Update Roan

Vanochtend gebeld door de uroloog van Roan. Roan krijgt idd een slangetje in zijn rechternier om de urine weg te laten stromen. Dit gebeurt weer onder narcose. Ze hopen tijdens deze "ingreep" al te kunnen zien of het goed weg kan.Er wordt een poosje later, volgens mij via ditzelfde slangetje (of een ander, misschien heb ik het wel verkeerd begrepen) contrastvloeistof ingespoten om te zien of de nier zijn urine niet kwijt kan of dat hij bijna niks meer doet. Als blijkt dat de urine niet weg kan wordt ons meneertje weer geopereerd en dan wordt er een oplossing gezocht zodat de urine wel weg kan. Als de nier weinig tot niks meer doet zal hij eruit moeten denk ik. (is ons eerder al eens verteld maar nu niet). ik ben dus echt niet blij meer, deze ingreep wil ze snel doen en dat is binnen 4 weken!! Dat zal voor een universitair ziekenhuis wel snel zijn maar duurt voor mij toch weer lang. Ik ga er nl vanuit dat het in de laatste van die 4 wordt. Dan zitten we dus in al juli. En dan nog de eventuele vervolg operatie daar zal ook wel weer een paar weken overheen gaan dus al met al zijn we dan een jaar verder vanaf het moment dat we wisten dat Roan geopereerd moest worden. Ik hoop dan ook dat we dan rust krijgen, het begint me op te breken, ik heb het laatste driekwart jaar ook alleen het hoognodige in huis gedaan, grote beurten overgeslagen omdat ik gewoon geen energie had om het te doen. Nu weet ik dat het allemaal tussen mijn oren zit ivm de stress mbt Roan. Eerde vond ik het ook vreselijk als mijn huis niet aan kant was als er visite kwam. Nu boeit me dat echt niet meer en voel daardoor een lui wijf en een "viespeuk" . Eerder kon ik mezelf een schop onder de kont geven en dan kon ik weer. Nu wil dat ook niet meer.
Ik stop er mee voordat dit een superlange klaagzang wordt. (heb nog veel meer op mijn hart maar laat maar).

Liefs Frida

Frida,

He bah, wat naar! Ik hoop dat er snel meer rust komt bij jullie thuis en wat betreft die klaagzang...leef je uit! Wat je schrijft herken ik zo, alleen dan om een andere reden.

Ik heb 2 miskramen in een jaar gehad. Dat kost een hoop energie. Daarnaast een mannetje wat aandacht vroeg en die dat ook verdiend, maar het huishouden dat bleef er een beetje bij. Inmiddels zijn we een jaar verder en nu krijg ik een beetje puf om weer dingen op te pakken in het huishouden, maar het kon me ook echt niet boeien.

Het was niet het niet willen, maar het gewoon niet kunnen. Dus ik snap je helemaal, dus meis gooi het eruit, het geeft niet, ik oordeel niet en ik hoop nogmaals op rust voor jullie! Sterkte meis, veel zonnestralen gewenst!

Liefs Lientje

Jeetje Frida, wat een hoop narigheid. Zoveel voor zo'n klein mannetje. Ik hoop dat het hierbij blijft voor Roan.
Over je huishouden moet je je niet zo druk maken. Je moet prioriteiten stellen en die liggen nu niet bij het huishouden. Er zijn andere dingen belangrijk, maar ik snap wel dat je er van baalt.
Als ik vragen mag, hoe oud is Roan nu?
Sterkte!

wat naar allemaal!
Is zn andere niertje wel beetje redelijk ok of heeft hij daar hij ook problemen mee?

En begrijpelijk dat je het allemaal qua poetsen en huishouden e.d. niet zo zitten,
Veel belangrijker is het om met je - weinige energie-er te zijn voor je man en je kindjes!
Begrijpelijk dat je er van baalt!

En gooi hier er maal alles uit hor, schrijf het allemaal maar van je af, hihi
daar zijn we toch voor ;-) ?

Veel liefs en sterkte met alles,
Marina

@ marina:

Links is gelukkig helemaal ok, hij had daar een lichte reflux, dat is bij de operatie ook verholpen en dat is wel goed gelukt, was ook maar minimaal, misschien hadden ze niet eens geopereerd als rechts goed was

Ach meis, gooie het eruit wat je dwars zit! Kom maar op, ook daar zijn we voor!
Heel herkenbaar van het huishouden. Bij mij om een andere reden, maar de weinige energie die ik heb, steek ik liever in een gezellige moeder zijn.
Kan iemand je niet helpen met het huishouden? Desnoods een huishoudster voor de grote beurten 1x per maand? (heb ik ook)

Wat je lieve mannetje betreft. Niks zo erg als dat er iets is met je kind. Je wilt dat ze gezond zijn en als je al jaar van hot naar her gestuurd wordt, en de resultaten uit blijven, zorgt dat voor de nodige stress.
Voor hem niet leuk, maar ook zeker niet voor jou.
Gooi er alles uit, krop het niet op.
Heel veel sterkte

Liefs en knuffel Irene

@ Reneke,

Het is niet zo dat we van hot naar her zijn gestuurd hoor, maar we wisten in sept vorig jaar dat hij geopereerd moest worden (eind maart/begin april)en dat is pas in mei gebeurd. Ik heb daar heel lang tegenaan gehikt omdat we geen datum hadden (kan ik niet zo goed tegen, moet zelf kunnen plannen) en we hadden gehoopt dat we klaar waren na deze operatie (in sept '08 is Roan ook al geopereerd) maar we zijn eigenlijk nog net zo ver. Is gewoon domme pech maar ik ben zo toe aan die rust want wat moet er na deze uitslag nog weer gebeuren?? Het eind is niet in zicht en daar kan ik niet zo goed tegen.

Zo toch weer een heel verhaal geworden wat even een kort krabbeltje zou zijn.

Liefs Frida

Terug
Bovenaan