Update, hoe verder en een vraagje...

Vanmiddag voor de tweede keer naar de gyn geweest.

Eerst kregen we de uitslagen van mijn uitstrijkje en het sperma van mjin vriend te horen. Niets gevonden, alles was goed. Mijn vriend moet voor de zekerheid wel een tweede potje inleveren, omdat de hoeveelheid iets aan de lage kant was. Op dat kleine puntje na zitten we met alles boven gemiddeld en is alles dus dik in orde! Mijn bloedonderzoek was ook helemaal goed wat zoveel in houd als dat ik een eisprong heb gehad

Bij mij is er vandaag een inwendige echo gemaakt. Ook hier weer alles in orde. Sterker nog, de gyn had nog nooit zo'n 'mooie 3 strepen' gezien op een baarmoederwand. Eileiders zagen er goed uit en de baarmoeder verder ook.

De volgende stap voor ons is een HSG. Op de eerste dag van mijn komende menstruatie moet ik bellen om een afspraak te maken voor een HSG. Deze vindt dan plaats tussen cyclusdag 5 en 10. Hopen dat het niet zo druk is en we deze ronde terecht kunnen!
Netjes een foldertje meegekregen om eens door te lezen thuis.

Na de HSG komen er even geen onderzoeken meer, omdat de kans op een natuurlijke aanvang van de zwangerschap dan toe neemt. Misschien ook wel lekker, even niets en dan na een aantal maanden (ongeveer een half jaar) weer verder gaan. Mits er niets gevonden wordt natuurlijk! Wordt er tijdens de HSG wel wat gevonden, komt er een kijkoperatie.

Dit is een beetje zoals het er nu voor staat. Voor de HSG maak ik me wel wat druk. Ik heb verschillende verhalen hierover gehoord, wel last, geen last van krampen. Nu heb ik tijdens mijn menstruatie altijd erg last van krampen, dus ik verwacht hier tijdens de HSG ook wel flink last van te krijgen.
Misschien dat ik vantevoren wel twee pilletjes neurofen slik om de ergste krampen wat te onderdrukken.

Tussen mijn menstruatie en de HSG mag ik niet zwanger worden. Klinkt ergens wel vreemd als je juist bezig bent met wel zwanger worden! Maar ook wel weer logisch, want van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is nog niemand blij geworden!!
Daarnet dus maar wat leuke condooms bij elkaar gezocht op condoomfabriek.nl.
Ergens ook wel weer leuk om tijdens het klussen wat smaakjes en ribbels uit te proberen!

Ik stop maar, voor ik al te veel in details ga treden, haha! Zal niemand op zitten te wachten...

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is hoe jullie de HSG hebben ervaren.

Liefs Daisy

Hoi Daisy,

Dat je niet zwanger mag raken is omdat de vloeistof niet goed zou zijn voor het vruchtje... dus ga idd maar eens lol hebben met die condooms, na het hsg onderzoek heb je die iig niet meer nodig :)

Ik vond het onderzoek niet veel voorstellen. Ik mocht niet alleen naar huis rijden stond er in de folder. Ik heb vrijwel niets van het onderzoek gemerkt en toen zeiden ze al dat het klaar was. Ze vroegen wel steeds ..heb je nog geen pijn en als je pijn hebt dan moet je het zeggen. Naderhand ietjes last van mijn buik gehad, maar eigenlijk niet noemenswaardig.

Dus ik hoop dat het jou ook zo makkelijk afgaat tijdens het onderzoek.

Succes!

groetjes San

ik vond de HSG niet echt fijn,echt wel een goed idee om voor die tijd een pijnstiller te nemen. Ik had na die tijd niet naar huis kunnen rijden,zoveel kramp,toen ik uit de auto stapte en weer rechtop stond was de kramp zo goed als weg.Heel apart.
Wel heb ik nog 2 dagen gevloeid. Blijkbaar is het voor iedereen anders,
probeer je er niet te druk voor te maken(makkelijker gezegd,dan gedaan).
Succes,we horen hier wel weer hoe jij het hebt ervaren.
groetjes Fleur

Hoi!

