update over slapen voor de geinteresseerden

Hallo allemaal

We zijn inmiddels 1,5 week bezig met de RRR en inbakeren en het gaat best goed! Na een week strak het schema volgen heb ik wel even een dip gehad: het moest toch ook anders kunnen? Nu blijft hij nooit meer lekker op mijn arm slapen, want het 'moet' altijd op dezelfde plek.... En hoe zit het met bij ons in bed 's ochtends? Steeds in zijn bedje voelt voor mij zo afstandelijk!
Maar met kleine wijzigingen uitproberen en de regels iets flexibeler hanteren, gaat het nog steeds goed en zelfs steeds beter! De eerste 5 dagen sliep hij dutten van 45 min en 1x langer, 2-2,5 uur. Vanaf afgelopen dinsdag slaapt hij op 1 dag na 2x langer, meestal 1x 1,5 uur en 1x 2 uur. De rest zijn korte dutten van... jahoor: 45 min! Maar gisteren was weer anders. Hij heeft een lange slaap gehad en de rest was steeds 1-1,5 uur. Iets langer dan 45 min dus. En 1x is hij zelfs weer opnieuw in slaap gevallen toen hij wakker was geworden. HET GAAT GOED! Een stabieler ritma zou alleen wel fijn zijn. Naast wakker om 6.30 en slapen om 19.00 uur is er nog geen regelmaat in te bekennen...
Het voeden gaat nu ook beter. We volgen nu een schema van om de 3 uur om hem te wennen aan vaker grotere porties eten. Nu dus weer 7 voedingen en dat is luxe vergeleken met de afgelopen tijd! Maar eigenlijk zou hij vaak langer aankunnen. Ik twijfel nog wanneer ik weer overga op op verzoek voeden. Het begint nu net te lopen.

We zijn do bij het consultatiebureau geweest en daar is zijn ritme niet door ontregeld, maar toch durf ik niet al te veel wijzigingen aan nog. Ik zit nu al 1,5 week bijna alleen binnen, maar heb het over voor mijn kleine man. Het gaat nu goed. (achterstallige afleveringen ATWT zijn nu weggewerkt!!!) Ben heel benieuwd hoe het deze week gaat! We gaan een midweek weg (di-vrij) met mijn schoonouders en zwager + gezin. M.a.w. andere omgeving en veel drukte met 3 gezinnen in een bungalow. Maar ach, als het niet gaat, ga ik toch weer naar huis met Loek?!?

Bedankt voor jullie steun en aanmoedigingen! Het was de moeite waard om door te gaan!

Rosanne

Klasse! Wat goed zeg. Je mag echt trots zijn op jezelf, je man en Loek. Leuk om te horen dat het resultaat heeft. Ga zo door!
Ik zou proberen dit nog een tijdje zo aan   te houden. Je merkt van zelf wanneer het tijd is voor een volgende stap bijv. het eten veranderen. Geef jezelf en Loek de tijd.
Veel plezier op jullie midweek.
Groetjes Veerle

Hee Rosanne,
Wat fijn dat het goed gaat, het kost tijd, energie en geduld. Maar als je resultaat ziet is het dat wel waard geweest toch? Leuk joh, midweek weg. Ook daar kun je de 3 r en wel aanhouden hoor.  
Geniet er maar  lekker van en als je terug bent horen we wel hoe het is geweest!

groetjes Sonja en een knuffel voor Loek  

Hoi Rosanne, wat fijn dat het zo goed gaat! Hier gaat het ook steeds beter (durf het nog niet te hard te zeggen), ik houd mijn dochter nu minder lang 'op' en leg haar wakker in bed. Vaak wel nog wat protesteren, maar het echte krijsen is er veel minder bij. Ze slaapt nog niet heel lang achter elkaar overdag, maar 3 kwartier tot een uur is al veel beter dan steeds 10 minuten tot 20 minuten! Ik overweeg toch het inbakeren erbij te gaan gebruiken, in de hoop dat ze wat langer gaat slapen en ik niet de voedingen zo hoef te rekken.

Hey, wat fijn voor je dat het beter gaat!!!
Ach ja en lekker weekendje weg zal ook wel loslopen, gewoon makkelijk daarin zijn alles moet je de eerste keer meemaken toch??? Dat gaat ook goed let maar op!!!
Veel plezier dat en lekker genieten hoor!!!

Liefs Sandy

Terug
Bovenaan