Update krampjes en switchen flesvoeding

Hoi,

Allemaal hartstikke bedankt voor de lieve reacties en tips op mijn vorige berichtje (krampjes; van nutrilon 1 naar omneo op 7-5-04 gepost).

Masseren hielp niet echt, werd ie alleen boos van. En de thermometertruc op aanraden van de vk heel voorzichtig geprobeerd, dat werkte even want er kwamen wel die keiharde keuteltjes uit. Uiteindelijk gisteren toch maar cb gebeld en toen huisarts; nu hebben we lactulosesiroop. 3x daags 1 mg in zijn flesje omneo (nutrilon) en ik moet zeggen, werkt als een trein! Hij had gisteren en vanmorgen drie poepluiers! HOERA!

Hij huilt ook meteen een stuk minder en je kunt aan hem zien dat ie opgelucht is, zo schattig!
Nu maar hopen dat de voeding goed aanslaat en dat het hem wat minder dwars gaat zitten.

Denk alleen wel dat we nu al weer moeten stoppen met de siroop want de laatste luier was behoorlijke diarree....

Oh ja, hij krijgt ook extra vocht in zijn flesje erbij (op aanraden van ha).

Hopelijk hebben we vandaag een veel blijer mannetje dan de afgelopen dagen!

Groetjes,

Lein
 
Hoi Lein,
Fijn zeg, dat het meteen zo goed aanslaat! Is vast een hele geruststelling. Niels had gisteren weer 48 uur niet gepoept, dus weer de thermometertruc geprobeerd. Een hoeveelheid poep dat eruit kwam: ongelofelijk! Hij bleef persen. Wel schattig hoor, grote opluchting.

Masseren hielp bij Niels in het begin ook helemaal niet: hij ging alleen nog harder huilen. Nu vindt hij het wel fijn, dus je kunt het over een tijdje nog eens proberen. Ik doe het of gewoon op zijn kleren of met babyolie als hij met blote billen op de commode ligt. Dat vindt hij sowieso heerlijk.

Veel succes!
Groetjes,
Machteld
 
Terug
Bovenaan