Update Marieke & Gabriël

Hallo allemaal!
Ik wilde even een update doen om te laten weten hoe het nu allemaal gaat hier.

Alles gaat goed, ik kan steeds meer rust vinden, maar ben nog niet dichtbij het verwerken van het afgelopen jaar.
Zelf ben ik sinds vandaag niet meer onder controle in het ziekenhuis, dus dat is mooi. Wel weer raar dat er helemaal geen onderzoek werd gedaan. Er werd gevraagd of ik nog bloedverlies had, of ik pijn had en of ik informatie wilde over verschillende soorten anticonceptie... Wel gek, ik had toch wel een inwendige echo en een uitstrijkje verwacht ivm de baarmoedermond en evt streptokokken B, omdat ik zo vroeg was bevallen en ze nog steeds niet weten waarom. Ze zei dat ze 100% zeker wist dat alles nu goed was (ja zonder ook maar iets te doen, knap he?) en dat ik alleen bij een volgende zwangerschap eerst bij hun op controle moet.

Met Gabriël gaat het ook goed, afgelopen dinsdag hadden we controle voor hem en alles was in orde. Hij groeit hard en ze verwachten dat hij eind januari op de 0 of +1 lijn zit van de groeicurve, dus dat hij helemaal bij is met de andere november kindjes ;-)
Ze hadden me wel even laten schrikken, omdat ze dachten een ruis te horen bij zijn hartje en ze dachten dat zijn reflexen niet goed werkten, maar aan het eind van de afspraak werd ons verteld dat hij een gewone gezonde baby was. Op 31 januari moeten we weer met hem terug, dus ik ben benieuwd.
Hij is nu trouwens 51 cm lang en weegt 3350 gram :) Ik mag dus over 1-2 weken stoppen met de BMF (breast milk fortifier = extra eiwitten en vitamines die je aan moedermelk toevoegt).

Het kolven gaat nog steeds goed, ik kolf nu 5-6 keer per dag zo'n 80-120 ml per keer en probeer het aantal kolfbeurten op te hogen naar de behoefte van Gabriël.

Liefs, Marieke
 
Hey Marieke,
Wat fijn om te horen dat Gabriel het zo goed doet!!!! Jij hebt ook slagroom denk ik ;-!!

Wel raar dat het ZH op basis van 0 onderzoek deze conclusie weet te trekken, maar ik zou maar vertrouwen hebben in ze en er ook vanuit gaan dat het allemaal goed gaat!

Geniet lekker van elkaar tijdens de kerstdagen!

Liefs, Suus
 
Lieve Marieke,

Fijn dat je mannetje het zo goed doet. Je hebt het kolfen dus ook lekker op de rit?!

Wat kunnen ze je soms bang maken in het ziekenhuis he...

Ik denk dat wij wel een beetje in hetzelfde schuitje zitten. Jasmijn is precies een maand oud vandaag en ik heb eigenlijk alleen maar op de adrenaline geleefd en heb nog geen moment tijd voor verwerking gehad. Ik vraag me steeds af wanneer ik om ga vallen, maar blijkbaar ben ik best sterk ;-)

Maar ik denk dat we het hele weekend lekker met zn drietjes op bed gaan liggen, haha! Eindelijk, met de twee mensen/mensjes van wie ik het allermeeste hou! Wat een heerlijk vooruitzicht!

Meis, geniet van je mannen.

Dikke kus, Marieke
 
Haha ja slagroom is goed voor de kleintjes ;-) hihi
Het kolfen gaat inderdaad heel goed, al vanaf dat ik begonnen ben haha. Gelukkig is het niet gestopt en ik hoop dat ik 8 keer per dag ga kunnen bijhouden voor zolang Gabriël dat nodig heeft.

Ik hoop maar dat het ziekenhuis inderdaad goed doet hieraan. Vorige keer dat ik op deze manier naar huis werd gestuurd was ik na 1,5 week terug en bevallen... Nu kan dat natuurlijk niet meer gebeuren, maar ben wel bang voor infecties enzo. 'Stel dat mijn baarmoedermond echt niet goed is' 'stel dat er dan bacterien in mijn baarmoeder komen' 'stel dat ik dan nooit meer zwanger kan worden'... Misschien dom ofzo, maar het vliegt wel mijn hoofd door. Ondanks dat de gynaecoloog zo zeker was van dat dat allemaal niet het geval zou zijn.

Ja, ik denk het ook Marieke, ik denk ook dat ik het pas echt kan verwerken als het hele ziekenhuisgebeuren is afgelopen en gewoon alles normaal kan zonder al die poespas en moeilijkheid. Ik hoop dat door 'gewoon' kerst te vieren zoals ik gewend ben ik mezelf ook wat extra rust kan geven. Een soort, kijk eens alles gaat echt goed ding ofzo.

Genieten jullie ook maar lekker van de kleintjes en natuurlijk van de papa's (of mama voor Geert natuurlijk) ;-)

Dikke knuffels, veel liefs en veel plezier met de kerstdagen,
Marieke
 
Terug
Bovenaan