Update

Hallo allemaal,

Het is even een poosje geleden dat ik op het forum geweest ben, dus schrijf ik maar even een update over alle gebeurtenissen van de laatste tijd.

In de eerste week van september waren we voor controle in het ziekenhuis en gelukkig kregen we te horen dat alles helemaal in orde was met ons kleintje! We hebben zelfs voor het eerst het hartje horen kloppen! Het eerste teken van leven vanuit mijn buik! Hoe mooi is dat!
Diezelfde week op een vrijdag kampte ik al vanaf de ochtend met ontzettende pijn in mijn hoofd. Aangezien ik al 4 pijnstillers genomen had, de max dus, heb ik contact opgenomen met mijn huisarts. Ik ben bekend met een hoge bloeddruk, al voor ik zwanger was, dus voelde het eigenlijk al aankomen...En ja hoor, direct langskomen...Daar aangekomen bleek mijn bloeddruk inderdaad te hoog te zijn. Op mijn verzoek ging men helaas niet in: meerdere metingen achter elkaar doen. Zoals velen heb ik namelijk een zogenaamde "witte jassen bloeddruk" . Ik kreeg een brief mee, en moest mij direct op de afdeling verloskunde melden aangezien de poli's al gesloten waren. dan lig je voor dat je het in de gaten hebt in een bed, met een bloeddrukmeting van een half uur, word je urine gecheckt, je bloed nagekeken, heb je een consult achter de rug bij de gyneacoloog, een echo gehad, en sta je binnen het uur weer buiten met een recept voor bloeddruk medicijnen en een ok keurmerk voor wat betreft ons kindje, mijn bloed & urine... Een hele mond vol, I know. Moet je voorstellen als je het allemaal meemaakt.

Nu is mijn bloeddruk goed! Soms wat aan de lage kant voor wat mijn lichaam al die jaren gewend is, en word ik ongelofelijk moe. Maar dat nemen we maar op de koop toe. Wat het wel lastig maakt is dat mijn werkgever niet echt (echt niet) meegaand is...Zo kreeg ik uit voorzorg na mijn ziekmelding een afspraak bij de arbo-arts, die afgezegd is omdat "het niet nodig was" ... Ik werk momenteel 45(!!) uur per week, eigenlijk zonder enige pauze. Ik eet tussendoor eventjes mijn boterham zonder dat ik van mijn plek weg kan...Ik merk dat dit mij op begint te breken. Rond twee uur, ben ik helemaal versleten. Dus dit maakt het er op mijn werk niet makkelijker op, helaas.

Dan uiteindelijk ook een lichtpuntje:) Ik ben nu 20 weken & 2 dagen in verwachting. Aanstaande dinsdag hebben we een afspraak voor de 20 weken echo & controle. We zijn zo benieuwd!!!! En willen dolgraag weten of het een jongetje of een meisje is wat in mij groeit!! Uiteraard houd ik jullie op de hoogte.

Grtjs
.
 
Hai,

Hoe hoog is je bloeddruk dan? De mijne is ook te hoog, daarom loop ik vanaf het begin van mijn zwangerschap al bij de gyn in het ziekenhuis. Met mijn medicijnen is die net aan, 140/80, ze willen de medicatie niet verhogen, anders krijg ik mss een te lage bloeddruk. Maar ik moet nu nog elke maand voor controle, na 26 weken ofzo, wordt dat vaker. En ja, mijn bloeddruk wordt sowieso al hoger op het moment dat ik het ziekenhuis inloopt. Ook is het raar dat je BD meten voordat je een echo / control hebt, dus mijn gyn neemt altijd na de echo nog de BD op en deze is dan gelijk lager dan voor de echo.

Maar dat zoveel werken is echt niet goed, vooral niet voor de BD, moet je echt goed in de gaten houden en als je baas niet mee wilt werken, dan zou ik een brief van de gyn vragen, want dit is slecht voor jullie beiden.

Heel veel succes aankomende dinsdag.

