Update

Heej meiden,

Hier eindelijk even een berichtje van mij.
Woensdag 14 april is Iris geboren. Maar dat wisten jullie al geloof ik...
De bevalling was supersnel. Om 17.00 uur kwam de vk om te strippen. De oudsten waren inmiddels al bij de diverse oma's ondergebracht, want bij de vorige ging het na het strippen ook erg snel. Helaas nu niet. Ik heb zelfs nog getwijfeld of het wel door zou zetten....want op een paar speldenprikjes na geen weeen! Pas rond een uur of elf 's avonds kreeg ik de eerste weeen. Maar ja, ik had al 2 nachten weeen gehad...
Bert is nog lekker gaan slapen, tenslotte had hij geen weeen! Om 1.00 heb ik hem wakker gemaakt om te zeggen dat hij toch maar de vk moest bellen. Toen werd het allemaal erg heftig!!! Om half 2 was de vk er, Bert moest toen gelijk de kraamhulp bellen. Om kwart voor 2 heeft ze even gevoeld en toen zat ik op 5 cm ontsluiting. Ik kreeg het toen wel even heel erg zwaar. Vanaf 1 uur zat er helemaal geen tijd meer tussen de weeen! Een echte weeenstorm dus.
Om 10 over 2 vond ik dat het lang genoeg geduurd had...in 1 perswee is het hoofdje geboren! Toen de vk zei dat ik tijdens de volgende wee wel weer verder mocht duwen, dacht ik: waarom wachten op een wee?!? Iris was geboren!
Ze deed het gelijk heel goed. Ze zag alleen heel erg paars (haar hoofdje). Achteraf is ze natuurlijk als een raket op deze aarde gelanceerd! Het arme meisje heeft een flinke vaart gemaakt.
Toen ze geboren is woog ze 3790 gram. Net geen 8 pond dus. Voor mij een gemiddeld meisje... Iris heeft nog een dag of drie flink last gehad van stuwing in haar hoofdje. Haar voorhoofd helemaal paars, misselijk en erg veel adertjes in haar ogen rood.
De rode ogen (6) heeft ze nog steeds, maar de rest is gelukkig snel weggetrokken. Maar doordat ze in het begin erg misselijk was, is ze flink afgevallen (tot 3500 gram). Nu zit de groei er gelukkig wel weer in! Ze is geen echt grote drinker, laat regelmatig iets in de fles staan. Ze is echter wel super tevreden!
Ze laat ons 's nachts al heel wat uurtjes slapen. Gister had ze om half tien een fles. Pas om half vier meldde ze zich weer!
Hierdoor, en doordat het natuurlijk geen langdurige bevalling was, ben ik zelf al weer heel goed op de been. Dat de kraamhulp weer weg is, is jammer, maar ik red me al weer aardig. Alleen het stofzuigen en de boodschappen laat ik nog even over aan manlief...! 's Middags ga ik nog wel even plat. De oudste 2 zijn dan naar school, en de jongste 2 slapen zelf ook! Heerlijk dus!!!

Ik ga nog even op mijn roze wolk zitten, voordat ik naar bed ga...

Veel liefs Petra

Van harte gefeliciteerd! Mijn meisje is de 17e geboren. Ik vroeg mij af hoeveel ml jullie haar geven tijdens de laatste voeding. Want ik ben jaloers op jouw nachtrust...haha

Terug
Bovenaan