update voor Mikki

A

Anoniem

Guest
Hoi Mikki,

Niet erg hoor al die vragen. Ik ben ook regelmatig benieuwd hoe Meike het doet (je had laatst schitterende foto's van haar geplaatst). Fijn om soms wat herkenning te lezen.
Maar goed, hier wat antwoorden.

Ik geef nog steeds borstvoeding aan Wieteke. Had wel van het borstvoedingscentrum destijds gehoord dat de meeste kinderen (meer dan 60%) afhaken omdat de smaak van de melk veranderd tijdens de zwangerschap. Nou Wieteke niet, die komt eerder meer dan minder. Ik ben momenteel aan het proberen haar alleen nog maar de ochtend, middag en avond voeding te geven en daarnaast komt ze nog twee keer 's nachts (erg veel dus voor haar leeftijd). Maar nu heeft ze dus bedacht dat ze overdag gewoon niets anders drinkt. Ze 'wacht' dus gewoon totdat ze weer mag (alhoewel ze het wel tussendoor probeert hoor). Maar goed, ik hoop wel dat tegen de tijd dat ik moet bevallen (gelukkig duurt dat nog een hele tijd) Wieteke toch wel mindert aan de borst en zeker 's nachts niet meer komt.   Maar goed, voorlopig vind ik het nog leuk en gezellig (alhoewel 's nachts wel erg vermoeiend).

Verder schuift Wieteke nog steeds heerlijk rond op haar billen. Ze gaat steeds sneller en gaat volgens mij niet kruipen. Dit vindt ze heerlijk. Verder stapt ze sinds 2 weken aan de hand. Ze blijft nog niet zelfstandig staan en zeker niet lopen, maar ik ben allang blij dat ze het stappen door heeft (tot nu toe sprong ze alleen maar) en ze vindt het leuk. Gaat altijd achter de poppenbuggy zitten en wil dan erachter lopen (moeten wij haar natuurlijk wel goed vasthouden).
Gisteren lukte het voor het eerst om zich aan haar ledikant op te trekken. Ze kwam nog niet echt lang tot staan, maar er zit schot in. Alhoewel ze vanmiddag alweer geen zin had.
Nou ja, Wieteke zal wel een beetje een 'lui' kind blijven. Ze vindt het allemaal wel prima, maar vermaakt zich kostelijk. Van 't weekend hadden we haar jasje aangetrokken, komt ze de gang in geschoven met haar tasje aan haar hand en ging bij haar wandelwagen zitten. Echt, zo schattig. Dat is gewoon genieten en dan maar iets minder snel met alles. Maar ben wel benieuwd naar het cb. De vorige keer dat ik er was, moest ik opletten dat ze niet ging billenschuiven. Nou, een dag later deed ze het. En de volgende keer (november) moest ze eigenlijk ook wel langs de tafel lopen, nou dat zie ik er voorlopig absoluut niet van komen. Ze stapt alleen als wij haar goed vasthouden. Ben dus benieuwd wat het cb hiermee wil gaan doen. Nou ja, ik merk het wel.

Hoe gaat het met Meike? Is zij al bezig met stappen etc?

Groetjes,
Geeske

Hoi Geeske, wat leuk dat je met een topic reageert.

Knap dat je nog bv geeft. Weetje, Meike komt op het moment ook twee keer en dan wilt ze ook melk maar dan fles. Zij drinkt ook niks anders dan haar melk..... ik vroeg mij wel eens af: zou ze dat ook gedaan hebben  als ik nog bv gaf.. maar toen wilde ze ook niks anders en dat om het uur...

Meike werd ook een klassieke billenschuiver, wij accepteerden dat ook tot we op het cb kwamen.
Het was een open gesprek waarin ze aan ons vertelden wat de bedoeling van het kruipen was en waarom het toch wel belangrijk was (samenwerking tussen de twee hersenhelften).

