update Johnny

Hoi Dames,

ben een tijdje niet op het forum geweest maar dat komt omdat ik er een beetje doorheen zit met alles..
dus sorry daarvoor..

Met Johnny gaat het op zich wel goed alleen
hij is ontzettend weinig aangekomen in 3 weken.. namelijk maar 110 gram.. het cb zei dat dit niet erg was en hij er verder hartstikke gezond uit ziet maar ik ben het hier dus niet mee eens.. ze zeggen niet voor niets dat ze ong. 200 gram per week moeten aankomen.. ik heb geprobeerd weer terug te gaan naar 5 voedingen maar ben meer als een uur bezig met de laatste fles en dat drinkt hij maar 30 ml.. tussendoor verschonen, flessen sneller achter elkaar geven noem maar op maar het lukt me niet.. ik gaf 4 flessen van 180+6 maar ben nu aan het proberen om 4 flessen van 210+7 te geven, het gaat nog niet zo goed want zodra hij de fles leeg heeft geeft hij flink wat terug dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen.. volgende week donderdag moet ik weer terug voor het wegen en dan gaan ze kijken of hij wat aangekomen is o.i.d. en eventueel kijken of we iets anders moeten proberen.. ze raadde me pap aan maar vertelde toen dat dat geen succes was i.v.m. de verstopping..

verder merk ik dat Johnny's haar begint uit te vallen :( :( :( :(
ik baal hier heel erg van want ik kon altijd zo'n heel schattig kuifje maken haha.. op het cb zeiden ze dat het normaal is en ik me geen zorgen hoef te maken. maar pfff wat baal ik ervan zeg..

hij weegt nu 7310 gram..

liefs Mandy.

Dag Mandy

Wat naar dat Johnny niet voldoende gegroeid is. Ik weet niet wie zegt dat kindjes 200 gram in de week 'moeten' groeien. Jinte groeit niet vlot maar is een tevreden kindje. Ik heb begrepen dat 90 gram per week minimaal is. Jinte is nu ongeveer 6000 gram. Ze krijgt trouwens borstvoeding en geen bijvoeding verder
Ik hoop dat je er wat uitkomt,.. ik denk dat ik in jou geval weer zou proberen om toch weer naar 5 flessen te gaan. Evt. met een gaatje extra in de speen? Maar ik heb weinig flesvoeding ervaring dus misschien dat de andere dames je beter advies kunnen geven.

Veel succes. gr Eva

Hey Mandy,

Wat vervelend dat je er een beetje doorheen zit.
Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt maar denk niet dat het nodig is.
Johnny heeft een kei goed gewicht dus denk dat het niet zo erg is als hij een keer niet zo veel aan komt. Lars is ruim 4 maanden en weegt nog maar 6130 gram. Ook hij komt geen 200 gram per week aan.
Lars drinkt nog 5 x 180 met 6 scheppen omdat hij dat nog nodig heeft.
Hij krijgt 's morgens pap en de 4e fles pap omdat hij een hongerige baby is. Hij heeft geen last van verstopping. Daar was ik ook bang voor omdat hij maar 1 keer per dag poept, maar dat is hetzelfde gebleven, soms zelfs wel 2 keer. Hij laat wel meer scheetjes :)
Ook blijft de papfles beter binnen, daar hoeft hij nooit bij te spugen.
Tegen mij hebben ze gezegd op het CB dat ik 210 met 7 scheppen beter niet kon doen omdat zijn maagje dan vergroot en dan krijgen ze vaak alleen maar mee honger. Ik had dit gevraagd omdat ik ook naar 4 flessen wilde gaan, moet Lars vaak uit een diepe slaap halen 's avonds en dat vind ik niet zo fijn.
Maar we konden hem dus toch beter wakker maken omdat hij die fles toch nog helemaal leeg drinkt.
Ik zou gewoon die 4 flessen van 180 blijven geven, blijkbaar heeft hij daar genoeg aan. En je zou de pap kunnen proberen, als hij verstopping krijgt stop je er weer mee en kan je misschien met groente fruit proberen?

