Update Clomid ronde 2 bijwerkingen/ eisprong?...

Momenteel zit ik in de derde week van de tweede ronde met Clomid. Ik had de laatste weken veel hoofdpijn en dit blijkt ook een van de bijwerkingen te zijn, daarnaast ben ik aangekomen, helaas ook al een minder leuke bijwerking. 2,5 jaar geleden ben ik 10 kilo afgevallen en ik baal ervan dat er nu weer 2 kilo aan zit. Ik let extra goed op wat ik eet, maar naar mijn idee maakt het niet uit het gewicht blijft hetzelfde. Gelukkig is et niet goed zichtbaar. Hebben meer meiden hier last van?
Nu heb ik deze ronde weer ovulatietesten gebruikt van Sensitest vlak voor de eisprong. Ik kon het toch net laten. Ik heb alleen geen eisprong getest. Naar mijn idee heb ik hem wel nu gehad en hebben we goed geklust. Nu bijna twee weken wachten en zien wat het ons heeft gebracht. Ik ben erg benieuwd...
Tot zover de update!

Had ook ontzettend last van bijwerkingen met clomid. Hoofdpijn, aangekomen (6 kilo in 6 maanden), wisselende stemmingen. Ik heb het in totaal 7 maanden geslikt. Daarna ben ik zwanger geworden. De 6 kilo gingen er af en heb totaal geen kwaaltjes gehad. Misschien een goedmakertje voor de clomid hahahaa. Heb een rottijd gehad om zwanger te raken maar heb een superzwangerschap gehad (en nog) ben nu 40 weken en 1 dag. Dus misschien biedt het hoop. En ik weet wel dat ik er toen stevig van baalde maar het is het wel waard. Hoop dat je snel succes hebt!

Liefs Supertje

Lieve Krissy,

Wat balen dat je toch wat bijwerkingen hebt. Je weet natuurlijk waar je het allemaal voor doet, maar vervelend is het wel.
Ik hoop maar dat het snel raak is. Spannend hoor. Heb je een idee wanneer je ongeveer kunt meten of je zwanger bent?

Hier gaat het wel redelijk. Ik heb toch het idee dat er van binnen het een en ander niet goed zit. Vorige week vrijdag heb ik krampen gehad en rood/bruine dikke afscheiding. Volgens de arts zou mijn ovulatie uiterlijk gisteren moeten zijn, maar ik heb geen positieve test gehad. Wel lichte verkleuringen op de teststreep, maar niet donker genoeg om het positief te laten zijn.
En vanmorgen had ik weer dikke, nu bruine afscheiding. Ik snap er niets van. Heb ook nu weer wat last van krampen.

Ik moet zo naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Er wordt dan getest of ik inderdaad een ovulatie heb gehad afgelopen week. Ik word daar maandagmiddag over gebeld door mijn arts.

Maar ja, het voelt gewoon niet lekker. Ik hoop maar dat ik me zorgen maak om niets, maar het zit me niet lekker.
En waar ik ook van baal is het feit dat ik toch waarschijnlijk weer een lange cyclus ga krijgen. Het doel van Clomid was om de boel wat te versnellen en mijn cyclus minder lang te laten duren. Ik gok dat ik toch weer richting de 40 dagen ga. Ik ga dat maandag zeker even voorhouden aan de arts.

Nou ja, vandaag wel lekker vrij en vanavond naar Wouter Hamel in Tivoli. En verder allemaal andere leuke dingen in het verschiet komend weekend, dus dan kan ik mijn zinnen even verzetten.

Nou meis, ik hoop dat het bij jou allemaal wat beter verloopt qua cyclus, op de bijwerkingen na dan...

Fijn weekend alvast!

Veel liefs, Marieke

Hoi Supertje,

Wat spannend zeg!
Ik wens je veel sterkte en succes met de laatste loodjes :)
Laat je even weten als je kindje geboren is?
Ik heb het er ook wel voor over, hopelijk heb ik binnenkort succes!

Liefs,
Krissy

Lieve Marieke,

Als ik net als de vorige ronde een cyclus heb van 28 dagen dan heb ik 29 maart mijn NOD. Dus nog ruim anderhalve week wachten.

Wel balen dat je nu steeds krampen hebt en last hebt van rode/bruine afscheiding. Ik hoop voor je dat je toch een eisprong hebt gehad. Bij mij werkte de ovulatietesten ook niet goed afgelopen keer. Maandag krijg je hopelijk een goede uitslag en dan is het nog weer afwachten.
Laat maar even weten wat de uitslag was ben benieuwd.

Het zal wel jammer zijn dat je dan nog steeds een lange cyclus hebt met Clomid. Je kunt het de arts voor leggen en dan hij/zij misschien wel kijken of er dan misschien andere opties zijn die beter bij jou zouden kunnen werken.

Hopelijk heb je een leuke avond bij Wouter Hamel en ik wens jou ook een fijn weekend!

Ik wacht rustig af, die onzekere tijd blijft...

Liefs,
Krissy

Liefs,
Krissy

Hoi Krissy,

Een collegaatje van mij is door de hormonen 15 kilo aangekomen in een half jaar. Ze ging extra sporten, minder snoepen, maar dat leekr niet te helpen. Maar...... toen ze stopte met de hormonen, was zij het ook zo weer kwijt! Daar hoefde ze weinig moeite voor te doen.
Hoop dat het voor jou ook geldt, want ik begrijp dat als je 10 kilo bent afgevallen en dan nu 'zomaar' weer aankomt, dat dat niet lekker voelt. En misschien blijft het bij jou wel bij deze 2 kilo!

Succes!

X Daisy

Hoi Krissy,

Ik slik al even Comid en ga begin april ronde 4 in, ik slik maar 50 mg en heb ook soms erge last van bijwerkingen. Ik heb ook overgewicht en doe er alles aan om niet aan te komen en nog meer af te vallen.
Wat mij opvalt is dat Clomid meestal de 1e 3 keer vaak aanslaat of helemaal niet bij mensen, dat heb ik veel gelezen. Hopelijk werkt het dus wel goed bij ons. Mijn emoties zijn soms echt niet te sturen en heb soms ook last van opvliegers.
Hopelijk worden de bijwerkingen niet erger bij jou en als het te erg wordt moet je dit gewoon melden bij je arts. Ik ga flink duimen voor je en hoop dat we allebei snel zwanger zijn.

Weet iemand trouwens wat de vervolgstap is als je 6 maanden Clomid hebt gebruikt? Ik ben daar helemaal niet van op de hoogte gesteld en maak mij soms wat zorgen....

Fijn weekend!

Liefs Vic

Het feit is helaas dat je ban de hormonen dikker wordt.Het is erg vervelend maar er doen het voor een goed doel.
Ik ben ook ruim 8kilo aangekomen van al de hormonen ban de IVF.
Gelukkig wel succesvol,want inmiddels 28wk zwanger van ons eerste wondertje.

Succes!!

Terug
Bovenaan