Update zwangerschap

Maandagavond een 3d echo gehad. We dachten dat we een heel ander kereltje zouden krijgen, tot we de echo's met elkaar vergeleken thuis. hahahaha. Hetzelfde neusje, hetzelfde mondje. Dus een kopie. Hij heeft alleen een kleiner hoofdje (bevalt nog makkelijker?) kortere beentjes, maar wel grotere voeten en een veel dikkere buik. Hij heeft het niet slecht blijkbaar hahaha. Hij ligt wel net als zijn broer overdwars. Vanmiddag naar de gyn geweest. Ik kom niet genoeg aan (is bij Tjerk nooit naar gekeken) bloeddruk was erg laag 110/55 en ijzertekort. Goh vandaar dat ik vermoeid ben hahahah. Ik mag als ik wil, een paar dagen in het ziekenhuis komen om wat bij te tanken. Ik heb daar voorlopig voor bedankt. Ik ga wel als ik echt niet meer kan. Baby ligt voor de rest wel mooi op schema. (snap ook niet waarom dat ze zeuren dat ik niet genoeg aankom) Verder hebben ze voor de verandering maar weer bloedgeprikt. (alsof ik nog geen bloedarmoede had grrrr) Er wordt nu gekeken of ik geen antistoffen aanmaak. Nou dat was mijn klaagzang wel weer.

Ben je wel iets bijgekomen?
De laatste keer dat ik bij de VK was, was ik weer afgevallen (2 weken geleden) en vandaag had ik me weer gewogen, en ook wéér afgevallen en dat terwijl ik niet hoef te spugen. Mijn bloeddruk is nu 95/45 maar gelukkig dit keer geen ijzertekort.
Ik snap wel dat je het ziekenhuis afslaat, maar ja, als dat even helpt om bij te tanken zou ik er misschien als ik jou was toch over nadenken.
Hoever ben je nu? Ik nu 13+2.

pffft meid, dat is wel echt heel laag hoor. Ben je niet vreselijk duizelig met zo'n lage bloeddruk? Ik heb er nu al last van en de mijne is nog wel iets hoger. Ik ben nu in totaal 550 gram aangekomen. Maar ja dat was bij tjerk echt niet meer. Alleen keek mijn huisarts daar niet naar. Die vindt dat zolang de kleine goed groeit, zit het wel goed. Maar bij het ziekenhuis hebben ze natuurlijk bepaalde richtlijnen. Ik ben morgen 29 weken en ik vind dat ik al best een mooi bolletje heb hoor hahahaah. Toen ik 13 weken was van deze zat ik 5 kilo onder mijn startgewicht. En ook niet misselijk geweest of overgeven.

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen 2 nachten best goed heb kunnen slapen. Man heeft anti-snurkpleisters en owwwwwwwwww wat een genot zeg ahhahahaah. Ik slaap ook heerlijk in. En ja dat plassen iedere keer zal niet minder worden, maar lig nu in ieder geval geen uur wakker daarna omdat meneer ligt te zagen. Het ziekenhuis bewaren we als het echt niet anders kan. Er zijn er wel die het harder dan ik nodig hebben denk ik.

Laat wel je ijzer goed in de gaten houden hoor. Bij mij ging het ook ineens heel hard naar beneden en nu krijgen ze hem weer niet omhoog. Met 16 weken was ie nog goed en 2 weken later was hij 2,3 punten gezakt.

Mijn ijzergehalte houden ze gelukkig goed in de gaten. Ik heb gelezen dat je rond de 20 weken een lager ijzergehalte hebt dan de eerste weken van de zwangerschap, maar ik hoop dat het zo blijft.

Duizeligheid valt wel mee. Mijn bloeddruk is altijd erg laag geweest. Het enige waar ik last van heb is erge vermoeidheid, maar dat komt dus door de lage bloeddruk.

Fijn dat je de laatste nachten hebt kunnen slapen, dan kun je toch thuis lekker bijtanken!

Ik ben ook wel bekend met een hele lage bloeddruk. De laatste jaren was ie aardig op peil, maar heb weleens tijden gehad dat ie niet meer te meten was.

Ik hoop dat je vermoeidheid snel minder wordt voor je. Het is echt wel even slopend op het moment. Nu heb ik een paar goede nachten gehad, maar je hebt ze zo ontzettend nodig.

Hoe gaat het voor de rest met je? Heb je wel een beetje hulp inmiddels? Mijn mannetje helpt inmiddels waar hij kan. (is een tijdje wel even anders geweest hahahahaa hoezo mannen moeten eerst met hun neus op de feiten gedrukt worden) De ochtendfles doet hij nu, tenzij ik echt wakker ben. In bad doen van de kleine doet hij nu 3 van de 4 keer ongeveer. Dus ik mag helemaal niet klagen.

Hij is nu bezig met de laatste dingetjes voor de nieuwe slaapkamer van ons kereltje en dan kan ik van de week schoonmaken en hem verhuizen. Dan snel de babykamer weer schoonmaken en alle spulletjes weer wassen. Dan is die ook weer klaar.

Terug
Bovenaan