update zwangerschapsdiabetes

hallo allemaal
hier even een update van mij. Ik ben deze week al heel wat keren in het ziekenhuis geweest en moet sinds gisterenavond insuline spuiten, een hele domper dus. Had verwacht dat ik dit nooit zou durven maar het valt nog mee, het is alleen een heel raar idee om in je buik te prikken. Mijn glucose waardes stegen te veel na een gewoon simpele maaltijd dus dan maar spuiten, Moet nu 5 keer per dag glucose meten en 3 keer per dag 3 eenheden insuline spuiten, voor elke maaltijd. Dit is echter de startdosering dus het kan allemaal nog wel veranderen.
Ik had nooit verwacht dat ik dit zou krijgen, maar heb alles over voor ons knulletje maar wat ben ik blij als ik hem gezond en wel in mn armen heb.

groetjes

Bah meid, wat vervelend! Het zal er hier ook wel van komen hoor... Ik zou woensdag tot maandag een sensormeting hebben, maar na 1 nacht gaf dat kastje voortdurend alarm; naald was helemaal krom... Moet nu aankomende week opnieuw.

Merk dat mijn suikers ook langzaamaan hoger worden en durf momenteel haast niks in m'n mond te stoppen, wat ook weer niet goed is natuurlijk...

Succes en sterkte ermee!!
Is jullie kereltje aan de grote kant of dat nog niet? Onze dame lag nog iets onder t gemiddelde qua groei.

Heel veel sterkte...Gelukkig is het waarschijnlijk van tijdelijke aard en met je bevalling weer over.

Ik moet maandag voor het suikeronderzoek..2x prikken, 4 weken te laat maar maakte volgens de vlos niet uit.
Ik maak me wel wat zorgen, veel dorst hier en voel me niet helemaal goed (en dan anders niet goed dan zwanger of schildklier, lastig uit te leggen). Hoop maar dat het goed is. De gynaecoloog waarschuwde me na 6 weken zwangerschap al, maar de verloskundige waar ik nu loop verwacht er niets van omdat de baby 'gewoon' groeit zeg maar.

Ook voor Mickey duim ik mee dat het meevalt en met een dieet te redden is

hoi hoi
bedankt voor de reacties, qua groei ligt de baby tot nu toe eigenlijk steeds op schema en heb ik ook geen grote baarmoeder of veel vruchtwater. Ik moet 17 augustus weer naar de gyn dus dan zal hij wel weer een groeiecho gaan maken.
Ik wil wel even zeggen dat ik heel erg tegen het spuiten op zag, maar het valt echt mee. Vind het nog wel heel raar om het stempel "diabetespatient"te hebben.Vorige week wist ik eigenlijk nog niks en nu zit ik al aan de insuline.

jullie ook heel erg veel succes!

Nou ik loop dus wel voor..2 weken. Zat bovenin de groeicurve zeg maar. Zal zo de vlos bellen dat ik heel graag hoor als er iets is, vooral ook omdat ik me errug dorstig, raar, misselijk, gammel enzo voel.. Kan het niet goed uitleggen. Maar voel me zo naar dat ik haast hoop dat er wat uitkomt..

Hoi
Ik heb ook zwangerschapssuiker en heb met een dieet de waardes om laag gekregen. Ik kreeg ook te horen dat je na je zwangerschap de gevoeligheid voor suiker blijft houden. Blijft dus heel je leven wel een aandachtspunt. Ook is er veel kans dat er bij een volgende zwangerschap veel suiker word geconsentreerd. Vond dit best heftig om te horen. Dacht nu nog een paar weken en dan kan ik weer alles eten, niet helemaal dus. Mijn kindje loopt een week en vijf dagen voor.
sterkte allemaal

Kantje boord gaat hier net goed met de suiker, goed genoeg om eerst klaar te zijn... Wel een probleem met mijn andere medicatie die blijkbaar met overdosering dezelfde klachten vertoond. Dus wel een probleem, maar op te lossen door een nieuwe verhouding te zoeken.. Helaas duurt het zes weken eer mijn lichaam daar ook aan gewend is...

Heel veel sterkte dames...

Terug
Bovenaan