update die beetje teleurgesteld is

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Was gelukkig niet zo heel erg zenuwachtig vanmorgen.

Ik beschreef al (gisteravond) dat ik soms buikpijn heb, de gyn kon daar niets mee.

De muggenbulten (allergische reactie) heeft GEEN invloed op zwanger worden dus dat scheelt alweer.

Zij heeft bloedgeprikt op bepaalde hormonen, zo ook testosteron. Maar die uitslagen zijn allemaal goed.
Nu heb ik dus 2 van de 3 eigenschappen van PCOS en dat is voldoende om die diagnose te krijgen.
- kralenketting
- onregelmatige cyclus
dan gelukkig geen problemen bij de overige hormonen. :)

Nu stelde zij voor om wel medicatie te doen. Maar ECHTER kan dat niet DIRECT. Ik keek echt heel vragend. Waarom niet, want wil nu eigenlijk wel doorzetten. Dit ook laten weten.

Maar zij had uitgezocht hoe en wat qua spina die ik heb. Maar nu bleek hiervan niets in mijn dossier bij de HA te staan. :'( Dus nu eerst een MRIscan om te kijken hoe en wat dat eruit ziet.
Ze kan nu wel met medicatie beginnen, maar dan krijg je die medicatie en als er dan een zwangerschap uit komt, weet zij niet hoe verder te handelen, want dan mist zij informatie voor goede begeleiding. Daar zit uiteraard ook wel wat in. Mijn man en ik konden er toen niet in die spreekkamer over nadenken en hebben hier dus maar mee ingestemd. Hoewel ik wel denk, dat als ik nu zwanger blijk te zijn zij ook niet weet hoe mijn spina eruit ziet. Vind het ergens wel een beetje vaag, maar ik kan nu niet met mijn man overleggen.

Verder WEL een spermaonderzoek. Dus dat scheelt alweer. :)
Donderdagochtend mag hij al inleveren. Ik moet ook mee ivm dat het aan mijn dossier gekoppeld moet worden... dat ik denk. Waarom kan hij het trouwboekje van het gemeentehuis niet mee nemen en mijn ponskaart en is dat voldoende... Maar goed... ik ga wel mee. Hij moet het verder zelf doen, aangezien ik eerst nog moet werken.... moet ik racen om hem op te halen en dan kan ik weer 10 km terug om richting het ziekenhuis te gaan. Pfff...

1 week na de MRI kon er pas een afspraak bij gyn gemaakt worden ivm dat dan de uitslag er pas is.
Maar wat blijkt nu.

24 juli hebben ze pas het eerste plekje voor de MRI om 15.40 uur.
Week van 30 juli zou de gyn kunnen, maar NEE zeg, is zij 2 weken op vakantie.
Nu heeft zij alleen op vrijdag 17 aug de ochtend spreekuur, want dan zijn ook meerdere collega op vakantie en moet dus heel het rooster omgegooit worden. Dus de uitslag is PAS 17 aug om 10.10 uur.
Mijn man heeft dan ochtenddienst, en kan hij niet wisselen... dus moet dan ook nog alleen.
Dan komen echt de meest belangrijke uitslagen.

Tot die tijd kunnen wij dus helemaal niets, behalve zelf klussen.
Ik baalde echt verschrikkelijk. En mijn man had dan weer de nuchtere opmerking 'je kan wel bij de balie gaan liggen en schoppen, maar eerder kunnen ze toch geen afspraak maken.' Dat snap ik ook wel weer. Maar dan ben je EINDELIJK met een traject begonnen, moet je toch ook over bepaalde drempels heen en dan krijg je dit gezeur. Over 6 weken weten wij dus pas meer. Mijn man heeft echt het idee dat het overmacht is en dat we er niets aan kunnen veranderen.

Ikga eind aug 1 week met een cliënt op vakantie en dan werk ik 1 week en dan daarna gaan wij samen op vakantie. Dus als er dan bloedonderzoeken e.d. gedaan moeten worden, dan kunnen wij weer niet. Ik vermoed dat we pas ergens in oktober ofzo kunnen beginnen met de clomidpillen. :'( Baal hier zo van!
Snap echt niet dat die mensen van het ziekenhuis zo makkelijk hierover kunnen denken.
Alsof je vrouwelijkheid nog niet voldoende is aangetast als je weet dat je bijna nooit op natuurlijke wijze zwanger kunt raken.

Meid wat balen en zo herkenbaar! Wij zijn in jan bij de gyn geweest en toen werd er ook pcos gevonden. Ik helemaal in een dip. Daarna volgende er allerlei onderzoeken en moest ik een kijkoperatie..., pas in maart. Alles was verder goed dus toen wilde ze voor ik met clomid kon starten mijn cyclus (mei) volgen en wat bleek geen pcos meer! Moeten nu een paar maanden zelf proberen en anders weer terugkomen.

