update parvo besmetting

Dag dames
Ben er  net weer van de VK. De laatste bloedtest was ook positief op Parvo. Het schijnt wel zo te zijn dat zwangeren vaker schijnpositief testen en daar ben ik er misschien wel 1 van. Ik moet nu voor een uitgebreide echo naar het Zkh. De vorigen waren bij een echo bureau. Wanneer weet ik nog niet. De Vk heeft een aanvraag gefaxed en ik zal tel. bericht krijgen. We wachten dus gewoon maar weer af.
Ik was iig goped gegroeid en we hebben een hartje gehoord en hij/zijj schopte tegen de doptone. Heb het niet gevoeld, maar wel gehoord. Vera zat toch te kijken van wat doen ze nu dan weer met mama. Ze wilde later zelf ook even op de bank liggen zo schattig. Nu gaat mama nog even naar bed. Vera ligt er ook net in, beetje laat ivm met de afspraak en madam wilde vanmorgen niet slapen. Even snel aardappels schillen en dan lekker een uurtje plat.
Als ik wat meer weet dan horen jullie het wel weer.

Liefs Daan

ik heb 20 april (op mijn verjaardag) de 20 weken echo. ben dan al wel bijna 22 weken, maar dat maakte niet zo veel uit.
Vind het wel erg spannend, maar zal wel goed gaan hoop ik.
ik houd jullie op de hoogte.
liefs daan

Nu werd ik maandag gebeld door de VK. De 20 weken echo blijkt wel een uitgebreide echo te zijn, maar een GUO (waar de gyn bij aanwezig is) is niet nodig voor pos. parvo. Wel moest ik een consult aanvragen bij een gyn, want die kon mij alles beter vertellen. Meteen het zkh maar gebeld en een afspraak gemaakt.
Nu is het dus afwachten wat er uit de echo komt. Het kan zijn datik onder de gyn kom te staan, extra echo's krijg, in het Zkh moet bevallen en in het extreemste geval heeft de beeb bloedarmoede.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er nu (nog) niet druk om kan maken. Althans ik probeer het niet.
als ik meer weet horen jullie het wel weer.
groetjes daan

Even een vraagje, je hebt het over de pavro besmetting dat is toch de vijfde ziekte??
Mijn zoon van 5 heeft dit namelijk nu ook en ik heb in het ziekenhuis geinformeerd wat te doen?
De huisarts wilde er niets van weten en gaf aan dat het alleen schadelijk is tijdens de eerste 12 weken van de zwangerschap, maar ik maak me toch zorgen aangezien ik overal duidelijk lees dat het de eerste 20 weken schade aan het kindje kan toebrengen en zoals jij zegt in de vorm van bloedarmoede.

Wil je mij eens meer vertellen over wat je hebt gedaan om er achter te komen of je het had of niet? via een bloedtest?
De gyn wil me toch deze week nog zien en een uitgebreide echo doen, dus ik ga vrijdag naar hem toe.

Ben benieuwd naar je verhaal.

Groetjes Lies

Hoi Ly
is idd het virus dat de 5e ziekte veroorzaakt. Ze zijn er bj met een bloedtest achter gekomen. Ook al zou jet het hebben je kunt er niets aan doen. Ik las dat jij onder een gyn staat? Ik zou het bij hem/haar melden. Zij/hij zal je dna denk ik beter in de gaten houden. Bij een uitgebreide echo zouden ze al moeten kunnen zien of de beeb bloedarmoede heeft. Ik zou me er niet te druk om maken. Probeer ik ook niet te doen.
Bloedarmoede is wel vrij extreem zei mijn VK tenminste.
Mocht er bij mij op de echo wat te zien zijn kan ik worden overdragen aan een gyn en evt. extra echo's krijgen om het in de gaten te houden. Dit zou dan bij jou ook het geval kunnen zijn.

Als je je echt onzeker voelt gewoon even je gyn bellen. Daar zijn ze voor.
en idd de HA weet er vrij weinig van. toen ik 23 weken zwanger was van Vera was er bij ons op school het vermoeden van 5e ziekte. Meteen de HA gebeld voor info, maar zij kon mij erg weinig vertellen. Maar goed was toen al wel over de 20 weken grens.

Nogmaals, ik zou gewoon de gyn bellen..
Succes ermee,
Liefs Daan.

ps ik heb 20 -4 de 20 weken echo en weet dan hopelijk meer.
Houd je mij op de hoogte?

Hoi mam van Vera,

Nou ik heb maandag jl. gelijk de gyn gebeld en hij wilde mij persee deze week nog zien, dus morgen (vrijdag 27-3) ga ik eerst voor een echo en daarna naar de gyn om dingen te bespreken.
Toevallig hadden de gynaecologen (5 stuks) het er afgelopen vrijdag nog over gehad, aangezien er een epidemie de kop opsteekt iedere 4 jaar.

Ben dus benieuwd wat ze morgen gaan doen en zeggen.
De huisarts wimpelde het af en zei dat het alleen de eerste 12 weken van de zwangerschap kwaad kon, alleen lees is overal de eerste 20 weken.
En ik ben nu dus 21 weken zwanger, en mijn zoon kreeg afgelopen zondag de eerste symptomen (vuurrode wangen).
Dus als hij me besmet heeft dan is dat wel rond de 20 weken grens geweest..........

Merk jij het trouwens zelf ook dat je het hebt? aan je gewrichten bijvoorbeeld???
Ik zou het leuk vinden dat je mij ook een beetje op de hoogte houdt van jouw onderzoeken en uitslagen, want ik maak me er niet heel druk om, het houdt me toch wel een beetje bezig.

Ly

hoi hoi
vanmorgen de echo gehad en alles zag er goed uit. geen vocht en alle organen waren (voor ze ver ze kunnen zien) goed.
De gyn. wil me over 2 weken nog wel weer ene keer zien en dan krijg ik weer een echo. Gewoon voor de zekerheid. Als dan weer alles goed is dan kan ik weer terug naar de VK. Ik ga ervan uit dat dit ook het geval is.
Het was iig een hele opluchting dat alles goed was. hij/zij zwaaide zelfs naar ons. als ik tijd heb om de foto te scannen dan zet ik hem wel even op het forum.

liefs daan

Terug
Bovenaan