Haaruitval heeft Lars ook, die heeft een hele kale plek achter op zijn hoofd :) Heel normaal en groeit gewoon weer aan, is babyhaar wat ze kunnen verliezen. Sommige kindjes hebben dat wel andere weer niet.

Ik zou me echt niet teveel zorgen maken, Johnny heeft echt een goed gewicht en ik denk dat hij gewoon gegoeg heeft aan 4 flessen.
Maar als je je wel zorgen maakt, gewoon terug gaan of naar de HA.

Succes donderdag, hoop dat hij dan wat meer aangekomen is!

Liefs Kim

Hey,

Wat vervelend dat je er zo doorheen zit maar net als de andere dames zeggen zou ik me niet te druk maken. Sophie weegt 5570 en is 4 maanden en dat was prima op schema. Zij is ook wel eens in 2 weken maar 60 gram aangekomen soms gebeurt dat gewoon. Ik maak me daar niet al te druk om ieder kind is anders en heeft dus een anderd gewicht. En de ene maand komen ze gewoon wat meer aan als de andere. Zolang je een tevreden kindje hebt en je niet het idee hebt dat ze honger hebben zit het denk ik wel goed.

Hoop voor jou gemoedsrust dat hij bij de volgende weging "goed" is aangekomen. En wat dat haar betreft dat krijgen alle kindjes hoor dat het op een gegeven moment uit gaat vallen komt allemaal goed.

Sterkte........

Hoi hoi,

Eigenlijk is 7310 toch best netjes? Maar kan me voorstellen dat je verwacht dat de kleine meer aankomt. Het cb heeft mij verteld dat baby's na de 3e maand veel minder snel groeien dan in de eerste 3 maanden. 200 gram groeien per week is echt niet realistisch! Echter 110 gram per drie weken zou ik ook niet prettig vinden. Drinkt hij de andere flessen wel goed op? Misschien kun je een andere soort of maat speen eens proberen. Wanneer heb je voor het laatst rijstebloem geprobeerd? Wellicht als dat alweer even geleden is, dat je het nu weer een keer kunt proberen.

eg Vervelend voor je! Als je er echt geen goed gevoel bij hebt dan zou ik net zoals Kim zegt een afspraak meken bij de HA!

Sterkte!

Wat vervelend dat je er zo doorheen zit. Maar het eten van Johnny lijkt me niet heel vreemd. Sara is wat ouder en 1 kilo lichter. Haar gewicht 6,3 kilo past prima bij haar lengte van 63cm. Die verhouding is uiteindelijk het belangrijkste. Zij groeit nu met 5 maanden een stuk minder. Ook weo prettig, uiteindelijk komt een kindje in 1 jaar ongeveer 10 tot 15kilo aan geloof ik.
Sara ging van pap trouwens meer poepen, nu de pap weer even weg is en de hapjes erbij zit ze op 2 keer per dag.

Hey, idd heel vervelend dat je er doorheen zit! Kzou je graag op willen vrolijken en wat energie jou kant op sturen!
Jesly is 4mnd, en hij krijgt 4flessen, waarvan 2met rijstebloem erdoorheen... Tussendoor krijgt hij 50cc diksap en fruit... Groente heb ik nog niet geprobeerd omdat de potjes met groente niet voorradig zijn bij de ah, etos en kruidvat... Maar dat terzijde... Jesly is 61cm en 5600gram... Het is een heel fijn, klein kereltje en is in 4wkn ook heel weinig aangekomen... Het is gewoon zo, dat als johnny genoeg natte luiers heeft en alert is enzo, je niet zoveel zorgen hoeft te maken... Ze kunnen niet alles tegelijk... En groeien in gewicht en de lengte in en ook nog motorisch en mentaal... Ik wens je iig succes! X marleen

Terug
Bovenaan