Vandaag de eerste gesprek gehad met de uroloog.. was ontzettend zenuwachtig, en we waren pas na 3 kwartier aan de beurt.
Mijn slechte gevoel klopte inderdaad..
Er zitten heeeel veel kleine niersteentjes, en 1 hele grote, die vult mn hele nier.
Deze nier is dus heel erg slecht en vervoerd bijna niets meer.
Nu willen ze niets doen in de zwangerschap, maar als ik er last van krijg dan krijg ik een drain tot aan de bevalling.
Na de bevalling gaat het dus gebeuren.. de niersteen moet eruit.
Dit zal via een operatie gebeuren, moet 4 weken na de bevalling een afspraak maken, zodat ze de operatie kunnen inplannen.
Tot nu toe moet ik elke afspraak bij de gynaecoloog een potje urine meenemen, zodat ze blaasontsteking etc in de gaten kunne houden.
Vind het ontzettend moeilijk dat ik nu wéér geopereerd moet worden.
Kan alleen maar janken.
1,5 jaar geleden is me galblaas verwijderd, vorig jaar december kijkoperatie eileiders en baarmoeder, en nu dit weer.
T zit echt alleen maar tegen.
Wat ik vooral ontzettend moeilijk vind is dat ik straks me kindjes achter moet laten terwijl ze nog zo klein zijn.
Weet van een vriendin dat je na deze operatie wel snel naar huis mag, maar dat je daarna heel veel pijn hebt en het herstel duurt lang.
Eigenlijk hetzelfde als toen met de galblaas verwijdering.
Oja, en als we hier nog een half jaar mee hadden gewacht, dan had ik zoiezo me nier kwijt geraakt.
Ze hopen dat de steen niet heel veel meer groeit in de zwangerschap, anders kan het zelfs zo zijn dat ik na de bevalling me nier al kwijt raak omdat hij nog maar weinig functioneert nu.
Wat een ellende allemaal