Ciao
Mariska
 
Haai Mariska,

Dat is ook wat ik van plan ben. Ik heb al wat puntjes op een rij staan, die ik dinsdag met haar wil bespreken. (dan kan ik niks vergeten ook)
Dat is ook de reden dat de dame van de arbo-dienst mij adviseerde voor een consult naar de arbo-arts te gaan. Puur uit voorzorg. Het lijkt wel of de contactpersoon hier, die de afspraak moet verzetten (helaas kun je dat niet zelf staat in de brief die ik kreeg) bang is dat er gezegd word dat ik minder moet gaan werken.......Ik wacht het gewoon dinsdag nog even af. Vind de hele situatie belachelijk....Je mag alleen naar de arbo-arts als je ziek bent. Dus waar het bijna op uitdraait is het volgende: ik meld me ziek, want klaarblijkelijk heb je dan wel recht op een consult.

Toen hij voor de eerste keer gemeten werd, naar mijn mening niet nauwkeurig was hij 170/100 (tijdbommetje)
In het ziekenhuis schommelde hij nogal. Bij de controles zat ik meestal op de 130-140/80-90. En bij de half uurs meting in het ziekenhuis schommelde hij tussen dezelfde waardes met af en toe een piek. (tijdens het bloedprikken;-))

 
Vervelend joh dat ze zo lastig doen op je werk! Bij mij is het juist het tegen overgestelde, zijn ze eerder bang dat je te lang door gaat en sturen ze je juist naar de arbo.
Als de arbo vast stelt dat het zwangerschapsgerelatiteerd is krijgt je werkgever je verzuim ook gewoon vergoed van het UWV dus wat dat betreft kost het ze ook nog eens niks.
Nou sterkte en succes bij de gyn en de arbo!
Liefs,
Mar
 
Je werkt echt veel te veel. Zeker als je al last van je bloeddruk hebt. Je kunt een brief van je Gyn, huisarts of VK meekrijgen zodat je midner kunt gaan wekren. Anders moet je gewoon keihard in de ziektewet.

Waarom beschermen zwangere vrouwen altijd hun baas in plaats van hun kind! Sorry hoor, ik kan me hier echt even kwaad om maken! Wat ga je later tegen je kind zeggen? Mama vond werken nu eenmaal even belangrijker dan jouw hersenontwikkeling?? Mama durfde geen nee te zeggen tegen haar baas omdat ze anders ander werk moest gaan zoeken? Houd hier mee op, echt. Stop er mee! Je kunt verdorie nog tot je 65 werken. De ontwikkeling van je baby is echt maar één keer. Dan maar een andere baan of een goedkoper huis, of een keertje minder op vakantie! Het gaat nu even niet om jouw, maar om je baby en die kan niet zeggen wat het nodig heeft, dat moet jij voor hem doen.

Ik klink erg boos, zie het niet als een aanval. Over tien jaar vraag je je namelijk echt af wat je nou precies bezielde door maar door te gaan met werken. echt. Who The Fuck is je baas! In ieder geval een klootzak of bitch die over lijken gaat. Die van jouw baby. En dat allemaal voor zijn of haar eigen gewin.
Als je goed bent in wat je doet, dan wil hij je echt niet kwijt. Wat hij ook zegt. Hoe moet dat dan straks na de bevalling als je kleine ziek is of opgehaald moet worden van de crèche? Gaat je man dat allemaal opvangen omdat jouw baas dat niet wilt?

Ik werk nu drie dagen in de week omdat mijn baas mij niet kwijt wilde. Hij had me liever parttime, dan helemaal niet. Hij weet dat ik volgend jaar zomer er weer helemaal ben. Als hij ook maar een seconde raar had gedaan, dan was ik keihard in de ziektewet gestapt.

Ik wens iedereen die met een egocentrische baas die alleen op korte termijn kan kijken veel sterkte toe. Ik wens iedereen veel wijsheid met de keuze maken tussen je baby of je baas.
 
Terug
Bovenaan