Update Zoë

Hallo allemaal,

Hier even een update over Zoë.
Gister zijn we voor de 2e x bij het cb geweest, ze kreeg haar 1e prikjes en dat ging eigenlijk best goed. Ze was er wel behoorlijk suf van, dus heeft veel geslapen. Ze was ook weer goed gegroeid, gaat mooi mee met de curve.
Helaas voor ons, was het effect van de prikjes vannacht weer uitgewerkt, dus vanaf 3:40 was het erg onrustig hier.
Zoë slaapt al veel door, maar af en toe wordt ze toch nog wakker s nachts, en dan lukt het haar niet echt om zelf weer in slaap te vallen, dus dan slapen wij ook niet echt meer...het lijkt dan toch vaak of ze last van haar buikje heeft.
Verder gaat het overdag echt stukken beter. We zijn vorige week wel nog een keer naar de osteopaat geweest, omdat ze nog steeds heel veel haar buikje aan spant en we ook het idee hadden dat ze toch meer een voorkeur kreeg om naar rechts te kijken.
Hij vond ook dat haar buikje nog wel gespannen was, maar hij vond ook dat het al een stuk beter ging. Ze heeft wel een lichte voorkeur voor rechts, maar er zit geen beperking ofzo, dus ze kan wel goed naar links kijken, dus dat moeten we blijven stimuleren.

Op oudejaarsdag was Zoë erg onrustig en wij waren bij buren iets verderop, dus we hebben haar maar veel bij ons gehouden. Uiteindelijk viel ze rond 22:30 in slaap, dus toen hebben we haar tot 1:00 laten slapen. Daarna sliep ze door tot 9 uur!

Op 1 januari hadden we haar s avonds voor de laatste fles even op haar buikje gelegd en toen presteerde ze het gewoon al om (2x!!) naar rug te rollen. Hoe bedoel je bijdehand met 6 weken...
Na de fles zat ze nog even bij me en opeens kreeg ik hele verhalen, echt zo schattig.

Eigenlijk gaat het hier dus hartstikke goed, op af en toe een keertje na.
Het enige waar we echt een beetje van balen zijn die nachten... Ik overweeg nu om in de laatste fles 180 te doen ipv 150. Misschien dat ze dan toch wat makkelijker door slaapt...

Dit was het weer, al met al een heel verhaal ;-)
 
inderdaad bijdehand dat ze nu al kan terug draaien . Waar slaapt ze in wieg of ledikant ?
Die van mij lag vorige keer helemaal bovenaan dus door te trappen naar boven geklommen . En vanacht helemaal aan zijkant van wieg zo zieligjes .

Schrik daar dus wel van en kan hem dus ook hoerdoor niet verhuizen zo kan hij zich dus bezeren . Ik weet niet hoe hij dat gaat doen ooit in de ledikant . Ik zou die beschermers in ledikant kunnen aanschafen maar had een keer gehoord dat die ook niet goed zijn ?

Ik geef Ayoub alleen maar 180 cc en de laatste en 1e fles zit dan hongerige babymelk in met schepje pap . Ook geef ik overdag nu sinds 1 week pap door melk spuugt hierdoor ook weer veel minder van . En ook dat hij om de 4 uur komt ipv eerder en 4 uur redt hij hierdoor net .

Je kleine meid doet het fantastisch ! Wat voor fles heb je en welke nr speen ?
 
Hmimes, ik gebruik avent flessen met speen 2 en soms pakken we halverwege speen 3 als het te lang duurt.

Zoë slaapt vanaf het begin in het ledikantje. Alleen de 1e nacht heeft ze bij ons op de kamer in de kinderwagenbak geslapen omdat ze nog veel last had van het slijm wat ze tijdens de bevalling had binnen gekregen. In het begin sliepen we met allebei de deuren open, maar dan hoorde ik alles, dus toen hebben we haar deur dicht gedaan. Onze deur is nog steeds open, maar dat is eigenlijk meer ivm de andere kinderen, dat we Zoë op tijd horen, zodat zij er niet wakker van worden.

Mijn oudste kroop ook altijd helemaal omhoog, hij lag graag met z'n hoofdje ergens tegenaan, dus die hebben we toen in n slaapzak gelegd. Ik heb hem ook wel eens dwars in het ledikantje gevonden, maar ze bezeren zich echt niet zo snel hoor. En anders geven ze het wel aan.
Je zou evt ook het ledikantje als "matrozenbedje" kunnen opmaken, dan maak je de bovenste helft op en kan hij niet zo ver omhoog. Moet je anders maar even googlen.
Die beschermers in n ledikant worden idd afgeraden, volgens mij ivm het risico op wiegendood.

Succes!
 
Terug
Bovenaan