update

Hallo dames,

Nou maar weer eens een update van deze kant. Eerst maar eens over de baby, die krijgt toch al zo weinig aandacht door de verbouwing. Gister op controle geweest, aan vocht is helaas niets te doen, ja benen omhoog. Lastig nu maar goed nog 6 dagen werken en dan kan ik relaxen :)
Boeddruk was netjes 75/140, bovendruk is niet zo belangrijk en ook weer suiker en hb geprikt die waren ook goed, suiker van 5.1 en Hb van 7.8.
Ze kon de baby weer niet goed voelen en dacht dat hij weer met het koppie omhoog lag, dat zou heel goed kunnen, vorige week lag hij opeens dwars dus tja dan kan hij 2 kanten op :) We wachten de volgende echo nog maar eens af. Gister flinke steken van onder gehad net of hij aan het indalen was maar hij lag nog heel hoog. Over 2-3wk weer een groei-echo.

Het was wel raar want ik mocht wel over 3 weken terug komen, nou echt niet over 2 weken kom ik terug :)

De verbouwing gaat redelijk, de dakramen zitten er in en de houtkachel is geinstalleerd. Het gips zit er boven bijna tegen aan en dan is het afwerken. Hopelijk dit weekend alles verf klaar maken en volgende week mijn moeder en zus aan het werk zetten om de boel te kwasten. Er zijn nog wel wt hobbels die we moeten nemen. Het dak is slecht dus die gaan we toch doen, maar dan zelf (ik niet natuurlijk). En de verwarmingsman laat ook niets weten dus die zitten we ook achter zijn broek aan en dan hebben we nog een stucador die op vakantie gaat volgende week en ik hoop zo dat hij even 2 muren kan doen want dan kunnen wij ook verder :)

Ik mag steeds minder doen en dat is wel fijn, even rust, ben erg moe aan het worden en dat is natuurlijk niet goed voor de baby en voor mij. En toch zit ik niet lekker op de bank als mijn virend boven aan het klussen is.

Een hele fijne dag allemaal!

groetjes Nanda

hoihoi,
hier ook een update. Reageer niet zoveel opt moment, heb het beetje druk  ! Met beeb gaat het volgens mij wel goed, beweegt steeds meer! Ik heb alleen het idee dat mn buik niet zo veel groeit opt moment! Ik moet maandag weer naar de vk, gelukkig, want ik ben ondertussen wel weer benieuwd of alles goed is. Ik ben hele dagen aan het rennen en vliegen zo ongeveer tussen hier huis en nieuwe huis, klussen, werken, enz enz ! Ik heb nu net als jou Nands, last van dikke voeten en handen....  ! Savonds is het soms net of ik klompvoeten heb....  als ik smiddags ga liggen dan is het wel minder, maar vanmorgen was het nog steeds een beetje dus denk dat het vanavond ook wel weer prijs is! Als ik dan savonds in bed ga liggen wordt ik zo ongeveer gek, ik moet mn benen gewoon bewegen, ze prikken en doen zeer!! (arm mannetje... ik lig helemaal niet stil in bed...) Vannacht had ik steeds dat de topjes van mn vingers sliepen en daar werd ik dan wakker van... bah, ik las pas iets van Carpaal Tunnel Syndroom ofzo.. ik ga het nog ff x opzoeken want ik heb het niet goed gelezen. Dan is de bloedtoevoer in je polsen niet goed ofzo... Nou ja, ik ben dus wel benieuwd of mn bloeddruk omhoog is, want dat gaat meestal toch samen? vocht en hoge bloeddruk?? ik zal het maandag wel horen. Maandag wordt ook mn urine getest en bloed geprikt. en hopelijk ook weer een echo... Nands, ik herken je helemaal... ik voel me ook echt schuldig als mn ventje savonds volop bezig is, en ik dan op een stoel zit met mn pootjes omhoog!  Mn man is sochtends vaak om 5.00 uur weg en is dan om 17.30 uur pas weer thuis, en dan moet hij nog een hele avond! Maar ik kan het savonds gewoon vaak niet meer! ik ben dan gewoon zoooooooo moe en kan vaak bijna niet meer op mn benen staan... toch voel ik me dan echt rottig en schuldig! ik voel eigenlijk dat het niet goed is om zo door te gaan, maar ik moet gewoon ff! zolang beeb er niet onder lijdt ga ik maar gewoon door! uitrusten kan ik straks wel als we verhuisd zijn!

