Update kijkoperatie

Hey meiden,

Gisteren mijn kijkoperatie gehad. Viel reuze mee!
Mijn buik is alleen wat beurs, beetje schouder -en nekpijn en mijn billen zijn blauw van de vloeistof die ze hebben ingespoten voor de tubatest :D, krijg het er niet echt afgewassen. Lijkt net of ik op een smurf heb gezeten, hahaha!

De uitslag was prima in orde. De cyste zat in mijn eierstok, dus niet echt zichtbaar. Maar de gyn zag dat ik aan allebei de kanten eitjes maak. Ook de tubatest was positief, alles liep vlot door, dus ook die zijn goedgekeurd. De gyn noemde alles 'normaal'. Heb wel een beetje een dubbel gevoel nu; aan de ene kant opgelucht dat ze niets hebben gevonden, maar aan de andere kant maakt het je weer onzeker. Wat is er dan aan de hand?!
Vandaag maar weer bellen naar het ziekenhuis. Misschien dat er plaats is bij mijn eigen gyn, willen nu z.s.m beginnen met IUI!

Liefs xx

hahaha op een smurf! lache.

Idd vervelend dat er geen "rede" is dat het niet lukt. Brengt een hoop onzekerheid met zich mee. Heb je een regelmatige cyclus? Hoelang ben je al bezig?

Liefs Esther

Hoi Esther,

Heb een regelmatige cyclus van 30 dagen (bijna op het uur af) en we zijn twee jaar bezig. Als je het allemaal zo op een rijtje zet is mijn lichaam echt raar.
Alles functioneert naar behoren, maar waarom blijft een zwangerschap dan uit?

En jij?

Liefs

Hoi Star!

Ik moet eind mei voor de kijikoperatie, dus ik heb jouw stukje wel even gelezen! Fijn dat het zo goed is gegaan. Nou ja...op het vinden van een oorzaak na dan...

Wat is een tubatest eigenlijk? Nu echt voor het eerst dat ik van die term hoor!

Liefs Daisy

Hey Daisy!

Eerst maken ze een sneetje bij/in je navel en net boven je schaamstreek. Hier gaan ze met een soort telescopisch-achtig instrument naar binnen, om je buik te vullen met koolzuurgas. Zo kunnen ze alle organen beter zien. Bij een tubatest spuiten ze een blauwe vloeistof via je baarmoedermond, door je baarmoederholte en eileiders om te zien of alles goed doorgankelijk is. Hiermee kunnen ze verklevingen, endometriose e.d opsporen. Bij mij liep het dus vlot door en was er niks te zien. Het gebeurde allemaal onder algehele narcose en ik voelde me wat beurs toen ik wakker werd.Ook heb ik een klein beetje last van mijn schouders.Dat is het koolzuurgas wat een uitweg zoekt, niks ernstigs. Ik vond het reuze meevallen en ben blij dat er niks is gevonden.
Heb nu eind april een gesprek bij mijn eigen gyn voor nacontrole en we bespreken de behandelingen voor IUI. Er zit, voor mijn gevoel, nu echt schot in de zaak!

Meis, heel veel succes!

xx

Vandaar die smurfenkont, haha!
Ik heb waarschijnlijk eind mei de kijkoperatie. Ik zie er niet tegenop, maar ben toch wel benieuwd naar de uitslag! Tot nu toe hebben ze bij mij niets gevonden, maar toen de gyn de kenmerken van endometriose vertelde, maak ik daar een goeie kans op!
Ik stoom na de kjkoperatie ook door naar de IUI als ze niets vinden. Heb ik endometriose, halen ze dat meteen weg en moeten we het nog 2, 3 maanden zelf proberen.

Nu wachten op mijn ongi... Is vandaag mijn NOD, maar door de HSG (vlak na mijn eisprong) heb i kvoor het eerst in maanden niet de zenuwen of mjinongi wegblijft. Hij moet komen!

Wel fijn dat je nu echt het gevoel hebt dat er iets gedaan wordt. Dat had ik ook meteen na de HSG al. 3 maanden ipv 6 nog even proberen, kijkoperatie en hup, door naar de volgende stap!

Liefs Daisy

Terug
Bovenaan