Update Nova

Ik heb al een tijdje niets van me laten horen maar het ging hier niet zo goed met ons allen.

Nova was al een aantal weekjes erg slapjes en moe en wilde niet goed drinken. Voor 4 weken terug begon ze heel erg te hoesten en vanaf dat moment ging het bergafwaarts. Ze wilde niet meer drinken en begon heel erg te spugen. Alle flessen kwamen eruit.

2 weken geleden dronk ze op een gegeven moment nog maar 4 flesjes (100cc) waarvan ze er 2 had uitgespuugd. na een nachtrust van 12 uur kreeg ik haar ook niet goed wakker en wilde ze weer niet drinken. Die dag bleek ze dus ook in 2 weken tijd niets te zijn aangekomen maar te zijn afgevallen en is ze opgenomen in het ziekenhuis.

Ze hebben haar getest op kinkhoest en RS maar dat had ze allebei niet. Het drinken kwam daar ook niet op gang en dus hebben ze besloten tot sondevoeding. Na een aantal dagen wende ze aan de hoeveelheid (5x 130cc per dag) en begon ze na 5 dagen zelf ook wat beter te drinken. Toen zouden we eindelijk naar huis mogen en mocht de sonde er eindelijk uit.

in de ochtend hebben ze de sonde verwijderd en met de middagfles (4 uur later) kon ik haar niet wakker krijgen en wilde ze niet meer drinken. Ze bleek hoge koorts te hebben en had ineens heel erg diaree. het was net water. Ze bleek toen het Rota virus in het ZH te hebben opgelopen. Ze had gelukkig reserves door de sondevoeding die ze had gehad dus na 2 dagen was ze alweer een beetje opgeknapt.

Sinds gisteren zijn we weer thuis maar het drinken gaat nu weer heel erg slecht. Ik maak me ook erg veel zorgen dat ze te weinig voeding binnen zal krijgen. Ze laat van de 5 flessen van 130cc zeker weer 40-70 cc per fles staan. We bieden haar nu wel wat vaker voeding aan maar ze wil eigenlijk niet vaker dan om de 4 uur. Ik ga denk ik morgen even bellen met het CB om te overleggen of ik misschien een extra schepje voeding in de fles kan doen. Maar ik weet niet oif het zo werkt. Maar misschien loop ik donderdag wel gewoon even binnen om het persoonlijk te bespreken. dat vind ik denk ik wel wat makkelijker.

Maar ik hoop dat het toch nog iets te maken heeft met het herstel van het rota virus en dat ze straks weer wat beter gaat drinken.

Donderdag is ze trouwens al 10 weken. Pff de tijd vliegt voorbij. ze weegt nu 4270 gram.

Groetjes Joyce

Ik wens je heel veel sterkte met Nova, en ik hoop dat je binnenkort een beetje rust hebt en niet meer zo zorgen over haar hoeft te maken en van haar kan genieten.
Groetjes, Eline

Sinds gisteren gaat het drinken wel weer wat beter alleen moet ze sinds gisteren ook erg veel huilen.

Ze poept weer veel en net had ze weer een beetje diaree. ik hoop maar dat haar darmpjes gewoon nog even op gang moeten komen na al het ziek zijn. Ik vind het zo sneu voor haar.

Terug
Bovenaan