update cb e.d.

A

Anoniem

Guest
Nou, nu het forum het eindelijk weer doet, even een kleine update van Wieteke.
Ze heeft net een lastige periode achter de rug. Twee weken geleden heeft ze in 4 dagen tijd twee kiezen en een tand gekregen, toen ze daar net over heen was werd ze grieperig (koorts) waardoor ze ook nog eens haar inentingen  niet mocht hebben. Nu alleen nog snotterig, maar daar lijdt haar humeur nog niet zo onder.
We zijn dus vorige week dinsdag op het cb geweest en Wieteke kroop  toen dus nog niet en trok zich nog niet op. De arts vond dat haar ontwikkeling nu wel heel  erg stagneerde:  dus....kinderfysio. Op zich niet heel erg, maar ik vond het jammer dat er eigenlijk niet een gesprek mogelijk was. Wieteke had gewoon  een week of 2  niet lekker in haar vel gezeten, maar begon duidelijk weer wat meer te ondernemen. Helaas, dit hoefde de arts niet te horen, dus (wil geen slechte moeder zijn die haar dochter iets  heeft onthouden) de  kinderfysiotherapeut  gebeld. Ze zou een week later komen. Alsof Wieteke dat heeft gehoord is ze zich donderdag  opeens wat gaan optrekken in de box en zaterdag rolde ze zich op haar buik en zat ze opeens in de kruiphouding op het aankleedkussen en ging zo via haar knietjes weer op haar gat zitten. Nou dit ontwikkelde zich zo door en uiteindelijk deed ze dit ook op de grond. Ook probeerde ze maandag in kruiphouding te komen vanuit zit, maar dit durfde ze nog niet echt. Maar goed, toen kwam dus ook maandag de fysio. Nou ja, die vond het allemaal nog niet snel genoeg gaan (nee, ze kon het net 2 dagen en nog niet goed op een gladde vloer), dus nu komt ze over 3 weken terug en gaan we met haar oefenen oa traplopen en op haar knietjes gaan zitten en zich dan optrekken.
Nou je merkt dus dat Wieteke momenteel heel hard bezig is zelf dingen te gaan ontdekken en te gaan kruipen, dus volgens mij hoeven we niet heel veel meer te doen. Ze gaat volgens mij echt binnenkort kruipen (heeft ze vanmorgen al een beetje gedaan, 2 kruipjes). We hopen het!

Oh ja, Wieteke slaapt ook bijna door. We hebben nu alle voedingen er bij haar afgehaald 's nachts en ze komt vaak nog één keer. Dan er even heen en meestal slaapt ze zo weer verder (tot ongeveer half zes). Helaas dus nog wat vroeg wakker, maar de nachten zijn zooooo lekker.

Nog even een foto ons lieve droppie:

Groetjes
Geeske & Wieteke  

Wat heerlijk dat ze nu eindelijk door slaapt. En dat vroege wakker zijn gaat er vanzelf af als ze een jaar of 15 zijn....
Volgens mij heeft Wieteke de cb arts horen praten over de fysio. Ze dacht natuurlijk dat laat ik niet gebeuren ik zal die mevrouw eens even laten zien wat ik allemaal wel kan. En dat ze na twee dagen heel erg goed haar best doen, niet zo ver is als de kindjes uit de boekjes, daar houden ze toch geen rekening mee.

Dus Wieteke laat ze een poepie ruiken en oefen even flink door.

Groetjes Jolanda, Jorick en Milan

hopen dat die kleine meid lekker laat zien wat ze allemaal kan!!!!

en ppfffuuuhh ik moet er niet aan denken dat ik er 's nachts nog uit zou moeten, ik zou echt hoogst verbaasd zijn  (zeg dit niet om je flauw te maken hoor)

suc6 met je meissie!

groetjes Jenneke mv Ivar

Goed dat ze ineens kruipt, dat gaat in het begin toch altijd wat stroef, voor je het weet gaat ze razend snel. Wel fijn dat ze door gaat slapen ook, knap dat je het al die tijd hebt volgehouden met die gebroken nachten!
Groetjes Laura mv Thom

hoi hoi

nou meid zoals ik het nu zo lees allemaal denk ik dat jouw meissie over 2 weken ongveeer gaat kruipen hoor..
als ze het eenmaal hebben ontdekt dan gaat het vanzelf steeds sneller en vaker , wacht maar af..

dus als die vrouw over 3 weken weer komt zou ze versteld staan te kijken..

dus go wieteke go!!!!!!!!!!

liefs tob

volgens mij moet je gewoon blijven vertrouwen op je eigen gevoel. En als dat gevoel zegt dat de fysio niet nodig is, dan zeg je haar toch af?! Kijk het lekker even aan, probeer haar zelf zoveel mogelijk te stimuleren... haar favo speeltjes net buiten bereik leggen bijv.? Mijn moeder ritselde met een pak koekjes (ik ben altijd al een koekiemonster geweest) en daar kroop ik naartoe, daar zijn zelfs fimpjes van hihihi.

succes het gaat vast allemaal goed.

en ow ja... de nachten hier, ik voed nog 3 x (voor het slapen, 's nachts en 's morgens) en onze dame wordt de laatste nachten gewoon nog een extra keer wakker..... dus van echt doorslapen is hier ook geen sprake, komt vanzelf.

liefs

Wat goed van Wieteke! Ze is net een poos ziek geweest, dus logisch dat ze even rustig aan gedaan heeft! Laat je niet van de wijs brengen, als jij het gevoel hebt dat het goed komt dan laat je die fysio evt deze keer nog komen en maak je gewoon geen volgende afspraak. Heb je het gevoel dat de fysio je toch handige tips geeft en zie je ook dat die helpen als je ze gebruikt dan ga je nog even door.
Leuke jas trouwens die van Wieteke! ;) Froukje heeft hem ook.
Groetjes, veel succes
Esther.

Hee Geeske,

Het is een lekker ding, die Wieteke van jou! ze doet het op haar eigen tempo, daarbij geholpen door een mama die echt wel weet wat goed is voor haar meisje.... Laat je maar niet gek maken en vertrouw op je gevoel. Dat komt wel goed met dat meisje zo te lezen!

En met jouw zwangerschap ook alles prima?

Liefs
Susan

Terug
Bovenaan