Update!! met foto

Alles is hier weer een beetje in rustig vaarwater gekomen. Marit is lange tijd ziek geweest met sterk verhoogde bloedwaarden en alle ellendige onderzoeken volgden. Ze moest elke 3 weken geprikt worden ze is nu 5 keer geprikt en onderzocht. De 1e drie keer ging dan nog wel goed, maar de 4e keer prikte ze dwars door haar adertje heen, wat erg pijnlijk is en het bloed spoot er uit, ook omdat marit helemaal in paniek raakte, zooo ontzettend zielig! Toen moesten ze in haar andere armpje prikken en die prikster had volgens mij een rotdag, want ze was heel ongeduldig en bot, tot overmaat van ramp prikte ze nu weer niet goed, maar er liep wel wat bloed in het buisje dus ze liet de naald er maar inzitten. Ondertussen hadden mijn man en ik marit in de houtgreep want die was compleet overstuur. Ik hield me zo goed en zo kwaad als ik kon groot voor haar, maar wat wordt je hart verscheurd op zo'n moment!! Ik kan er nog tranen van in mijn ogen krijgen! De uitslagen lieten zien dat de waarden al flink aan het zakken waren, we gingen de goede kant op, slechte nieuws was dat we dus nog een keer moesten prikken...... Dat hebben we maandag gedaan, marit wilde niet eens uit de auto op de parkeerplaats van het ziekenhuis, arme meid. Met liedjes zingen en knuffels hebben we haar alle tijd gegeven om mee te komen In de wachtruimte ging het best goed, ze ging met papa deuren tellen. Tot we naar binnen moesten..(ik had van te voren al wel aangegeven dat ik niet meer zo'n sjagerijnige muts wilde hebben om mijn kind te prikken, maar iemand die gevoel en begrip had voor de hele situatie) we mochten het hokje in en marit begon te hyperventileren!! ze draaide met haar ogen, echt vreselijk!! Mijn meisje weer overstuur en er was nog niets gebeurd. Gelukkig was de prikster erg lief en ging een kleurplaat halen voor haar om samen met haar te gaan kleuren, toen ze rustig was moest er toch geprikt worden, dat werd weer een drama, maar we waren op alles voorbereid. Het was gelukt, maar marit was nat van het zweet en de tranen, ik ging ook echt weer kapot!! De uitslag was heel goed, je het beeld te schetsen de waarde moet liefst onder de 325 zijn met een uitloop naar 400. marit had de 1e keer 11000, 2e keer 9000, 3e keer 2600, 4e keer 1500 en nu 366. De kinderarts stelde voor om nog een keer te prikken omdat ze graag nog wil zien of de waarde onder de 325 wil zakken, ik heb geweigerd! In principe valt ze nu in het normale en marit is mijn graatmeer, zij is superfit en gezond en blij, ze is 2,5 kilo aangekomen en ik wil gewoon haar niet nog een keer blootstellen aan die ellende als het niet echt nodig is. Wat zouden jullie doen?

Verder gaat het met mijn zwangerschap een stuk beter, ik heb 14 weken lang alleen maar gespuugd echt 8 tot 10 keer per dag. Daar medicijnen voor gehad en nu ben ik helemaal zonder en gaat het goed, alleen smorgens moet ik geen haast hebben met opstaan, want dat wil nog niet. Ben nu 16 weken en2 dagen en ga nu wat meer beseffen en genieten!! Blijft een godwonder dat ik "zomaar" zwanger ben geraakt, kan niet wachten om uit te vinden of het een jongen of een meisje is!!

Liefs Monique

Mijn heerlijke lieve meisje vanmorgen

Wat een heerlijk brede lach heeft ze! Gelukkig lijkt ze alles inmiddels weer vergeten.
Als het niet echt nodig is, zou ik denk ik ook niet weer bloed laten prikken. Wat een drama! Dat wil je natuurlijk nooooit weer!

Ik heb even gemist om wat voor bloedwaardes dat het precies ging, maar fijn in ieder geval dat ze zo gedaald zijn en nu weer acceptabel zijn. Ze oogt in ieder geval gezond!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Jeetje Monique, ik krijg een knoop in mijn maag van je verhaal.........

Wat zielig voor je meisje en groot gelijk hoor dat je niet meer laat prikken!! Je word keer op keer bevestgd dat het goed gaat en je ziet het ook aan Marit. Dan is het ook een keer goed geweest!

Fijn ook dat je eindelijk kan genieten van je zwangerschap na al het spugen. En wat schiet het alweer op zeg, heerlijk!

Groetjes
Susan

Terug
Bovenaan