoor.
verschrikkelijk, om je kids dan 3 dagen niet te zien (uitgezonderd die heel korte tijd sochtends dan op 2 dagen)

zou geweldig zijn, toch... die 18 uur?
heb je inieder geval een baan.
en kan je evt vanuit daar weer verder kijken voor iets van 24 uur. maar dan heb je in ieder geval iets zeg maar.
heel veel succes volgende week vrijdag!!!

en wat k*ote dat je zo lelijk bent gevallen.

doe rustig aan he!

hey, ik lees t allemaal wel, hoe alles af is gelopen bij t ziekenhuis, en met je proefdag.
succes!

liefs, do

Hoi,

Toch goed nieuws dan!! En misschien krijg je die extra uren snel, nu hopen dat ze je kids kunnen opvangen, maar daar heb je nu voorrang toch ;-)
Wat een dokter,, die zou ik meteen op straat zetten ;-( heeft die wel gestudeerd dan???hahaha
Een verwijskaart mogen ze je trouwens niet weigeren, proberen ze soms wel maar mag niet, goed dat je hebt doorgedramt!!
Hopelijk valt het allemaal mee bij hem! Veel succes met de echo, en jij ook beterschap met je pijntjes!

Gr MJ

He meis,

Ik snap je helemaal hoor, met je sollicitatie die je niet door heb laten gaan. Je hebt zelf ook lieverds, die kan je niet te lang missen natuurlijk.

En inderdaad als je bij die bso kan werken en zij opvang regelen voor Lukas en Jasmijn, kan je daarna altijd verder kijken en heb je bij eventuele volgende baan gelijk al opvang hahahahaha.

En wat een KL***** dokter zeg! Goed dat je heb volgehouden en fijn dat je zo snel terecht kunt!
Ik duim voor jullie, laat je ff weten hoe t was?

Liefs en Kus voor jullie

Irene

Goed zeg, wie weet wat later die peuterspeelzaal kan betekenen voor je!!!
En inderdaad wat een klote huisarts!!!!!
Heb helaas ervaring...nam mij niet serieus...heb 3 maanden gelopen met iets wat later en chronische darmziekte bleek te zijn, zit ik voor de rest van mijn leven aan vast...
Enfin, ik zal voor je duimen, de 25e, hou ons op de hoogte.
Groetjes Roos.

Veel succes gewenst de 25 e, en wat een stomme huisarts ! Zou inderdaad een andere zoeken, tegenwoordig moet je zelf van alles regelen en doorvragen want anders kom je er niet.

Groetjes Bianca

Hoi Trudi,

Jeetje, wat maken jullie toch veel mee...
Ben blij dat je voet bij stuk hebt gehouden bij de huisarts en ik zou het inderdaad verstandig vinden als je wisselt van huisarts.

Ik ga maandag de 25-ste heel hard voor jullie duimen dat er goed nieuws komt.

Kan je niet op een kdv werken?
Met je spw, je nanny-baan en 2 kids is dat toch genoeg ervaring?

Als er iets is wat ik voor jullie kan doen (al is het een luisterend oor aan de telefoon) dan doe ik dat met liefde voor jullie.

Sterkte met je spierpijn en laat Remco je rug insmeren met Arnica.

Ik bel je volgende week even hoe het jullie vergaat.

Liefs en dikke kussen van ons

Jeetje ik ben benieuwd wat dat t nou is inderdaad op zijn buik. Die dokter zijn diploma zeker bij een pakje boter gekregen....

Ik hoop dat je een leuke baan vind, ik ben zelf (met dezelfde diploma's) aan het solliciteren als thuishulp. Ik weet helemaal niet of het wat verdiend maar het lijkt me wel leuk, weer ns wat anders.

Succes en sterkte met je spierpijn (paracetemol schijnt te helpen...)
Liefs!

Terug
Bovenaan