Ik snap dat je er van baalt en het duurt allemaal zo lang dn helaas kan je daar weinig aan doen.

Kom op het komt uiteindelijk goed!

Ps wat is spina?

Lieve meid.

Wat had ik toch gehoopt voor je dat alles makkelijker zou zijn, maar jij zelf natuurlijk ook.

Ook heel erg herkenbaar, elke keer dat wachten en de talloze onderzoeken.
Ik snap heel erg dat je baalt! Mijn vriend heeft ook zo'n nuchtere kijk, en uiteindelijk komen we er allemaal wel, maar betekend niet dat het niet balen is!

Heel erg spannend allemaal,
Dus ik wil je heel erg veel succes wensen met alles meid!

Dikke knuffel&veel liefss

Dat valt flink tegen zeg. Kan me voorstellen dat je eerst alles over je heen laat komen, maar thuis de balen erover krijgt.

Meestal gaan er steeds een paar maanden overheen voordat ze weer wat gaan ondernemen, dat weet ik nog van de vorige keer. En voordat ze echt medicijnen geven duurt helemaal lang.

Maar ik hoop dat het jullie zelf lukt en hoef je helemaal niet terug. Wel apart dat je meemoet voor spermaonderzoek. Ik hoefde dat niet hoor.

Sterkte meis.
Wenser

Dankjewel Beauty, Bosbesje en Wenser voor de reacties. Dat geeft echt steun.

Ik vind het echt stom dat ze je zo lang laten wachten!!!
Eigenlijk helemaal raar dat het zo herkenbaar is, ook voor jullie. Dat dus eigenlijk elk ziekenhuis er zo lang over doet.

Vandaag heeft de gyn al wel de woorden clomidpillen in haar mond genomen. En... tsja, wanneer die dan echt komen.... Waarschijnlijk wanneer deze onderzoeken zijn afgerond.

Maar goed, als ik zo naar alle vakanties kijk.... dan heb ik er een hard hoofd in.

We klussen opde klusmoment wel gewoon door. Op dit moment zit ik op dag 30... dus.... het is nog even dit wachtbankje, maar heb voor mijzelf in ieder geval het idee dat er niets zit.

Op dit moment zit ik gelukkig niet echt in een dip, maar baal wel enorm!

Spina = spina bifida = openruggetje. http://nl.wikipedia.org/wiki/Spina_bifida

Ik vind het ook al zo raar dat de spina niet in het dossier is terug te vinden, terwijl mijn moeder dat toch echt altijd heeft beweerd. Dus het zou helemaal raar zijn, als er nu niets gevonden zou worden.

Ik denk ook wel. Als ze het nu met pillen e.d. nog niet aandurft... fijn... maar ze heeft ons ook geen 'verbod' opgelegd. Dus dat scheelt alweer! :D

Op zich is het ook wel fijn om mee te gaan... we willen namelijk allebei zo veel mogelijk samen hierin doen. Maar ja, die ene afspraak op 17 aug wordt hem niet om samen te doen.

liefs,

Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar ik heb " na en tijd proberen om zwanger te worden" i.p.v teunisbloem, tarwekiemolie gebruikt en was dezelfde maand nog zwanger...gisteren te horen gekregen van een 2ling!

Ik wil je heel veel sterkte wensen.

dankjewel Joan30.

Ik heb er ook al wel over zitten twijfelen, maar ik weet niet of het kan helpen als je PCOS hebt... Dan zou je geld weggooien terwijl je ook met onderzoeken bezig bent. De Eigen Risico van de verzekering wordt ook alleen maar meer.

Morgen dan dat zaadonderzoek... maar dat komt wel op mijn man zijn Eigen Risico, ondanks dat het in MIJN dossier wordt gezet. Aangezien we dadelijk bij een zwangerschap toch de centen wel nodig zullen hebben voor een kamerinrichting en voor kleding e.d.

Je hebt ook 'zwanger worden' vitaminen ofzo bij de Etos... Waar ik hier mensen wel over hoor/lees.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar neem het wel in overweging met mijn man en zal het ook de volgende keer vragen aan de gyn. ;)
Dankjewel voor de tip.

liefs,

Mijn tante heeft een gezond en wel drogist en die vertelde me dat zij ook de tip geeft aan stellen als het zwanger worden te lang duurt, tarwekiemolie te gaan gebruiken, het is een homeopatisch product.
Je doorbloeding wordt beter en de innesteling zal beter worden.
De vitamines hebben in mijn ogen geen nut om EERDER zwanger te worden, wat wel verstandig is om je schildklier en B12 te laten controleren.
Ik liep ook bij de gynaecoloog om zwanger te worden maar zij kende de tarwekiem olie niet. Hoewel er op internet vele goede verhalen over staan.

Groetjes Joan

Terug
Bovenaan