update

Hoi allemaal,

even een update vanuit het Limburgse. Tijn lijkt ineens zo snel te gaan! Kan het niet precies omschrijven, maar hij lijkt ineens zoveel meer te begrijpen... Met veel dingen wel handig hoor, hij lijkt ook veel vrolijker te zijn nu hij een beetje snapt wat er gaat gebeuren. Ook is hij erg actief, nog veel meer dan anders. Speelt heerlijk maar vliegt wel van het een naar het ander. En enkele momenten per dag heeft hij zo'n moment dat hij van het een naar het ander vliegt waarvan hij weet dat het niet mag. Dus de stereo mag niet aan? Dan sjeest ie door naar de tv, mag dat ook niet? In versnelling naar de kasten om die uit te laden. Helaas? Dan ga ik noten of fruit uit de schaal jatten etc etc. Hij stopt keurig als je dat zegt maar vliegt dus wel weer naar iets anders. Hem helemaal weghalen uit de situatie (in de box zetten, of even een tussendoortje geven / boekje lezen is het enige dat helpt dan. Wel vermoeiend hoor, maar wat ben ik dan blij dat ie nog niet loopt!
Meneer slaapt trouwens sinds het weekend nauwelijks meer overdag. Helaas voor mama, want die heeft een middagdutje eigenlijk nog heel hard nodig. Woensdag heel de morgen gezwommen. Normaal slaapt ie dan 's middags zeker 2, soms wel 21/2 uur. Nu van het zwembad terug naar huis, hooguit 20 minuten (we gaan lopend) en dat was alles die dag. Ppfffff. Heb m 's middags wel in zijn bed gelegd hoor, en ben zelf ook lekker in bed gekropen. Maar toen hij na anderhalf uur nog even vrolijk aan het spelen en zingen was heb ik m er maar weer uitgehaald. Nou ja, wel lekker dat hij zichzelf zo goed kan vermaken...
Nog een paar weken (ben nu 33 weken) en dan komt nummer 2. Ben heel erg benieuwd hoe hij zal reageren. Kijk er ergens wel naar uit want het wordt nu wel af en toe zwaar hoor. (nou ja, niet dat het dan niet zo zwaar zal zijn, maar nu sjouw ik met 2 kids rond en dat is dan wel anders...)
Ga onze lieve kerel eens verschonen want ik ruik hem tot hier.
Ben wel benieuwd naar jullie verhaal over hoe jullie kindje nu is...

groetjes Natasja

OEI! Slaapt ie al niet meer? Jens heeft nog 2 slaapjes. Die heeft er nog een strak ritme is wat dat betreft. Maargoed die is ook gewoon erg moe van het lopen denk ik. Hij doet als hij wakker is niet anders dan lopen dus dat vreet energie. Waar ik gek van wordt is het constant alle stekkers uit de stopcontacten trekken, op tafel gaan staan (tafel staat nu in de hal), ALLE kastjes opendoen en leegtrekken enz enz ENZ. Maargoed beter zo dan andersom toch?
gr.Ing

Hoi Ing,

als ik jou hoor ben ik blij dat Tijn nog niet loopt! Maar goed, zul je zien dat ie dat strakjes doet zodra nummer 2 er is, hi hi. Dat stoute herken ik wel heel erg, maar zoals je zegt, is beter dan dat ze niks doen... Zet je Jens nog wel eens in de box? Ikke Tijn wel hoor, af en toe even heel goed voor mij (en moet zeggen dat hij het de laatste tijd weer beter accepteert)
Nee, hij slaapt dus niet veel meer, als hij al slaapt dan is het hooguit een uurtje op de dag. Hij gaat dan in ieder geval naar bed, of ie nu slaapt of niet... (al heb ik natuurlijk liever dat ie slaapt want als hij speelt doe ik toch geen oog dicht op de een of andere manier)

groetjes Natasja

Jens haat de box maar dat is zijn probleem en niet het mijne. Ik kan hem niet alleen laten dus als ik een wasje moet ophangen oid gaat ie gewoon in de box. Het is dan wel even brullen maargoed het is niet anders. Als hij 's ochtends beneden komt vind hij de box nog wel even leuk maar is het al snel zat. Hij is er op uitgekeken maar als veiligheidsmaatregel is het handig. Geniet nog maar even van je eenling want als je beeb er is breken de tropentijden aan. DRUK!!!!!! Mette was 1.5 toen Jens kwam en dat was een heftig jaar met weinig slaap en veel drukte. Maargoed het is ook wel erg leuk zo samen.

