Update Isa

Zou het vandaag lukken? Een bericht plaatsen? Ik ga het maar weer voor de zoveelste keer proberen.

Ik weet niet meer waar ik was met de update van Isa. Ze heeft een koemelkintolerantie. Dat had ik wel verteld. Ze doet het goed op de dieetvoeding. Ze spuugt niet meer. Maar ze kreeg wel erg krampen, daarvoor kregen we Centangeli van Bloem. Dat moet haar darmen sterk maken.

Twee weken geleden dachten we door het ergste heen te zijn. Haar darmen kwamen tot rust. Alleen haar regelmaat waren we kwijt. Door het ge-emmer met die voeding, de krampen etc. waren we totaal de weg kwijt met haar. Dus tijd om regelmaat en eenduidigheid in te voeren. En de puckababy weer tevoorschijn gehaald, omdat ze nogal onrustig slaapt. Dat hielp niet echt. We kregen het ritme maar niet doorbroken: weinig eten, dus snel wakker, te moe om goed te eten, dus weer snel wakker etc. Een volle fles (bij ons is dat 135cc) kregen we er niet in. Zaten op 7-8 voedingen per dag, maar dus heel weinig. En huilen, van 15 tot 23 uur bij ons willen zijn. En dat is niet erg, als ze in de box zou willen of in haar wipstoeltje, maar nee, op de arm was ze stil te krijgen, anders niet.

Vorige week naar het cb op het spreekuur. Ik ging haar inleveren. Ik hoefde haar niet meer. Ik zat er zo doorheen! Heel erg om dat van je kindje te zeggen, maar ik zag er geen brood meer in. We gingen praten over sociale opname: opname van de baby om het gezin tot rust te krijgen; weer eens goed slapen, geen gehuil om je heen, niet continu moeten voeden of je afvragen wat er aan de hand is. Ik moest rust krijgen. Met nog maar 4 weken verlof zag ik het niet meer zitten.

Maar wat zou zo'n beslissing heftig zijn! Je kind laten opnemen terwijl het niet ziek is! Dus zijn we naar meer opties gaan kijken.

Isa gaat nu 3 dagen per week naar het kdv net als haar grote broer. Ja, ze is pas 7 weken oud, maar we moesten iets. Mijn man neemt 2 dagen per week ouderschapsverlof en zo moeten wij de rust in ons gezin terug krijgen. Je niet meer afvragen wanneer je boodschappen moet doen, je niet meer afvragen wanneer je eens kan poetsen of stofzuigen.

Sinds afgelopen weekend heb ik het idee dat de negatieve spiraal is omgezet. De dalen worden minder diep, maar zijn er nog wel. Isa drinkt sinds een paar dagen nog bijna alleen volledige flessen en zit daardoor nog maar op 6 voedingen. Daardoor slaapt ze langer en is ze meer uitgerust. Wel is ze nog erg onrustig, dus bakeren wij haar sinds vorige week in. Ze blijft onrustig en wurmt zich soms nog met haar armen omhoog, maar ze slaapt nu wel langere stukken door.

Gister 1e keer kdv en dat ging goed. Ik heb de dag voor mezelf besteed en mijn batterij begint ook weer op te laden.

De reis gaat weer naar boven toe, in plaats van altijd maar altijd in een negatieve spiraal te zitten. Ook hier begint soms de zon weer te schijnen. En na 7 weken beginnen we eindelijk weer een beetje rust te krijgen. Om de 4 uur voeden is echt geen probleem, ook die nachtvoeding niet. En nu ik al wat meer rust krijg, merk ik dat ik ook na de nachtvoeding beter inslaap. Want als je om 5 uur gaat voeden en dan niet meer slaapt, dan kom je door de dag heen echt iets te kort.

Ik ga nu genieten van mijn vrije dagen zonder Isa. Klinkt hard, maar dat is het niet. Ze is in erg goede handen. Ik voel me absoluut geen slechte moeder door haar weg te brengen, voel me er ook niet schuldig over. Dit is gewoon het beste voor ons gezin.

Gr. Tamara.

Tamara,

Fijn dat je weer een beetje ritme krijgt in je leven. En zoals je zegt..je hoeft je echt niet schuldig te voelen dat isa nu al naar het kdv gaat. Ze zorgen daar goed voor haar en een moeder die goed in haar vel zit is wat ze nodig heeft.

sterkte!

groetjes Joyce

Tamara,

Fijn dat je weer een beetje ritme krijgt in je leven. En zoals je zegt..je hoeft je echt niet schuldig te voelen dat isa nu al naar het kdv gaat. Ze zorgen daar goed voor haar en een moeder die goed in haar vel zit is wat ze nodig heeft.

sterkte!

groetjes Joyce

Hey Tamara,

Wat gelukkig dat het weer wat beter gata en ga je ook niet schuldig lopen voelen dat je haar wegbrengt dat is het echt niet.
Daar zijn ze supergoed en lief voor haar en jij hebt ook wel wat tijd voor jezelf verdient.
Je doet het geweldig!!!

Liefs ANouska

Hey Tamara,

Wat gelukkig dat het weer wat beter gata en ga je ook niet schuldig lopen voelen dat je haar wegbrengt dat is het echt niet.
Daar zijn ze supergoed en lief voor haar en jij hebt ook wel wat tijd voor jezelf verdient.
Je doet het geweldig!!!

Liefs ANouska

wat fijn dat het wat beter gaat!
En even een dagje zonder haar is dan soms ook wel beter, dan kom je tot rust en heb je daarna weer energie voor Isa en kun je weer wat meer hebben! ik zie alleen maar voordelen.
groetjes Mirjam

wat fijn dat het wat beter gaat!
En even een dagje zonder haar is dan soms ook wel beter, dan kom je tot rust en heb je daarna weer energie voor Isa en kun je weer wat meer hebben! ik zie alleen maar voordelen.
groetjes Mirjam

Terug
Bovenaan