Update na ziekenhuisbezoek

Ha meiden,

Vanmorgen ben ik weer naar het ziekenhuis geweest, om te kijken hoe het met het eitje zou zijn, na het gebruik van de 1e ronde Clomid. Vorige week donderdag was er een eitje van 17 mm. Helaas heb ik van zondag t/m woensdag een bloeding gehad, waarvan 3 dagen echt heftig. En de ovulatietest werd ook maar niet positief, terwijl mijn eisprong volgens de arts uiterlijk afgelopen maandag/dinsdag zou zijn.

Ik had er dus al een slecht gevoel over. In eerste instantie dacht ik nog dat het een ovulatiebloeding was, maar daar was het eigenlijk veel te heftig voor.

De arts vertelde ook dat dat niet kon, want een ovulatiebloeding duurt maar ongeveer een dagje en is niet zo heftig. Ze had dus al het idee dat er iets niet goed zat en dat werd helaas bevestigd door de echo. Het baarmoederslijmvlies was heel erg dun en het eiblaasje was weg.

Zij heeft het idee dat mijn dosering Clomid toch te laag is geweest, waardoor het lichamelijke proces niet langer ondersteund werd door de hormonen. Het is een beetje te vergelijken met de stopweek van de pil: als je geen pil/hormonen inneemt, krijg je een onttrekkingsbloeding. Dat heb ik nu dus ook gehad.

Het was best een domper, zeker omdat het er vorige week donderdag zo goed uit zag. Aan de andere kant ben ik er wel blij om dat ze er nu achterkomen dat de dosering te laag was en niet na ronde 4 ofzo.

Ik ga dus per direct de dubbele dosering slikken. Heb vanmorgen gelijk een nieuwe lading gehaald en op mijn werk meteen de eerste twee geslikt ;-)

Ik baal wel, want ik zie dit toch weer als een verloren ronde. Gelukkig was iedereen op mijn werk ontzettend lief, dus ik ben de dag wel doorgekomen.

En nu, vol goede moed door naar de volgende ronde...

Veel liefs, Marieke

Lieve Marieke,

Wat ontzettend vervelend nieuws. Je weet nu in ieder geval wel waar je aan toe bent.
Doordat je meteen met een dubbele dosis Clomid kan starten verlies je gelukkig weinig tijd.
Doordat je bloeding zondag is gestart begin je nu met Clomid op dag 5 toch, moet je nu dus blijven tot dag 9 en op dag 10 weer terug naar de gynaecoloog?
Ik hoop dat je nu met een dubbele dosis ook geen last hebt van bijwerkingen. Ik ga voor je duimen dat je komende ronde wel succes zult hebben met de dubbele dosis Clomid. Houd moed! ;)
Laat maar weten hoe het nu gaat met de dubbele dosis Clomid.

Liefs,
Krissy

Ja, ik keek in mijn agenda en zag dat ik vandaag precies 2 weken geleden met de 1e ronde Clomid begonnen was. En nu dus alweer aan de dubbele dosering. Inderdaad begonnen op dag 5. Ik moet nu weer 5 dagen Clomid slikken, dus t/m maandag en maandag 7 maart (dag 11) weer naar het ziekenhuis voor een echo.
Op zich ben ik wel optimistisch hoor. Ook al heb ik nu even een baaldag...
Nou ja, ik heb een leuk weekend voor de boeg!

Liefs, Marieke

Lieve Marieke,

Als je op maandag 7 maart een echo krijgt dan is het toch dag 17? Moet je niet a.s. maandag? Anders heb je waarschijnlijk alweer een eisprong gehad op 7 maart.
Geniet van je weekend en succes! ;)

Liefs,
Krissy

Ha lieve Krissy,

Als ik uitga van de bloeding die afgelopen zondag begon, dan is maandag 7 maart dag 16 van de cyclus. En ik ben dan op dag 5 (gisteren) begonnen met de dubbele dosis Clomid. Tja, de arts had het echt heel specifiek over die dag.
Maar, wij klussen gewoon vrolijk door ;-) en ik ga vanaf volgende week zaterdag denk ik maar weer aan de ovulatietesten.
En jij, voor jou wordt het nu wel spannend he! Ik ga voor je duimen!

En Daisy en Krissy, ik hoop dat wij deze zomer ook kunnen pronken met onze buiken!

Fijn weekend alvast!

Liefs, Marieke

Lieve Marieke,

Het zal dan wel kloppen als de arts dat zegt, misschien wil hij/zij dan juist kijken of je een eisprong hebt gehad of nog krijgt.
Hopelijk werken de ovulatietesten nu wel bij jou.

Ik probeer er niet te veel op te hopen dat het lukt, al hoewel mijn tepels zijn naar mijn idee groter dan normaal en meer opgezet, maar ja mijn lichaam kan mij ook voor de gek houden. Ik ga volgende week donderdag testen als ik dan nog niet ongesteld ben.
Eigenlijk zou ik dinsdag ongesteld moeten worden, maar als ik reen 14 dagen naar mijn eisprong dan is het woensdag. Ik hoop natuurlijk van niet...

Het zou leuk zijn als het ons lukt om in ieder geval zwanger te zijn voor de zomer. ;)

Liefs,
Krissy

Terug
Bovenaan