update iris

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal
nu de kuren van het forum over zijn(voor hoe lang)
even onze update.

iris loopt sinds ze 13 maanden is dit had de orthopeed niet zo snel verwacht.
verwacht. we moeten namelijk terug komen als ze loopt. we hebben nu een afspraak voor 16 januari. als de heupkop geen goede kom heeft gemaakt dan moet iris waarschijnlijk als nog worden geopereerd.

we hebben mee gedaan aan een taal onderzoek aan de universiteit van maastricht. op het azm.
hier uit blijkt dat iris een taal achterstand heeft van 4 maanden.

ze zegt oma papa mama en boemba en haai= hoi
en wijst na foto's van zich zelf en zegt of ikke of isch.

kan wel piet de vogel aan wijzen, russell de hond en opa's oma's nicht fleur en papa.

brabbelt eigelijk niet loopt de heledag papa te zeggen en oma en isch en zodra ze een bumba ziet boeba.

morgen moeten we naar het consultatie bureau voor de bmr inenting.
als ze die zetten want ze is wat verkouden.

zaterdag sinterklaas gevierd en de pepernoten vond ze echt zeer lekker.
overigens al het snoep. ze is een echte snoep kont.

stop er maar mee wordt weer een lang verhaal
groeten petra mv iris 14 maanden

Hopen dat ze goed nieuws hebben op het ziekenhuis en wat knap zeg dat ze zo vroeg loopt (als je bedenkt dat ze zo lang een spreidbroekje heeft gehad)

Ik vindt het trouwens wel raar dat ze nu al kunnen zeggen dat ze een taalachterstand heeft van 4 maanden  ik vindt dat ze al best wel veel zegt. Ieder kind heeft zijn eigen tempo en er wordt al zo snel een oordeel geveld. Maar dat is mijn mening.

Liefs sandra

van die taal achterstand trek ik me weinig aan.
hou het wel in mijn achterhoofd. maar ze ontwikkelt zich het zelfde als de kinderen die ik ken van de zwangerschapsgym
groeten petra

welke taalachterstand??? bij Rêve's 14maanden bezoek werd gezegd dat twee woordjes de norm is... papa, mama en haai is al drie. Wat super dat ze al loopt, ik hoop dat de operatie haar bespaard kan blijven.

Klinkt als een superlekker wijffie.

liefs

Esther mama van Rêve 12-9-2006 en ivv pukje 17-4-2008

het onder zoek:
dat taal onderzoek gebeurde in een kamertje. iris moest op de schoot zitten bij mij en ik kreeg een koptelefoon op met muziek.
iris kreeg door luid sprekers steeds zinnen en woorden te horen met python.
en chineese taal. op chinees   mocht ze niet reageren omdat het niet haar moeder taal is.
en op python wel omdat ze dat steeds hoorde.
ook gingen steeds lampjes branden waar ze dus naar keek.

daarna moesten we spelen met haar. en kijken wat voor taal ze gebruikte.

daarna kwam een onderzoekster met twee ballonnen en twee ballen spelen.
maar iris vond het niet echt intressant.
weten jullie ook wat het in hield.
ga er inderdaad niet veel achter zoeken

groeten petra

Terug
Bovenaan