update Marissa ziek

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ten eerste allemaal nogmaals bedankt voor de tips en de lieve wensen.
Sinds gistermiddag heeft Marissa gelukkig niet meer overgegeven. Maar we hebben haar ook niet echt eten meer gegeven en zijn gestopt met lemk te geven. Ik heb venkel thee in haar fles gemaakt en haar daarvan elk kwartier een slokje gegeven. Verder heb ik liga's gekocht, maria biscuit en ors. Ik had liga's voor kindjes vanaf 4 maanden gehaald en daar at ze steeds een stukje van. 's Avond heeft ze met papa nog een boterham gegeten. Gelukkig bleef dat er allemaal in. Ze heeft heel diep geslapen vannacht en ik heb haar niet meer gehoord. Vanochtend was ze om 10.00 uur wakker en toen heeft ze nog een half broodje gehad. Ik heb nieuwe thee gemaakt, maar die wil ze niet meer. Ik heb dus ook maar roosvicee gemaakt en daar wil ze steeds 1 slokje van. Dus krijgt ze elk kwartier een slok. Ze lijkt ook een beetje opgeknapt. Ze is nu rons aan het kruipen en een beetje aan het spelen en dan gaat ze om 12.00 uur weer even naar bed. De ors heb ik helemaal niet meer gegeven omdat ze dus wel dronk. Ze had vandaag haar enting moeten hebben maar die heb ik afgebeld. Als het vandaag goed gaat dan krijgt ze vanavond een beetje aardappels met wortel maar nog zonder vlees. De diarree is overigens nog niet weg dus dat hou ik nog in de gaten. Maar vanaf hier dus best goed nieuws. Ik hou jullie op de hoogte en het is heel fijn dat je op dat soort momenten advies krijgt waar je wat aan hebt.

groetjes Linda

Dat was ik nog vergeten. Ze lijkt wel heel erg afgevallen. Ze voelt veel dunner en lichter aan er zlijkt echt weinig reserve meer aan haar te zitten. Ik weet niet of dat kan na zo'n korte tijd maar zo voelt ze wel

Hoi Linda,

Het is wat allemaal wat zeg met je kleine  meid!!! Gelukkig gaat het nu iets de goede kant op. Dat ze gaan eten is alweer een stap in de goede richting. Kan me goed voorstellen dat je er zelf ook een beetje van slag raakt.
Ik had het van het weekend ook een beetje....

Wens je nog veel sterkte en dat Marissa maar snel weer beter is...
Ze krijgt in ieder geval een hele dikke knuffel van Jennifer..

gr. Ilone

hoi Linda,

fijn om te horen dat het wat beter met Marissa gaat. Ik hoop dat je inderdaad het ergste gehad hebt en dat jullie nu alletwee een beetje bij kunnen komen. Het is niet niks hoor als ze zo ziek zijn, dat kost zowel haar als jou veel energie.

Nou meid, kop op en een dikke knuffel voor je mooie meid!

Tamar & Sarah

Fijn dat het weer wat beter gaat!

Vinz is (helaas) al vaak ziek geweest, hij valt dan ook af en lijkt   veel dunner... maar het komt er ook weer aan hoor, zou je dus niet teveel zorgen maken.

Groetjes, Marije

Hoi.. Nou hier nog een mama die zich helemaal lam is geschrokken door die BMR prik. Mijn oudste heeft nooit ergens last van gehad, dus die mevrouw van het cb zei wel dat Jesse er wat last van kon hebben maar ik heb daar verder niet meer aan gedacht.. AFgelopen vrijdag haalde ik hem op het kdv op en hij was superwarm (was op komen zetten na het slapen zeiden ze..) dus een beetje rustig aan gedaan met hem. Zaterdag was het wat beter, maar zoals altijd bij kindjes kwam het in de middag weer opzetten.. Op een gegeven moment leek ie wel wat weg te vallen, en dan viel ie met zijn bol tegen de eetstoel (daar zat ie toen in..), en schrok dan en begon te bleren.. Verder was er weinig aan hem te merken behalve dan dat ie flinke koorts had, hij was alleen wat hangerig. Wij lagen zelf die avond rond 23 uur op bed, en iets over 24 werden we wakker van Jesse, die een gilletje slaakte.. Het was gelijk weer stil, maar ik ging toch ff kijken omdat ik allemaal wat hoorde.. Mijn man kwam ook mee, en die zag het als eerste.. Lag ie helemaal te schokken in zijn bed, dus mijn man hem eruit gehaald, en toen hield het nog niet op. Zijn ene oogje was dicht en het oogje dat open was vloog van links naar rechts en van boven naar beneden..En ondertussen bleef ie maar stuipen, schokken enz... Wij hem even op zijn commode gelegd, en daar stuiterde hij echt bijna af zo ging hij tekeer.. Hij reageerde ook helemaal niet op ons, en ik dacht echt dat ik hem ging kwijtraken..
Dus wij 112 gebeld, gelukkig wist die man me wat tot bedaren te brengen..Ik verteld waar we woonde, maar blijkbaar moest de ambulance uit Breda komen en was het dus sneller als we naar de huisartstenpost gingen, hij zou dan bellen dat we eraan kwamen.. Maar goed, we wonen hier net een week, dus mijn man midden in de nacht in de auto (ik bleef bij de oudste want die lag in bed.) en naar de huisartsenpost.. ERgens onderweg kwam Jesse zeg maar bij en begon ie blijkbaar flink te gillen.. Wat bleek nou?? Koortsstuipen!! Ik had daar wel eens van gehoord, maar dat die zo heftig konden zijn, daar had ik echt geen idee van, pffff..Die vrouw van de huisartsenpost zei ook dat het er heel eng uit kon zien maar dat het geen kwaad kon?!?!?!
Waarschijnlijk zal ie het ook nog wel eens krijgen zei ze, want als ze het eenmaal een keer gehad hebben zal het nog wel eens voorkomen.. Nu weten we wat we moeten doen als het nog een keer gebeurd, en dat we toch altijd ff langs de huisartsenpost moeten komen dan, maar pffff....heeft me echt 10 jaar van mijn leven gekost afgelopen weekend..

Ben blij dat Marissa wat beter is! Hou het gewoon goed in de gaten en bij twijfel gewoon een arts bellen! Het is altijd rot om je kindje ziek te zien. Justin heeft het een tijdje terug ook zo gehad en ik moest zelf gewoon huilen, zo zielig.

groetjes mirjam

Hoi An,

Koortsstuipen kunnen inderdaad verschrikkelijk zijn. Gelukkig heeft Marissa ze nooit gehad maar ik ken wel kindjes die ze ook gehad hebben. Nu is Marissa niet ziek door haar prikje, we hebben juist haar prikje al twee keer uit moeten stellen omdat ze ziek was. Nu krijgt ze hem maandag. Maar het is dus nog haar 11 maanden prik.
Maar wat zullen jij en je man geschrokken zijn zeg, echt verschrikkelijk. En koortsstuipen kunnen ook geen kwaad verder maar het ziet er wel echt eng uit. Heel erg veel sterkte met je mannetje en goed dat je meteen voor hulp hebt gebeld

groetjes Linda

Terug
Bovenaan