Update krampjes

Hoi Meiden,

Ik wil iedereen heel hartelijk danken voor alle adviezen rond de darmkrampjes van Niels (morgen 4 weken oud), over het verlichten van de pijn, de kleine spenen, en de middeltjes. Ik ben nu ABC Dophilus aan het proberen en, afgezien van vannacht en vanmorgen (veel huilen), ben ik heel erg tevreden over het resultaat. Het is een poeder, waarvan je overdag elke keer een mespuntje door de flessen doet. Hij mag maximaal een kwart tot een halve theelepel per dag door de voeding. Ik lijk wel een ander kindje te hebben!! Hij kan nu ook vrolijk wakker zijn. Hij lacht en is gewoon een heerlijk mannetje. Het is nog niet helemaal over, maar het is nu goed hanteerbaar.
Wat mij betreft een aanrader.
Groetjes en veel succes allemaal!
Machteld
 
Hai Machteld,

Wat fijn om te lezen dat ABC Dophilus goed aanslaat bij Niels! Dat scheelt een hoop "ge-dokter" en "klooien" met verschillende voedingen. Geweldig, ik ben blij voor jullie!!

Ik had een reactie geplaatst op een berichtje van jou op 30/4 jl. en heb sindsdien niet meer op deze website gekeken. Ik zag dat je naderhand nog informeerde naar Donna dus bij deze nog even een verlate reactie.

Donna reageerde best wel goed op Pepti; i.p.v. alleen maar slechte dagen had ze ineens ook weleens een goede dag ertussen zitten. De KA heeft ons geadviseerd om over te stappen naar Nutramigen als Pepti maar gedeeltelijk zou helpen. (Antwoord op jouw vraag: Donna is al vanaf haar geboorte onder controle bij de KA dus een doorverwijzing was niet nodig.)

Voor veel kindjes schijnt Nutramigen hèt wondermiddel te zijn als alle andere (speciale) voedingen uiteindelijk niet alle klachten wegnemen. We geven nu dus sinds 3 dagen Nutramigen aan Donna en inderdaad: het lijkt dé oplossing voor onze kleine meid! Ik durf nog niet te veel te hopen, maar ze heeft haast geen krampen meer (alleen 's avonds nog een beetje), ze slaapt nu ook overdag rustig in haar bedje (!!) en de pukkeltjes (eczeem?!) in haar gezicht verminderen. We zijn natuurlijk pas een paar dagen bezig, maar het ziet er hoopvol uit.

Daarmee is nog niet bewezen dat Donna inderdaad een koemelkallergie en/of lactose-intolerantie heeft! Op aanraden van de KA blijven we dit nu even gebruiken tot de klachten verdwenen zijn en dan moet ze een zgn. provocatie-test ondergaan. Dan krijgt ze dus weer een poosje flesvoeding met koemelk om te zien wat er gebeurt. Als ze weer dezelfde symptomen krijgt, dan heeft ze dus overduidelijk een allergie. Op een andere manier is dit niet aan te tonen. Bloed- en andere soorten allergietesten zijn op deze leeftijd n.l. nog niet betrouwbaar genoeg. Het is natuurlijk wel zielig om haar weer aan koemelk bloot te stellen, maar het is de enige manier om zekerheid te krijgen.

Nutramigen is peperduur: 20 euro per blik van 425 gr. Máár... als allergie is aangetoond dan krijg je (met een verklaring van je KA) alle voedingskosten terug van het ziekenfonds!

Dus nu maar even afwachten. Je hoopt natuurlijk niet dat je kindje een allergie heeft, maar ik kan je wel vertellen dat ik dolblij ben als we weten wat deze ellende allemaal veroorzaakt. En als dat een allergie is... so be it! Maar dan hebben we nu wel eindelijk een oplossing voor haar pijn!!!

Voor mensen wie dit herkenbaar is, verwijs ik graag naar de volgende websites waar informatie staat waar wij persoonlijk veel aan gehad hebben:
http://www.meadjohnson.nl/nutramigen.php
http://www.gezondheidsnet.nl/display.php?categoryID=976
http://www.babyallergie.nl/koemelkallergie.htm
http://www.babyallergie.nl/Reacties%20koemelkallergie.htm

Liefs,
Daphne
 
Hoi Daphne,
Wat fijn om te lezen dat het beter gaat met Donna! Dan maakt het toch niet uit dat de voeding zo duur is. Ben je alleen maar blij!
Groetjes,
Machteld

Hoi Miriam,
Je kunt ABC Dophilus kopen bij de natuurwinkel of de homeopathische drogist. Het is wel duur (rond € 25), maar daar doe je ook echt heel lang mee. Minimaal 66, want meer mag je per dag niet geven. Daarna kun je altijd kijken of het nog nodig is. Zo duur is het ook weer niet als je zulke goede resultaten behaald.

Na een slechte dag gisteren (veel huilen en toch krampjes) is het vandaag weer een topdag!! Lekker slapen, vrolijk, zichzelf vermakend (nog nooit eerder gebeurd!!!) en tot nu toe maar een kwartiertje huilen. Hij heeft nog krampjes, maar het gaat echt veel beter. Hij had vandaag zelfs een normale poepluier. Nooit gedacht dat ik nog eens blij zou zijn met een poepluier!
Hij wordt ook sinds een week ingebakerd. Niet heel strak, maar gewoon in een lakentje. Dat heeft ook geholpen denk ik bij het vrolijker worden en lekker slapen.

Veel succes!
Groetjes,
Machteld
 
Terug
Bovenaan