Update na echo in WKZ

Ha meiden,

Gisteren hebben we weer een heel uitgebreide echo in het WKZ (kinderziekenhuis in Utrecht) gehad, om naar de groei van ons kindje te kijken.

We zijn weer helemaal gerustgesteld. Het kindje blijft aan de kleine kant, maar groeit netjes mee in de eigen lijn. Er zijn dus geen gekke afbuigingen naar beneden.

De artsen zijn er nu echt zo goed als zeker van dat de grootte van het kindje genetisch bepaald is en dat hij/zij mijn 'proporties' aanneemt.

Vandaag ben ik precies 30 weken en het kindje is nu ongeveer 1000 gram. Volgens 'de boekjes' zou dat natuurlijk wat meer moeten zijn, maar ik maak me er niet druk om.

We gingen dus met een goed gevoel weg uit het ziekenhuis. Over vier weken hebben we nog een keer zo'n uitgebreide echo in het WKZ en dan sluiten we het waarschijnlijk af daar en ga ik voor alle controles weer helemaal terug naar mijn eigen gynaecoloog.

Verder was gisteren mijn laatste werkdag, vier weken eerder dan gepland. Ik was er in eerste instantie erg verdrietig over dat ik eerder moest stoppen met werken, maar na een superoverdracht op mijn werk heb ik dat gevoel kunnen loslaten en langzaamaan kunnen ombuigen in iets positiefs: ik krijg er gewoon vier weken extra 'vakantie' bij.

Nou meiden, ik hoop dat met jullie ook alles goed gaat en dat jullie niet teveel toestanden en kwaaltjes hebben.
Fijn weekend allemaal!

Veel liefs, Marieke
 
He Marieke,
Wat fijn om te horen! Hopelijk kun je het allemaal een beetje loslaten en weer beginnen met genieten van de laatste loodjes! Dikke liefs Suus
 
Ha Suus,

Dank voor je lieve berichtje! En ja, ik heb me inderdaad voorgenomen om van de laatste loodjes nog een heel fijne tijd te maken!
Gaat bij jou alles goed? Hoe lang 'moet' jij nog?

Veel liefs, Marieke
 
:) De vlag gaat uit!!

Wat heerlijk om te horen dat je gerustgesteld bent en dat het kindje mooi in de eigen curve groeit. Liepen de ledematen nog achter bij de zwangerschapsduur, of is het hele kindje aan de kleine kant?

Ook fijn dat de overdracht goed is gegaan en dat je je wat meer ontspannen voelt bij het vroegtijdige verlof. Probeer er lekker van te genieten en je voor te bereiden op alles wat komen gaat. De opluchting die je nu voelt moet heerlijk zijn.

Voor mij deze week de laatste werkweek en woensdag een hele spannende dag. Ik hoop zo dat ik me dan bij jouw goede bericht kan aansluiten. Maar... alles op z'n tijd. Nu zijn we eerst blij voor jou! (de beeb in mijn buik hupst vrolijk mee ;-))

Liefs,
Melian
 
Ha Melian,

Haha, de vlag gaat zeker uit :)

Op de echo van afgelopen vrijdag liepen vooral de ledematen nog achter. Ook het buikje zat aan de onderkant van de curve. Maar, alles was wel erg netjes meegegroeid, dus de arts van het WKZ was tevreden. En wij met hem! We hebben om het te vieren gelijk twee leuke Nijntje-boekjes gekocht in de ziekenhuiswinkel in het WKZ!

Nou ja, wat korte armpjes en beentjes zijn niet zo erg! Ik heb zelf ook korte 'pootjes'. Erg handig in het vliegtuig... ik heb nooit last van tekort aan beenruimte ;-)

Voor jou zal woensdag inderdaad een spannende dag zijn! Ik hoop zo dat je kindje lekker gegroeid is. Ik ga aan je denken en voor je duimen. Hopelijk kan er dan nog een vlag uit.

En succes met je laatste weekje werken. Daarna heerijk genieten van je verlof. Ik ben er al mee bezig... Lekker lui lummelen!

Veel liefs, Marieke

Jij moet woensdag weer naar het WKZ hè? Ik hoop maar zo
 
Hey Marieke,

Wat goed om te lezen! Kan me voorstellen dat dat een hele opluchting is om te horen.
Fijn dat ze het zo goed in de gaten houden.

Nu proberen te genieten van je extra lange vakantie!

Geniet! liefs Lisette
 
Terug
Bovenaan