update en bevallingsverhaal van Djairo

Hallo allemaal
Ik ben inmiddels weer thuis maar Djairo ligt nog op de kinderafdeling om bij te komen van de heftige bevalling, Hij was heel erg misselijk en had heel veel hoofdpijn omdat hij met de vacuum ter wereld is gekomen. Hij krijgt nog wel paracetamol tegen de pijn maar het gaat echt al veel beter gelukkig. Hij hoeft alleen maar beter te gan drinken en dan mag hij naar huis. Met zn suiker gaat allles goed en dat is dan ook geen rede meer om hem daarvoor te houden, het infuus heeft hij nog wel maar dat is puur voor het vocht.

Hier mijn verhaal:

-om 7.15 moest ik in het zh zijn voor de inleiding, had 1cm ontsluiting.
-om 8.00 gel ingebacht want moest 2 cm hebben om de vliezen te breken, hier heb ik iets of wat harde buiken van gekregen.
- om 12.00 nog steeds 1 cm dus werd er nogmaals gel ingebracht, nu kwamen de weeen op gang.
- om half 5 had ik 3cm en zijn de vliezen gebroken en vanaf toen ging het snel.
- Ik ben in 40! minuten van 3 naar 10 cm gegaan en had echt geen tijd om bij te komen wat echt heel erg heftig was,
- ik moest gaan persen en toen begon de paniek, ik viel steeds bijna flauw maar ik moest echt alles geven want de hartslag van de baby was te laag en er werd een gyn bij geroepen, ze hebben mij een knip gegeven en de vacuum erbij gehaald.
Ik durfde intussen niet meer op volle kracht te persen omdat ik steeds half wegviel en kreeg zuurstof. Toen is er iemand op me gesprongen en hebben ze met alle geweld de kleine eruit geduwd en getrokken. ik in totaal ook maar 16 minuten geperst dus er was echt haast bij
- hij is meteen weggebracht en dus heeft manlief de navelstreng ook niet door kunnen knippen of niks.hij is meteen naar de kinderafdeling gegaan en ik ben 1,5 uur later bij hem kunnen gaan kijken maar heb hem niet kunnen knuffelen omdat hij heel veel pijn had.

kortom heel erg heftig allemaal, ik moet het ook nog een plaatsje geven. Ik weet wel dat we heel veel geluk gehad hebben dat Djairo het nu zo goed doet.

Ik hoop niet dat ik jullie nu bang heb gemaakt met dit verhaal, vond het echt een horrorbevalling die ik niemand gun. De bevalling van onze dochter was echt heel anders en die zou ik zo nog een keer over doen, maar deze: nooit meer!

iedereen heel erg veel succes met alles!

Meid wat heftig!! Gelukkig doet hij het nu zo goed... Ze moeten ook echt een tijdje bijkomen van een vacuumverlossing en Djairo had het nog een graadje zwaarder...

Pas ook goed op jezelf he, voor jou was dit ook heel erg heftig!! Hoop dat Djairo gauw goed drinkt en lekker mee naar huis mag!

(misschien handig in je achterhoofd te houden: omdat zo'n bevalling zo heftig verloopt heb je kans dat z'n werveltjes verschoven zijn; mocht hij nu dadelijk erg onrustig zijn, spugen, slecht slapen, veel huilen zou je kunnen overwegen naar een osteopaat te gaan, ken veel mensen bij wie dit goed heeft geholpen...)

Het is ons ook niet gegund he... Ik begrijp precies hoe je je voelt.. ook hier in een uur van 3 naar 10.

Ik wens je veel beterschap en rust en ik hoop voor je dat je kindje gauw naar huis mag en dat zijn zuigreflex gauw ontwikkeld.

Lekker uitrusten nu en veel praten. Dan voel je je vast beter als je kindje naar huis mag..
Heel veel sterkte

zo zeg wat heftig!!!

Wel fijn dat alles nu goed gaat, hoop dat je je zoon snel mee naar huis mag nemen en dat jullie er dan als gezin van kunnen genieten.
Lijkt mij voor je man ook niet makkelijk.

sterkte

nou heftig allemaal joh het is te hopen dat je knulletje gauw mee naar huis mag maar let ook op je zelf he het is niet niks geweest hoor he ik hoop dat onze kleine ook niet te lang laat wachten zit er helemaal doorheen

gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!!
Erg jammer dat het zo zwaar voor jullie is geweest, wel fijn dat je je ervaring met ons wilde delen.
Veel geluk gewenst!

Terug
Bovenaan