met de verbouwing gaat het eigenlijk best goed! De keuken is nog niet klaar, maar er kan zaterdag wel laminaat gelegd worden beneden. volgende week dinsdag komen ze vloerbedekking boven en op de trap leggen. En dan kan ik denk ik al het een en ander gaan verhuizen! we hebben nog tot 2 mei! dan moeten we hier uit ons huisje zijn! en als we helemaal verhuisd zijn ga ik me lekker helemaal op de babykamer storten, kaartjes uitzoeken, kleertjes halen en wassen, lijsten maken etc etc

zo ik ga snel ff de boel hier aan de kant maken, want mn schoonzus komt met de kids! hiephoi, ff niet klussen!!

Elise

Hoi,

@Elise, even over het vocht en hoge bloeddruk. dat hoeft niet perse hoor.
Ik hield heel veel vocht vast in benen en armen bij de eerste en mijn bloeddruk was prima. Zat altijd rond de 70/110.
En dat je vingers slapen kan wel met het vocht te maken hebben. Bij dat Carpultunnelsyndroom doet je pols ook echt zeer en komt meestal van het computeren.
Ik heb nu gelukkig niet zoveel vocht, maar voel het wel vooral s'avonds en s'nachts.
Horloge knelt af en soms staan s'morges nog mijn sokken in mijn enkels.
Bij ons moet ook nog het nodige gedaan worden en de tijd begint te dringen.
Vanmiddag komen ze inmeten voor de zolder en hopelijk staat er dan voor volgend weekend een muurtje met deur, zodat mijn man de vloer kan leggen en dan hopelijk in de laatste week van april de dakramen erin.
Ben 2 juni uitgerekend, maar er is een grote kans dat ze de baby met 38 wk gaan halen en dat is dan al voor hemelvaart.Allemaal reuze spannend hoor. Begin nu ook van de baby en de bevalling te dromen, ben wel al heel nieuwschierig of hij op  zijn broertje lijkt.
Nou allemaal nog veel succes met de verbouwing en verhuizen.

Evelien mv Dylan en 33wk zwanger

Hier ook maar eens een update ! Ik merk dat ik veel minder toekom aan schrijven dan ik bij mijn dochter deed, toch moe aan het eind van de dag. Ik moet nog vier dagen werken, want ik heb tussendoor nog meivakantie, heerlijk !!

Gelukkig hier geen grote klussen meer te doen. Bij onze dochter kregen we de sleutel van ons nieuwe huis toen ik ruim 36 weken zwanger was. Toen hadden we een week om alles op orde te krijgen en te verhuizen, was veel werk (vooral voor mijn man en vrienden/familie). Nu heeft mijn man de bovenverdieping verbouwd, maar is daar al in november mee begonnen. Alles is bijna af, op wat plintjes na. Destijds ging ik pas echt de laatste twee weken vocht vasthouden. Nu merk ik het 's avonds bij mijn ringen. Die doe ik nu dus af in bed. Verder  valt het wel mee, maar die zitten dus niet lekker. oh, en idd, mijn bloeddruk is altijd laag, dus dat heeft er niet mee te maken.

Met de beeb gaat het denk ik wel goed, ligt alleen zoals jullie misschien gelezen hebben erg laag, dus doe ik het rustig aan met (trap)lopen en dragen. De kleine wordt wel een stukkie ouder geschat (2 weken), ligt dus erg laag en ingedaald (vorige week tenminste) en lekker beweeglijk. Eind april heb ik weer een afspraak, krijg dan ook een liggingsecho, omdat mijn dochter in stuit is geboren. Maar kans is erg klein dat het nog verkeerd gaat liggen !

Ik denk dat ik wel eerder ga bevallen, aangezien het kindje al zo groot is, maar wil nog wel kunnen genieten van mijn verlof hoor !! Een vriendin is destijds vier dagen na het begin van haar verlof bevallen... pfewww...

