Update: echo en CTG

Ha meiden,

Weer even een kleine update na ons bezoek aan de gynaecoloog vandaag. Eerst hadden we een echo en de kleine was goed gegroeid. Hij/zij weegt nu zo'n 1500 gram (33 weken en 2 dagen zwanger) en daar hoopte ik al op. Het blijft echter wel een klein kindje, dat echt een aardig stuk onder de curve zit.

De gynaecoloog wil ons dus voor de zekerheid nóg meer in de gaten houden. Dat betekent dat ik wekelijks twee keer een CTG krijg (hartbewaking van het kindje). Elke maandag en donderdag moet ik naar het ziekenhuis om minimaal een half uur naar de hartslag van het kindje te luisteren. Vandaag was meteen de aftrap.
Dat betekent dus een heleboel extra ziekenhuisbezoeken, maar dat heb ik er natuurlijk graag voor over. Alles voor het welzijn van mijn kindje.

En we blijven elke twee weken groeiecho's houden.

Op zich maak ik me niet echt zorgen. Het is juist fijn dat we zo goed in de gaten worden gehouden en dat het kindje het in principe goed doet. Ik stel me er nu maar vast op in dat hij/zij strakjes even in de couveuse moet. Zo niet, dan kan het alleen maar meevallen.

En verder ben ik best aan het aftellen. Vanmiddag heb ik alle allerlaatste spulletjes gekocht en morgen ga ik beginnen met wassen. Dan zijn wij er in ieder geval helemaall klaar voor.

Vrijdag hebben we waarschijnlijk voor de laatste keer een heel uitgebreide groeiecho in het WKZ in Utrecht en dan sluiten we het traject daar als het goed is af.
Kortom: ik heb het er maar druk mee! Mijn agenda is een stuk voller dan toen ik nog werkte. Van de stapel boeken heb ik er nog geen éen gelezen ;-)

Hopelijk gaat bij jullie alles goed!
Succes met alle laatste loodjes.

Veel liefs, Marieke
 
Ha,ja ik heb het er zeker maar druk mee :) Ik ben vandaag 33 weken en 2 dagen. Dus als het goed is ben ik de komende weken nog wel even bezig...
Jij veel succes. Je loopt nu echt tegen het einde als het goed is! Xxx
 
He Marieke,

Fijn dat je kindje goed groeit - zoals je zelf zei 'klein maar fijn'! En extra controles kunnen natuurlijk nooit kwaad. Vriendinnetje van mij moest in de laatste weken elke dag!! naar het ziekenhuis voor CTG. En Mila is een van de leukste vrolijkste kindjes die ik ken!

Klinkt als een drukke agenda inderdaad! Zorg je wel voor voldoende rust in je donder? ;-)

Over twee dagen alweer 37 weken - t wordt spannend!!!!

Liefs Suus
 
succes met de laatste loodjes!
Hoop dat jullie beeb goed blijt groeien de laatste weken. Goed dat ze jullie goed in de gaten houden. Wij krijgen ook een klein kindje zeggen ze. Maar nog niet echt klein hoor ze schatten zo'n 5 pond dus dat zou prima zijn. M'n andere kids waren ook niet de grootste. Nu wel helemaal gezond.
Moet zelf nog vijf weken dus hij kan nog ff groeien.
Succes voor jullie allemaal.
groetjes hanneke
 
@ Suus... ik probeer mijn rust te pakken, maar ook de nesteldrang heeft nu echt flink toegeslagen ;-) En ja... voor jou wordt het zeker spannend nu. Succes met de laatste loodjes meid!

@ Hanneke... 5 pond is niet zo veel, maar inderdaad prima. Zelf woog ik ook maar 2240 gram bij mijn geboorte en heb toen 3 dagen in de couveuse gelegen. Als het kindje maar helemaal gezond is. En in 5 weken kan er nog een hoop gegroeid worden daarbinnen.

Succes!

Liefs, Marieke
 
Hey lieve Marieke,

Fijn dat ze je kindje zo goed in de gaten houden en dat ze het goed doet, ondanks haar tengere bouw ;-)

Hoe was de laatste echo in het WKZ? En waar heb je de ctg's?

Ik hoop dat het goed met jullie gaat en dat je geniet van het genestel. Nog eventjes en dan zijn jullie een gezinnetje. Ongelooflijk gevoel hè?

Heel veel liefs,
Melian
 
Ha lieve Melian,

De echo in het WKZ van afgelopen vrijdag was weer goed. Eigenlijk hetzelfde als alle andere keren: kindje blijft klein, maar volgt wel mooi de eigen curve. Het was vrijdag ongeveer 1760 gram (34 weken), dus wel echt klein, maar we maken ons geen zorgen meer. Als ik de 40 weken uitzing zal hij/zij waarschijnlijk zo'n 2400-2500 gram worden. Dus waarschijnlijk moet het ukkie dan wel even in de couveuse. Daar stel ik me maar vast op in, dan kan het alleen maar meevallen!

Het traject in het WKZ hebben we nu afgesloten en we hoeven alleen nog maar naar ons eigen ziekenhuis (waar jij nu dus ook ligt). De CTG's heb ik dus ook gewoon in het Antonius.

En ja, ik nestel nog even door. Heerlijk! En morgen hebben we een bolle buiken fotoshoot bij de fotograaf. Erg veel zin in!

En dat we binnenkort een gezinnetje zijn kan ik echt nog steeds niet bevatten. Volgens mij komt dat pas als we ons hummeltje in handen hebben.

Nou meis, ik had je al gemaild, maar als je het leuk vindt kom ik je even een oppepper geven in het Antonius (ben er komende week maandag, donderdag en vrijdag, maar kan elk moment op mijn fietsje stappen... zó dichtbij woon ik).

Heel veel liefs en dikke knuffel,
Marieke
 
Terug
Bovenaan