update hommelnest op babykamer

Hallo dames,

Volgens een imker waren het een klein soort hommels, in ieder geval geen bijen.
Verdelgingsdienst van de gemeente doet alleen wespen en geen ander ongedierte zoals hommels en bijen.
De ongedierte bestrijding (2 verschillende) zeiden;
1. mevrouw hommels beginnen nu pas net nesten te bouwen en zijn relatief onschuldig u kunt ze gewoon laten zitten daar doen we niks aan.
2. Plaats een hor zodat ze niet meer binnen kunnen.

Ik was witheet toen ze dat zeiden en heb bewust vrij snel bedankt gezegt en opgehangen voordat ik uit mijn slof schoot. Je wilt het toch een beetje netjes houden.

Vanmorgen zijn de buitenschilders gekomen om natuurlijk het schilderwerk buiten een beurt te geven. Ik waarschuwde dat ze bij dat dakraam in de buurt moesten uitkijken omdat ik uit ervaring weet dat als beesten zich bedreigd voelen toch kunnen steken.
De schilder kende wel iemand die dat probleempje wel voor mij kon oplossen. Ik heb meneer gebeld.
Vandaag is meneer komen kijken doordat het nest in het mechanisme van het dakraam zit kan het dakraam niet open dus morgen komt hij terug en neemt een timmerman mee. Dan gaan ze het dakraam open maken en zullen ze het nest wat waarschijnlijk toch een klein soort bij is en dus geen hommel weghalen.

Ik dacht echt dat ik zelf aan de slag moest, ben zo blij met de schilders hahaha....

Dus gelukkig loopt het toch allemaal goed af.

Als het niet lukt is er volgens mij ook wel poeder te koop wat je erin ( of je man!)kunt spuiten )
Tenminste dat is er wel voor wespen dus vast ookwel
Voor deze beesten
1 ding is zeker het moet daar weg!!! K geef je groot gelijk!!!!!
Succes we horen wel of t gelukt is toch?

Terug
Bovenaan