Nou alle meiden die nog aan het klussen zijn veel sterte ermee !! En voor zo meteen iedereen lekker genieten van je verlof !

Hier ook ff een update.

We zijn gister terug gekomen van een heerlijk weekendje Texel. Echt super!!! Het weer was ons gegund want we hebben nog geen wolkje aan de lucht gehad. Lekker een app gehuurd waar 's morgens de gebakken broodjes vers voor je deur lagen! Dicht bij het strand dus we hebben ons prima vermaakt!!! Ook de hond had de tijd van zijn leven. Nu kunnen we er weer een beetje tegen. Toch raar zo'n vakantietje als laatste keer met zijn tweetjes....

Met de beeb gaat het geloof ik wel goed. Hij spartelt er hevig op los en mijn buik gaat ook alle kanten op. Af en toe ben ik er gewoon verbaast over. De kilo's vliegen er aan (15 nu op dit moment) maar goed, de baby ligt precies op schema volgens de laatste pretecho. Volgende week  woensdag weer naar de vk. Aanstaande vrijdag moet ik terug komen bij de bedrijfarts. Ik werk nu halve dagen maar ik merk zo goed verschil met een dagje thuis en een dagje werken dat ik vrees dat ik vanaf volgende week thuis zit. Misschien mag ik nog gaan proberen om nog een uurtje minder te gaan werken maar ja, dat zien we wel weer. Ben nu pas 30 weken en 2 dagen dus het wordt dan wel heel lang thuis zitten.... Misschien ook wel goed, want we krijgen dus binnenkort de sleutel van ons nieuwbouw huis en daar moet dus nog veel gebeuren. Misschien kan ik dan iedere dag 1 muurtje schilderen of zo. Op het gemak wat dozen inpakken. Een beetje aanrommelen dus.

Verder heb ik het ook vrij druk en gaan er soms dagen overheen voor ik weer eens achter de computer kan gaan zitten... maandag zwemmen, dinsdag gym dan nog eens daar heen, je kent het wel...
Straks als ik thuis zit zijn jullie me misschien wle beu... hahahahahaha

Groetjesss

Hey Sneldy,

Klinkt super dat weekendje weg, lekker even nog met zijn 2-tjes. Ik moet nog 4 dagen werken en kijk echt uit naar mijn verlof! Zal dan niet vaak achter de pc zitten want die is verstopt achter een grote berg met spullen. Ik hoop dat na dat de kozijnen geplaatst zijn in de week van 4 mei langzaam de boel weer kan gaan opruimen en inruimen. We hebben gister eindelijk een goed nieuws berichtje gekregen de verwarmingsman komt volgende week. Dan kan de vloer weer dicht. Daarna wordt er zaterdag gestuct en komen ze maandag dus voor de kozijnen. Met een beetje geluk is de kamer van mijn meisje over 2 weken af en die van ons iets later en dan kan mijn vriend snel de kamer van de baby doen. Die is gelukkig heel klein dus binnen 3-5 dagen moet die ook wel klaar zijn en kan ik gaan inrichten en me concentreren op de baby. Ik moet zeggen heb vannacht eindelijk beter geslapen het werd me toch allemaal ee beetje te veel de laatste dagen, dat wachten terwijl de datum steeds dichterbij komt... niets voor mij!

Ik hoop je snel vaak te zien hier, geniet ervan. Als je het echt niet meer trekt op kantoor dan is het niet anders, gewoon aan toe geven. Ik had eigenlijk ook naar de arts moeten gaan en heb het natuurlijk weer niet gedaan, stom... maar ja het is niet anders.

Liefs Nanda

Hey Nanda,

Dat klinkt goed ...nog 4 dagen werken! Heerlijk. Ik moet vrijdag terug naar de bedrijfsarts dus wie weet hoe het bij mij af loopt.

Fijn voor je dat er eindelijk een beetje schot in de zaak zit. Misschien geeft het idd een beetje meer rust want ik kan me voor stellen dat het aardig begint op te breken.
Zeker als je straks de baby kamer klaar hebt...kun je iedere keer even gaan kijken en weg dromen...

Succes met de bouw en we merken het wel weer als je computer weer voor de dag gekomen is!!!!

Liefs Yvonne

Terug
Bovenaan