Update - evaluatiegesprek gyn gehad

Hoi meiden,

Vandaag een evaluatiegesprek gehad met de gyn over de mislukte eerste IVF-poging. We mogen gelijk weer starten met de tweede poging (na eerst een maand aan de pil te gaan). Alleen dit keer zal ik minder Gonal F spuiten, in verband met de dreigende overstimulatie van de afgelopen keer. Ook zullen ze ICSI toepassen, vanwege de slechte bevruchting. Hopelijk levert deze poging eindelijk eens een positieve zwangerschapstest op.

Nu ik alle medicijnen weer in huis heb, slaan toch de twijfels toe. Moeten we niet langer wachten voordat we de tweede poging ondergaan, om het lichaam rust te geven? Wat vinden jullie?

Voor alle wachtenden…heel veel sterkte!

Groetjes,
Nikki

Hoi Nikki,

Ook bij ons is de IVF poging mislukt. Alles was harstikke goed, ik had 16 eicellen en de kwaliteit van het sperma was okidoki. Maar toen kregen wij het belletje dat er geen bevruchting had plaatsgevonden. We zijn compleet uit het veld geslagen, hoe is dat verders bij jou verlopen? Heb je een reden gekregen waarom het niet is gelukt. hebben we nog wel kans?

Ik begrijp dat je je lijf wat rust wil geven maar je kan een hoop hebben hoor! Als je je mentaal sterk voelt dan zou ik doorgaan voor de 2de poging. Je zit er nu middenin, het is makkelijk gezegd dat weet ik..maar wees sterk!

Heeeel veel succes toegewenst! You can do it!

Mo

hoi,

je zal   mij niet kennen maar voor ongeveer twee jaar terug schreef ik hierook veel.
bij ons is de eertste poging ook mislukt. we hadden icsi. alles was goed gegaan alleen het blijven zitten in het lichaam niet.
deze poging was in november/december.
de tweede poging hebben we in januarie/februarie gedaan, dus meteen er achter aan. ik vond dat persoonlijk heel fijn,want ik zat er toen toch midden in. bij ons is het de tweede keer wel gelukt en we hebben nu een mooie dochter.

je moet doen wat voor je gevoel het beste is

groetjes danielle

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Wij hebben toch maar besloten om de tweede poging een maandje uit te stellen. Ik vond het toch wel een beetje te snel gaan. Je lichaam een maandje extra rust geven, kan zeker geen kwaad, toch?

@Mo: weet helaas precies wat je meemaakt. Ik had 18 eiblaasjes met 17 eicellen. Kwaliteit van het zaad was goed genoeg voor IVF. Helaas maar drie bevruchtingen, waarvan twee van zeer matige kwaliteit en één viercellig embryo (na drie dagen…normaal moeten ze dan zescellig zijn). Waarom de bevruchting zo slecht was, weten ze niet. Wel gaan ze volgende keer ICSI doen. Weet jij al iets meer?

@Daniëlle: wat heerlijk dat je zwanger bent geworden en de trotse moeder bent van een dochter. Volgens mij weet je dan waarvoor je het allemaal gedaan hebt. Wij hopen het ook mee te maken, maar als je helemaal in de MM zit, valt het soms niet mee om positief te blijven. Geniet van je mooie dochter!

Groetjes,
Nikki

Lieve Nikki,
Een wijs besluit hoor. Je lichaam en geest moeten wel een beetje in balans zijn voor je weer gaat beginnen.
Ik had in Leiden tussen de cryos zelfs steeds 1 of 2 maanden
Nu in Gent 1 normale cyclus na de mislukte poging en daarna de cryotp maar dat gebeurt in eigen cyclus dus zonder hormonale stimulatie
Ik vind het heel verstandig van je
Veel sterkte met weer een boel energie verzamelen voor de volgende keer
Wanneer mag je beginnen met je injecties? En wordt de hoeveelheid Gonal F nu gehalveerd ?

Ik hoop dat de stimulatie nu beter verloopt want dreigende overstimulatie is nogal wat he

Liefs,SunshineJo

Hoi Jo,

Merk aan mezelf dat ik er goed aan heb gedaan om een maandje te wachten. Over ongeveer anderhalve maand begin ik pas weer met de injecties (eerst moet ik nog een maandje aan de pil). Gonal F wordt inderdaad minder: van 150 eenheden naar 112,5. Gelukkig heb ik weinig last gehad van die dreigende overstimulatie. Hoop dat het nu ook goed gaat en dat er met deze lagere dosering genoeg eicellen gevonden worden.

Jij hebt een goed vooruitzicht: lekker op vakantie! Hoop dat je ervan kunt genieten en dat jullie met goed nieuws terug naar Nederland komen!

Groetjes,
Nikki

Terug
Bovenaan