update

hoi meiden,

hier even een update van mij...tis alweer een tijd geleden maar druk met vanalles en nog wat geweest..

met m'n zwangerschap gaat het redelijk, ik werk nu voor 50 % ivm een hoge bloeddruk, had ik bij m'n eerste ook dus ervaring genoeg
maar we hopen nu ik minder werk dat ie stabiel blijft of zelfs naar beneden gaat..
verder ben ik vandaag bij de tandarts geweest..had afgelopen weekend kiespijn en heb dus 2 foto's moeten laten maken, was er niet blij mee...maar er zat niks anders op..nu moet ik 3 juli weer terug komen voor een wortel/kanaal behandeling...krijg nu al de rillingen...en uiteraard hoort daar ook een verdoving bij...
heb nu al veel verhalen gehoord en gelezen dat de verdoving niet veel uit maakt..liever niet natuurlijk maar moet het dan moet het...het enige waar ik nu wakker van lig  zijn foto's die ik heb laten maken...ik heb gelukig 19 juni de 20 weken echo...dat is al een hele geruststelling...

heeft iemand verder ervaring met zwangerschap en kiespijn/wortel/kanaal behandeling?
ik dacht er toen wel wat over gelezen te hebben hier op het forum maar kan het zo snel niet terug vinden..

groetjes Steph

Hoi,

Ik ben in een ver verleden assistente geweest en toen was er een speciale verdoving voor zwangeren... Deze was niet schadelijk... De wortelkanaal behandeling gaat daarna gewoon volgens de gewone gebruiken. Als je een lood slab omkrijgt tijdens de foto's zou ik me niet ongerust maken, daar komt geen straling doorheen... Wel even vertellen dat je zwanger bent uiteraard...
De kanaal behandeling uitstellen tot na de geboorte is natuurlijk ook een optie, maar misschien krijg je er voor die tijd last van. Ja kan het maar beter gehad hebben lijkt me...
Succes en sterkte gewenst!

hmmm loodslab heb ik niet omgehad...tandarts zelf en assistente huppelen zelf ff de kamer uit voor een seconde en komen dan weer binnen...jij zelf hoort ff een piepje..
ze vroegen wel aan me hoever de zwangerschap was/is...
dit ook doordat de 1e 12 weken crucialer zijn m.b. t de aanleg etc..
ach en de wortelkanaal behandeling zie ik nog geen eens zo erg tegenop het is vooral de verdoving..terwijl je overal ook leest dat dat geen kwaad kan..
denk dat ik toch pas geruster ben na m'n 20 weken echo over een weekie

ik ga er nu maar vanuit dat m'n tandarts wel weet wat ze doet...ze is ook echt een gevoelsmens laat maar zeggen

Hoi hoi,

Dat kwam van mij af, ik heb pas geleden een wortelkanaalbehanding gehad.
De foto's waren net voor me zwangerschap gemaakt. De eerste 12 weken mocht er niks gedaan worden. Daarna heb ik een verdoving gehad. Maar mijn tandarts zei dat je bij een wortelkanaalbehandeling (wkb) dat je dat in 2 keer moet laten doen. Zo ook bij mij. kon niet anders zei de tandarts. Maar het schijnt noodzakelijk te zijn dat naar de eerste behandeling dat er nog een foto gemaakt moet worden om te kijken hoe lang je wortelen zijn. Achteraf bleek dat mijn eigen tandarts dat niet wilde doen. Zelf wist ik nog geen eens dat dat moest van die foto's. Mijn eigen tandarts wilde gokken hoelang de wortels waren. omdat hij het risico van de foto maken niet wilde nemen vanwege de baby.
Wanneer hij niet goed zou gokken over de lengte van de wortels zou ik binnen een jaar vreselijke pijn kunnen krijgen en waarschijnlijk zou dan mijn hele kies eruit moeten. (is mij ook allemaal maar verteld hor).
Bij de tweede behandeling kreeg ik een vervanger en die wilde de behandling dus niet afmaken zonder foto's te maken. Dus nu heb ik een noodvulling die het nog wel een jaar volhoudt. Dus nu zit ik met een onafgemaakte wkb. Hij zegt ook dat als je zwanger bent je het beste zo weinig mogelijk aan je gebid moet laten doen. Alleen als het echt noodzakelijk is.

Veel   sterkte.

Groetjes conny

hoi hoi,

dan had ik het toch goed dat ik er wat over gelezen had
mijn tandarts gaf ook aan liever niets te doen als je zwanger bent, alleen als het echt noodzakelijk is...en dat is het dus...
heb haar verder niet gehoord over nieuwe foto's maken en hoeveel behandelingen het gaan worden..wel weet ik dat ik 6 juli aan de beurt ben voor een behandeling van anderhalf uur...auw  
ik ga volgende week een weekie op vakanie en ze gaf al aan van neem i.i.g paracetamol mee, mocht ik er last van krijgen...ik ga naar Bulgarije en weet niet hoe het daar met de tandartsen zit maar vast niet zoals hier hihihi..
het liefst had ze me al eerder terug gezien maar ja de vakantie van mij komt er tussen door...
ach ..ik wacht af..misschien krijg ik wel hetzelfde als jou..ook zo'n noodvulling...wil echt geen nieuwe foto's meer maken..
lees trouwens wel op internet dat foto's maken vh gebit minder risico's heeft als ergens anders...technieken zijn al aardig ver...maar goed ....
liever niet natuurlijk...

groetjes Steph

Terug
Bovenaan