Je schrijft dat je tussen de menstruatie en je HSG niet zwanger mag worden. Maar....die HSG wordt als het goed is voor de 10e dag van je cyclus gedaan en dan kun je ook nog niet zwanger zijn, als je net je menstruatie hebt gehad.
Voor wat betreft die HSG....die is voor iedereen anders. Het beste is als je juist niet teveel van tevoren leest. Als je een beetje gaat graven in dit forum dan zul je in oktober berichten tegenkomen van PrinsesL en mij. Wij hebben toen beide de HSG gehad. Ik zag er enorm tegenop. Ik had ergens gelezen dat er een klemmetje op je baarmoederwand kwam en dat er dan vloeistof in werd gespoten. Het leek me verschrikkelijk...zo'n klem op je baarmoedermond. Wat bleek; het bleek een ballonnetje ín je baarmoedermond te zijn en daar voelde je niks van. Toen ik dacht; is dat dan alles, toen begon bij mij de kramp. Bleek juist het op spanning komen van de eileiders heel pijnlijk te zijn. Je kunt het het beste als een wee omschrijven. Je hebt even veel pijn en daarna is het ook weer weg. De één heeft er ook meer last van dan de ander. Het beste is er zo open-minded mogelijk naartoe te gaan. Van tevoren lijkt heel veel verschrikkelijker dan dat het werkelijk lijkt te zijn. De meeste ervaringen zijn hier ook positief. Een pijnstiller vooraf is geen verkeerd idee. Dat heb ik ook wel gedaan.

En daarna schijn je meer kans te hebben. Een half jaar lang. Niet omdat je 'opengespoten' bent, maar omdat de meeste ziekenhuizen een vloeistof op olie-basis gebruiken. Hierdoor geleiden je eileiders beter. Let op; sommige ziekenhuizen gebruiken juist een vloeistof op waterbasis; dat geleidt niet en dus geen extra kansen. Daarom zegt de ene gyn. ook wat anders dan de andere.

Wij hadden in oktober de HSG. De eerste volle cyclus daarna raakten we zwanger, maar dat mocht helaas maar vier weken duren (ik had wel een pos.test, maar werd ongesteld). De cyclus daarna raakten we weer zwanger. Dat mocht helaas maar zes weken duren (miskraam bij zes weken) en nu....ben ik in afwachting, maar het lijkt erop dat we meteen na de miskraam weer zwanger zijn geraakt. Het is nog heel spannend, dus feliciteer alsjeblieft nog niet. MAar het ziet er wel naar uit dat het waar raak is. Wat betreft die extra kansen na de HSG; ik geloof daar zeker in!!

Liefs en succes ermee!!!

Ha Daycey,

Wat fijn dat je vandaag meteen een berichtje op het forum hebt geplaatst. Ik was erg benieuwd naar jullie ziekenhuisbezoek.

Zoals je weet gaan we erg gelijk op en kan ik je dus niets vertellen over de HSG, maar daar heb je van een paar andere meiden al antwoorden op gekregen.

Maar, wel fijn om te horen dat alles goed is bij jullie. Natuurlijk is het heel naar dat je nog niet zwanger bent, maar alles ziet er in ieder geval goed uit.

Ben benieuwd naar de HSG. Hopelijk valt het mee en vergroot het de kansen. Ik zou zeggen, ga er open-minded heen, het valt vast mee.

Bij ons nog niets nieuws te melden. Gisteren heeft mijn man weer een nieuw potje in moeten leveren, waar we 1 februari de uitslag van krijgen. We verwachten niet dat het veel beter zal zijn dan in december, omdat hij pas sinds afgelopen zondag volledig gestopt is met roken (wat heel goed gaat). Daarvoor heeft hij wel afgebouwd, maar ik verwacht nog niet veel resultaat. Nou ja, we horen het wel weer in het ziekenhuis.

Ben benieuwd naar de vervolgstappen. Als die er gaan komen.

Nou ja, eerst jij je onderzoek. Ik hoop dat je in de komende cyclus terecht kunt.

Veel succes en we houden elkaar wel op de hoogte.
XX Marieke

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties! Ik moet het idd maar gewoon over me heen laten komen denk ik...

Als ik in mijn komende cyclus al terecht kan, valt de HSG in de eerste (volle) week van februari. Er vanuitgaande dat mijn cyclus net als altijd 24 dagen is tenminste...

@ Marieke
Misschien zien ze niet meteen resultaat, maar wat de gyn ook tegen ons zei: Misschien is het een goede lading geweest, misschien wel de minste! Wie weet pakt het voor jullie ook heel gunstig uit! Ik hoop het wel voor je... Kun je in elk geval weer een puntje wegstrepen!

Liefs Daisy

Terug
Bovenaan