Om een lang verhaal kort te maken, Meike leek wel te willen kruipen maar er was nog een drempeltje.... dat hebben we verholpen door een kleed (carpet)  neer te leggen en haar veel op te laten spelen. Veel uitdagen door haar favospeelgoed ver neer te leggen, enz. Het heeft geholpen!!!! Ze kruipt!!! Ze is er ook een vrolijker kind van geworden, terwijl ze dat ook al was.... er lijkt wel een wereld voor haar open te zijn gegaan.
Het gevolg is ook dat het beginnen met lopen heel snel gaat.
Eerlijk is eerlijk, Meike heeft echt stimulans nodig dus ook dat doen we iedere dag. We laten haar naar de bank los lopen en dan gilt ze het uit van plezier. Dat is wel heel rustig aan gestart hoor!! Niks overhaast.
Ze trekt zich op aan alles en laat zich weer op de grond vallen. Ze krijgt vertrouwen en dat had ze niet echt.

Ze moest voor Sinterklaas kruipen, nou dat wordt wel lopen voor Sinterklaas.

Echt, het doet haar goed om zich nog beter te kunnen voortbewegen. Ze kruipt niet van de kamer naar de keuken in één stuk maar dat hoeft niet...

Ik had billenschuiven nog wel op het internet opgezocht en herkende Meike wel...

En kinderen die niet kruipen KUNNEN bijv. problemen krijgen met hun evenwicht, leren zwemmen (ook samenwerking van de twee hersenhelften) en schrijven (die wist ik ook niet). Maar dat hoeft allemaal niet, ik heb niet gekropen maar alleen het zwemmen ging lastig.....

Nou ja, ik ben benieuwd wat ze op het cb zeggen. Laat je het nog even weten? Je zal zien dat het wat anders is haha.

Groetjes
Renske

Hoi Renske,

Wat goed dat Meike nu toch kruipt.
Mag ik vragen of je ook wat hebt gedaan om haar te stimuleren behalve het kleed neerleggen? Wij hebben namelijk boven vloerbedekking en daar probeer ik Wieteke nog steeds te laten kruipen, maar ze blijft maar spartelen met die benen en gaat alleen achteruit i.p.v. vooruit. Uiteraard hoop ik dat zij ook nog eens gaat kruipen en daarom wil ik haar graag stimuleren. Maar verder dan haar beentjes onder haar te duwen, kom ik niet. Misschien heb jij nog tips hoe je dat hebt aangepakt met Meike destijds?

Ik ben benieuwd.
Groetjes,
Geeske.

Hoi Geeske,

ik had een verhaal gemaakt voor je.... WEG, balen is dat.

Maar goed, Meike maakte al aanstalten om te gaan kruipen dus dat was ook het uitgangspunt, ze wil wel maar het lukt niet (op één of andere manier).
We legden haar favospeelgoed ver weg (niet te ver, handje-lengte buiten haar bereik) en gingen erbij zitten. Omdat ze op het kleed niet kon billenschuiven moest ze wel kruipen. Door hoge stemmetjes en applaus bij de goede beweging snapte ze dat er iets erg goed ging.

Met een dag deed ze een klein stukje kruipen en dat wordt wel steeds meer. We dagen haar nog steeds iedere dag uit. Zij gaat ook drie ochtenden naar het kdv en toen ze ontdekte dat ze sneller werd en meer kon doen was het hek van de dam....

Ze is er erg van opgeknapt, vrolijker en heeft meer zelfvertrouwen en vooral dat laatste is wel heel geweldig om te zien!!!!!!! Ze is erg tevreden met zichzelf.

Het is niet zo dat ze het ervoor niet was maar nu ik kan vergelijken zie ik wel een grote positieve vooruitgang. Met het lopen en optrekken heeft ze ook meer zelfvertrouwen, ze is erdoor gegroeit.

Meike heeft fysio gehad voor het rollen. Als ze niet zou kruipen hadden we het weer gedaan. Die tips en aandachtspunten kan ik niet zelf bedenken en ze vertellen wat al heel goed gaat, dat is ook leuk om te horen...
Meike had slappe beenspieren, dat heeft de fysio geconstateerd, konden wij niet weten en de ha ook niet, dus.......

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
En fysio kan ook één keer hé, je zit nergens aan vast.

Succes
Renske

oh ja Meike ging ook weleens achteruit maar had wel door dat ze er niet kwam.... Maar Isa (onze oudste) die ging ook eerst achteruit kruipen   en dat deed ze even later ook goed....

Doeidoei

Terug
Bovenaan