gr.Ing

Hai!
Inderdaad moet je nu nog even flink genieten, want je zal je rust echt wel nodig hebben. Wat goed dat je Tijn nog wel in zn bedje laat ook al slaapt hij niet. Ik heb Jules ook nog heel lang in zn bedje gelegd. Dan was hij vaak een half uur aan het spelen, en dan was hij vaak toch een uur stil! En dat vond ik zooooo heerlijk toen ik zwanger was Elise!
Elise zit ook nog veel in de box, maar dat is voor haar ook rustiger spelen. Anders zit Jules er vaak de halve dag bovenop en sleept haar de hele kamer rond!
Inmiddels slaapt Jules niet meer overdag. Elise nog wel. Vanaf dat ze een maand of 10 is doet ze meestal maar 1 slaapje. Meestal van 11.30u-14.30u. Soms is ze om 13 uur al wakker en dan redt ze het niet tot 19.30u, dan gaat ze vaak ook nog van 17-17.45u naar bed. Dan eet ze daarna ook een stuk meer!
Elise heeft van de week haar eerste stapjes gezet. een stuk of 5. Het zit er dus wel aan te komen, maar voorlopig kruipt ze liever, dat kan ze erg snel! Ik herken ook wel de grote "ontdekkingstocht". Haar broer doet nu ook alles weer na, erg vermoeiend. Die bleef echt wel van de tv / stereo e.d af, maar als hij ziet dat zn zus het doet, gaat hij dat ook in eens weer doen!! Pffff....
Verder moet ik even kwijt dat Elise deze week al 3 dagen heeft doorgeslapen!!!!!!! Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat!!!!!

Gr Antoi

Hee Antoi,

wat lekker dat ze al zoveel doorgeslapen heeft !!! Hoop dat je vannacht ook van je rust hebt kunnen genieten... En wat leuk dat ze haar eerste stapjes gezet heeft. Ja, wel herkenbaar, dat ze het dan even niet meer laten zien. Tijn staat steeds meer 1 of een paar tellen los maar heeft dat zelf nog niet zo in de gaten.
Vermoeiend zeg, dat Jules Elise zo heerlijk nadoet, dacht je dat het bij hem klaar was...
Tijn heeft trouwens weer iets nieuws, hij kan echt de slappe lach hebben, giert en brult het dan uit en komt dan niet meer bij. Om van alles en nog wat, maar de katten opjagen of vanuit de box spullen op ze gooien als ze langs komen lopen (en die stomme beesten blijven ook maar langslopen / in de buurt, niet dat ze lekker hoog op een kast gaan zitten of zo) en dan niet meer bijkomen. Soms heel aanstekelijk hoor, soms ook wel moeilijk je gezicht in de plooi te houden als hij echt stout is, hi hi

groetjes Natasja

Hoi hoi,

schrijf ik gisteren dat Tijn nog niet zo bezig is met gaan lopen zet hij in het zwembad zijn eerste stapjes... Zich er nog niet van bewust en maar 3 volgens mij, maar toch...

groetjes Natasja

Ja hier vliegen wij ook van de ene verbanzing in de andere. In de laatste 2 maanden gaat alles zo snel. Ze is gaan kruipen, gaan staan en loopt langs.. vermaakt zich ineens weer veel beter in de box. Als ze staat en begint te jammeren, dan zeg ik: "Ga maar even zitten!" En dat doet ze dan meestal ook! Zo leuk! Ook is ze meer gaan brabbelen en praten. als ik zeg: "wat zegt de koe??" dan zegt zij "Boeh!" zo leuk! ook vind ze het geweldig als ik haar haar doe... dan zit ze zo te glimmen alsof ze weet dat ze er mooier van wordt. Ze kan de trap al bijna zelfstandig op kruipen... en als ze wiil dat ik haar voorlees brengt ze me een boekje....
Echt zo super GENIETEN!!!!

Terug
Bovenaan