Update Gabriël

Hai meiden,

Gisteren waren we dus weer in het ziekenhuis voor onze kleine man.
Na wederom extreem lang (1 uur en 1 kwartier!!!!) te hebben moeten wachten konden we eindelijk gezien worden door de arts. Daarna moesten we ook nog eens een half uur wachten bij de apotheek... Kortom het was ontzettend vervelend en Gabriël was tot 2 uur vannacht niet in bed te krijgen (en toen om 4 uur weer voeding nodig...).

De Losec is meteen gestopt, de arts was niet tevreden over de resultaten en we hebben nu Zantac. Dit is een drankje en dus ook een heel stuk makkelijker voor Gabriël om in te nemen. Nu hopen dat de reflux klachten hiermee verminderen of verdwijnen en Gabriël niet de hele tijd zo'n last en pijn heeft.
Verder zou het kunnen dat hij koemelkallergie heeft, maar dat konden ze niet met zekerheid zeggen, dus hebben we een blik Nutramigen (dieet KV bij baby's met allergiën) voorgeschreven gekregen om mijn BV mee aan te lengen als ik niet genoeg heb (normale HA voeding reageert Gabriël slecht op). Als het hiermee beter gaat krijgen we het vast op recept en dan wordt het vergoed (dit geldt voor beide dingen, gezien niets wordt vergoed tenzij het chronisch is ofzo...).

Hij was wel goed gegroeit en weegt nu 4615 gram en is 54 cm lang. Hij zit nu op ongeveer -1 op de groeicurve van zijn kalenderleeftijdsgenootjes dus hij doet het hartstikke goed. Hij is echt wel prematuur-af nu, al was hij dat voor ons natuurlijk altijd al ;-)

Gisteren begon hij trouwens ineens echt te schateren van het lachen nadat mijn vriend hem in zijn nek had gezet. Dat was echt zo leuk ik lag helemaal dubbel haha!

Nou dat was het weer even.
Liefs, Marieke
 
Onze zoon had hetzelfde, verschillende med gekregen voor reflux, maar mij zat het toch niet lekker met zn voeding en ging steeds minder goed drinken, toen heb ik ka gebeld en bij de afspraak zei ik de gewone voeding voelt niet goed, we gebruikte al de nutrilon omneo, maar daar deed hij eht ook neit goed op, en zei dus tegen de ka hij is neit vrolijk, last van reflux, veel huilen weinig slapen het voelt NIET goed, daar luisterde ze erg goed naar en sinds dat we friso allergy care gebruiken, helemaal koemelkeiwitvrij en andere dingen vrij gaat het stukken beter, hij heeft nog wel last van reflux, maar niet meer last van eht zure wat er eerst wel bij zat. Wij kregen het meteen vergoed, en ik moet zeggen wij hebben een heel ander zoontje ervoor terug gekregen, jee wat een verschil.
Het heeft wel inwerktijd nodig, 2 tot 3 weken zei onze ka.

MAar ka zijn eht gewend en ook op het cb dat als ene baby een koemelkeiwitallergie heeft dat er veel duidelijke kenmerken zijn, maar dat hoeft dus helemaal neit. GEwoon je moedergevoel volgen, dat heb ik ook gedaan en gelukkig heeft dat geholpen.

Succes!
 
Fijn deze update. Hoewel ik natuurlijk ook alles dagelijks volg op FB! Leuke foto op papa's nek ;-)

Wat vervelend dat je zo lang moest wachten. Is al rot als je alleen bent, maar helemaal met je kleine mannetje samen. En tja... dan gaat hij dus spoken :-(

Ik hoop dat het nieuwe medicijn aanslaat en dat hij snel van die reflux af is. En gaat doorslapen :)

Wat is hij trouwens al groot en lekker gegroeid! Dat is echt heel fijn!

Nou, ik ga even slapen, straks weer kolfen en voeden en dan weer slapen hopelijk, haha!

Veel liefs, Marieke
 
Dankjulliewel allemaal, wij hopen ook dat het gaat helpen :)

Ik ben zelf van plan ook mijn voeding aan te passen, ondanks dat de dokter zei dat dat niet hoeft. Het is een kleine moeite en dat heb ik best voor mn spookje over.

En Marieke, dat is zo herkenbaar, zo ben ik ook de hele tijd bezig haha! Proberen te slapen, dan weer kolven en fles maken en weer proberen te slapen :p
Soms denk ik, misschien moeten we maar overstappen op flesvoeding, maar ja ik wil zo graag borstvoeding geven haha!

Liefs!
 
Ik weet het niet, maar Gabriël is nog altijd erg onrustig, veel slikken en zo'n last van maagzuur dat ik er zelfs naar van wordt. Hij was wakker vandaag vanaf 12 uur en hij ligt nu eindelijk 5 minuten te slapen... Ik geef netjes 2 keer per dag de Zantac, we verdikken nog steeds de voeding met johannesbroodpitmeel en geven zoveel mogelijk borstvoeding en zo nodig aangelengd met de speciale voeding die we voorgeschreven hebben gegeven.
Hopen dat het inderdaad nog moet gaan inwerken, maar ik vind dit zo vreselijk naar :-(

liefs
 
Het is ook heel naar, ik herken het helemaal. Maar als je denkt dat hij eventueel koemelkallergie heeft, moet je bij bv echt wel op dieet hoor. Menno (broer van Wouter) had het ook, toen lukte bv wel en ben ik op dieet geweest. Dat betekende alles waar koemelk- en sojaeiwitten inzaten laten staan. Maar ook geitenmelk, noten etc. Het hielp echt, was alleen wel puzzelen met je eigen voeding. Maar daar krijg je vanzelf handigheid in.
De kinderarts van Wouter zei dat koemelkallergie de reflux kan versterken. Ze komen vaak samen voor en ik moet zeggen nu Wouter helemaal gewend is aan pepti, hij ook minder spuugt.
Houdt jij je zoontje ook een kwarier rechtop na de voeding en heb je het bedje wat omhoog? Bij Wouter hielp het ook wel eens, als hij erg onrustig bleef, om hem in de cosi te zetten. Daar viel hij dan wel in slaap, omdat hij dan meer rechtop zit.

Succes ermee!
Francien
 
Oke, dus niet alleen producten van koemelk laten staan?
Wij eten zowiezo glutenvrij hier in huis, nou ja, warme maaltijden etc. Ik eet wel gewone boterhammen enzo.
Ik hoop dat ik op internet iets kan vinden over het dieet wat ik zou moeten volgen, misschien maar voor 1-2 maanden, gezien ik dan wel denk af te bouwen als ik de voeding voor Gabriël vergoed krijg.

We houden hem zowiezo altijd 15-30 minuten overeind na de voeding, alles staat op een helling, alleen hij wil niet in zijn bedje. Maar hij slaapt op een zitzak (dus half zittend) tussen mij en mijn vriend in. Helaas is dit sinds een paar dagen weer nodig en moeten we hem zelfs weer inbakeren omdat hij zo onrustig is.

We zijn echt even een beetje ten einde raad. Misschien dat als ik echt op dieet ga het allemaal weer rustig wordt. Dat zal dan ook weer even duren voordat het weer rustig is.

Liefs en bedankt!
 
Terug
Bovenaan