update iris haar heupdysplasie!!!!

A

Anoniem

Guest
nou iris is weer op control;e geweest. voor de 7 de keer rontgenfoto's gemaakt van de heupen.
links nog niet helemaal het gewenste resultaat. en ze draait haar linker voet erg naar buiten met lopen.
we moeten nu terug komen maart 2010 dan is iris 3 jaar en 6 maanden. is er dan nog een afwijking dan wordt ze met 4 jaar geopereerd.

we wachten dus af.

alle evt. broertjes/zusjes en neefjes/nichtjes moeten worden gekontroleerd. omdat het erfelijk is van uit mijn familie. mijn oma had het haar moeder en tante en ik hebben het gehad.
groeten petra

Tsjee wat vervelend dat er nog steeds een afwijking is. Kunnen ze daar nu niets aan doen eigenlijk? Of kan het nog vanzelf over gaan?

Marissa moet 8 februari weer voor controle, vind het ook best wel weer spannend wat daar uit gaat komen.

nee hier doen ze pas iets tegen 4 jaar.

hoop dat marissa genezen wordt verklaard. laat je het effe weten?
groetjes petra

Gossie Petra,das niet niks.Hopen dat Iris tegen dat ze 4 jaar geen problemen meer heeft en dat het vergroeit,of kan dat niet.Arme iris,sterkte!
Liefs Kitty en Tess

gossie zeg die Iris.....vind het zow zielig voor haar.....maar dat vinden jullie natuurlijk ook....

maar heb jijzelf ook nog last dan???? of ben jij er ook aan geholpen

geef Iris een dikke knuff

Liefs Denise

het is de bedoeling dat als iris loopt er zelf door de heupkop een kom wordt gemaakt en alles dan er goed uit ziet op de foto.
eerst heft ze de pavlik brace aangehad van 4 maanden tot 5 maanden deze hielp nie. toen heeft ze van 5 maanden tot 13 maanden een spreidbroek gehad de campspreider.
eerst 23 uur perdag, 18 weken. toen 20 uur perdag voor 12 weken. en toen 18 uur perdag voor 6 weken. en toen ging het echt niet meer alleen snachts nog voor zover iris het toe liet. was meestal een uur of 6 a 8. bij de controle van 17-10 2007 zat ze op de grens.
en gister nog steeds. maar het is niet slechter geworden.
maar blijft wel een twijfel geval.
nu heeft ze er geen last van. als er niks aan gedaan wordt en er een lichte dysplasie is of een kleine afwijking wat ze nu nog heeft. kan ze pijn klachten krijgen tegen de 20 a 30 jaar.
met het gevolg dat de heup dan vervangen moet worden.
dus beter op jonge leeftijd behandelen.

ik heb dit ook gehad en ik heb dus mijn eerste levensjaar een spreidbroek gehad. ik had een minder grote dysplasie dan iris. met een jaar was ik er van af.
iris had nog net geen luxatie van de heup. dat hij uit de kom kan schieten.

verder heb ik ook een klompvoetje gehad en iris gelukkig niet.
en we hebben een kromming aan de tenen lijkt wat op hamertenen waar ik last van heb en iris ook waarschijnlijk last van krijgt.
maar dat zien we wel in de toekomst.

heb nu soms wel last van mijn heup, maar dat is als ik mijn benen te ver moet spreiden zeg maar.
of te zwaar til op mijn werk.

groetjes petra en iris

Jeetje Petra, ik heb het niet helemaal gevolgd maar betekend het nu wel dat ze geen spreidbroek ed meer aan hoeft? Dat lijkt me al een hele bevrijding voor zo’n kindje... Sterkte ermee en ik hoop natuurlijk ook dat het, wanneer ze 4 is, helemaal over is gegroeid!!!

Terug
Bovenaan