UPDATE

Vandaag voor het eerst naar het fertiliteitskliniek geweest. We moesten een vragenlijst invullen en verder hebben we besproken welk traject we gaan volgen. Aangezien mijn man over 2 weken geholpen wordt aan zijn spatader en dan dus 3 maanden moeten wachten op het effect kunnen we nu weinig doen. Wel konden we vast op de wachtlijst geplaatst worden van IVF. De wachttijd is 9 maanden. Ik neem aan dat dit redelijk gemiddeld is. Dat betekend dat als de ingreep bij mijn man niets oplevert wij volgend jaar september kunnen beginnen met IVF. Op zich valt dat mee. En als zijn zaadkwaliteit flink verbetert kunnen we misschien iui doen ipv ivf maar dat hangt helemaal af vd zaadtest over 3,5 maand.
Wel moet ik volgende week bloed prikken om te kijken of er genoeg hormonen zit in mijn bloed(1 week na mijn eisprong) oid.

Eigenlijk moeten we gewoon afwachten maar we gingen met een goed gevoel naar huis omdat we al op de wachtlijst konden van IVF!

gr
Marielle

Hoi Marielle
heel spannend en raar he allemaal....doe het op jullie manier en neem de tijd! heel veel succes met de operatie van je man en ik zal voor jullie duimen!!!
liefs
truitje

Hoi,

Wat fijn voor jullie dat jullie het vooruitzicht hebben dat er echt iets gedaan gaat worden en ieder geval op de wachtlijst staan! En je man wordt over twee weken geopereerd. Ik hoop zo dat het helpt! Mischien is het een stomme vraag maar waarom wordt er bij jullie gekozen voor ivf?
gr. Noor

Noortje: je bedoelt waarom ivf ipv iui? Bij iui moet je minimaal een aantal zaadcellen hebben en dat is nu echt te weinig bij ons. Misschien wordt er uiteindelijk gekozen voor icsi maar dat is qua behandeling hetzelfde als ivf en dezelfde wachtlijst. Dus eigenlijk staan we op de wachtlijst voor ivf obv de 2 zaadtesten die gedaan zijn(weinig zaadcellen en slechte kwaliteit).

Dat bedoelde ik inderdaad. Onze gyn. had het namelijk over icsi in ons geval. Af en toe zie ik tussen de bomen het bos niet meer... Heb het boek "zwanger worden" waar het echt wel uitgebreid in staat maar toch...

Je hebt zeker het boek van Muriel Kroon of niet? Die heb ik ook, echt super. Alleen word ik van die ervaringsverhalen erg emotioneel. Maar op zich niet zo raar als je een tijdtje bezig bent.
Jullie hadden toch dezelfde aantallen als wij(3milj per ml, 90% onbeweegl)? Waarschijnlijk wordt het dan bij ons ook icsi afhankelijk vh resultaat vd operatie bij mijn man. Hebben ze bij jullie al een oorzaak gevonden?

Hai!
De wachtlijsten variëren maar in het UMC is hij 6 tot 8 maanden. Misschien woon je in de buurt en kun je er iets mee. Ze staan bekend als 1 van de besten en je bent vrij in waar je je inschrijft.
Succes!
gr.Inge

Dat boek heb ik inderdaad. Eerst gekocht voor de tips om zwanger te worden... Nooit verwacht dat ik die laatste hoofdstukken ooit nodig zou hebben.... Onze aantallen: 2 miljoen per ml, waarvan 76% van slechte kwaliteit en een bewegelijkheid van 12%. We zitten dus min of meer in hetzelfde schuitje. Bij ons nog geen oorzaak bekend maar ik neem aan dat dat onderzocht gaat worden na de uitslag van de tweede spermatest. Hoe is dat bij jullie gegaan? Wisten jullie al van die spatader voordat jullie met kinderen wilden beginnen? Ik ken overigens iemand in mijn omgeving die nu 4 maanden zwanger is dmv icsi. Meid, er is nog alle hoop! Heb berekent dat het op mijn 30e niet meer lukt (als ik dat tegen mijn vriend zeg lacht hij me keihard uit, ach vrouwenpraat) dus dan maar voor de 31! Mijn vriend staat nu te trappelen van ongeduld, moet even naar de Gamma.....
groetjes Noortje

Terug
Bovenaan