update iris +(heupen)

hallo
wij zijn gisteren naar de orthopeed geweest.
iris valt erg veel wel 10 keer op een dag.

we moesten een foto laten maken van haar heupen.
en daarna weer naar de arts. de heupen zijn weer vooruit gegaan en een operatie is ver van de baan. we zijn hier erg blij om.

maar ze gebruikt de spieren in haar onderbenen en voeten verkeerd waardoor ze valt.
nu moet iris naar de kinderfysio therapeute toe.
ik had gelijk gebeld voor een afspraak en we mochten om 3 uur al langs gaan.
eerst de intake over de bevaling verloop van de spreidbroek en ontwikkeling.

en toen mocht iris oefenen.
je moest lopen over opstakels. een mat met kussens er onder en springen op de trampoline.
over 6 maanden moeten we terug naar de orthopeed.

verder is iris een lief en pittig kindje.
ze heeft laats de straat deur dicht gedaan terwijl russell(de hond) en ik buiten stonden.
ik had de deurklink omhoog gedaan zodat de deur niet dicht kon vallen. maar iris deed hem zelf laag.

ik snel naar kennissen gerend en gevraagd of ze mijn man konden bellen.
hij gekomen duurde een kwartier.
bleek toen dat ze ook het dieven klauwtje omlaag had geduwd.
ik haar roepen maar ze raakte steeds in paniek omdat ze niet snapte wat ik wilde.
mijn man de politie gebeld en die verbond ons door met de brandweer.
de brandweer zou komen en mijn man is ze gaan op wachten. onder tussen had iris mij de spekies door de brieven bus gegeven en kon ik haar steeds een geven om te kalmeren.
ik heb iris zover gekregen dat ze de onderste klem van het raam open deed.
toen de brand weer ariveerde hebben ze het raam open gebroken. en kon mijn man naar binnen.
het was toen ander half uur later.
nu heeft ze het nog over het raam bang.

groeten petra

jemig daar zal je van geschrokken zijn! wat kunnen ze dan ineens iets doen waar je totaal niet op rekent, ppffff...

fijn dat ze niet aan haar heupen geopereerd hoeft te worden!

liefs Jenneke

Fijn dat een operatie van de baan is en hopelijk kan de kinderfysio jullie goed helpen. Jeetje wat een avontuur met die deur zeg, kan me voorstellen dat jullie flink geschrokken zijn en dat Iris het er nog steeds over heeft, dat maakt wel indruk.  Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en wordt het  een mooi verhaal voor later..
Groetjes Laura

Mijn reactie na het lezen van je verhaaltje was;"Fuck zeg..."

Niet al te netjes, maar je snapt wel dat ik het mnet verbazing las!!

Weet je zeker dat dit niet het nieuwe deel is van "home alone"??

Geen dief die binnekomt hahaha!!!!

Succes met het trainen van haar spieren, komt vast goed.

Esmé mv Kay en ???

Gelukkig dat de operatie ver weg is nu en niet nodig lijkt.
Sterkte met alles verder wat er nog moet gebeuren.
Wat een spanning met die deur. Gelukkig dat het goed is gekomen als duurde het behoorlijk lang. Lijkt me echt heel erg om je kindje zo in paniek te zien en je kunt niets doen. 't liefst wil je haar dan dicht tegen je aanhouden en zeggen dat alles goed is. Maar daar moesten jullie wel even op wachten.

Groetjes, Marianne

dat was inder daat erg kl*te. toen ik niet naar haar kon. zo overstuur had ik haar ook nog nooit gezien. in eerste instansie lachte ze maar toen ze in de gaten had dat ik niet bij haar kon en zij niet bij mij probeerde ze op een stoeltje te staan en de deur te open en toen dat niet ging raakte ze in paniek.
ze trok zich steeds terug naar haar speelgoed. en reageerde dan ook niet meer.
net of ze zich afsloot en veilig heid zocht bij het bekende.

we zijn zeer blij dat er voor de heupen in ieder geval geen operatie meer in het zicht is.
de benen zijn uiteraard afwachten hoe ze het nu gaat doen bij de fysio.
bedankt voor de reactie's
groeten petra en iris

Woooow, da's heftig! Ik zou het in m'n broek doen! Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd.

En lekker dat het goed met haar heupjes gaat. Hopelijk helpt de kinderfysiotherapeut haar snel van het vallen af!

Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan