Update

Hallo moeders,

Hierbij even een update van mij over onze kleine meid. Wegens omstandigheden kon ik lange tijd niet op het forum aanwezig zijn.

Onze kleine meid is nu 10 maand en ze probeert al te lopen! Zitten doet ze al een hele tijd. Mee op de fiets vindt ze prachtig. Maar dat lopen... dat is echt vroeg voor een dreumes van 10 maand (van wat ik hoor). Ze trekt alle kastjes open en je bent de hele dag bezig om haar in de gaten te houden. Rustig in de box zitten kan ze amper. Ze is een echte ontdekkingsreiziger. Natuurlijk zet ik haar wel in de box af en toe, want anders heb ik weinig tijd om ook maar iets in huis te doen. Het is natuurlijk wel super dat ze de wereld zo wil verkennen. Maar voor mama is het soms wel enorm druk, haha.

Hoe gaat dit met jullie kleintjes? Zijn er nog meer druktemakers van december?

Groetjes,

haha heel herkenbaar!!! net of hoor ik je over Mare vertellen.
die is net zo!!! maandag al weer 11 maanden, en hier de eerste losse stapjes al een feit pfffff time flys!!!

Ik herken Vivienne ook helemaal hierin. Maandag is ze 10 maanden en ze loopt stapjes om de tafel en loopt over aan de hand. Ook stapt ze aan de hand rond. Binnenkort maar loopschoentjes aanschaffen, want vandaag had ze buiten stukje gelopen en wilde mevrouw niet meer in de wagen. Ze kan dan echt een driftkikkertje zijn: wat ik wil, moet gebeuren en het liefst nog meteen. Op andere momenten kan ze zichzelf ook heel goed vermaken en zit ze rustig te spelen met haar blokjes, ringetjes, boekjes, enz. En idd, een goed teken dat ze wil ontdekken maar mama wil ook af en toe rustig zitten.

Hahaha ja zooo herkenbaar!!

Pepijn stapte met 9 maanden rond de tafel en van tafel naar bank. Nu is hij 'bijna' 11 maanden en sinds deze week durft hij ook aan de loopkar en aan de hand.
Net klapte hij voor het eerst in zijn handen en hij doet sinds deze week ook zijn armen omhoog bij Hiep Hiep Hiep Hoeraaaa (en roept zelf Raaaaa)
Tja hij wordt al bijna 1 jaar en we zijn druk aan het oefenen haha....

Het gaat zooo hard nu ineens....

Maikel is nu 10 maanden + 1,5 week en hij ontwikkelt zich momenteel ook heeeeeel erg.. hij trekt zich aan een loopauto op totdat hij op de knietjes zit. Gisteren heeft hij zich voor het eerst via de krappaal opgetrokken tot staan.. en klimmen op mama is ook favoriet.. Hij wil ook graag bij de salontafel staan, hij heeft alleen niet ontdekt hoe dat moet.. dus dan helpen wij hem even. want als we hem 2 handen geven dat staat hij binnen 3 sec... en ohwee als we hem weer op de grond leggen.........

dus ja heeel herkenbaar... alles ontdekken, geen rust hebben en bij ons een gefrustreerd mannetje...

tot 2 weken geleden zag Brent allemaal obstakels op de weg... als hij aan het kruipen was en ging er om heen. Inmiddels zie hij het niet meer als obstakels of bedreigingen, maar als kansen... hihi en gaat er OVER heen. Dat hiephiephoeraa krijg ik er nog niet in... maar heb nog 2 maanden... kastjes opendoen ook hier favoriet. Uberhaupt het principe speelgoed wordt hier niet begrepen... afstandsbediening, telefoon, bewaarbakjes, sleutels, alles beter dan speelgoed.
Staan ja, lopen aan de hand en achter de loopkar maar niet zelf, of per ongelijk 1 of 2 stapjes aan de vensterbank.
Verder is het een rustig mannetje, slaapt nog veel overdag (zeker 2x 2a3 uur) dus box wordt niet gebruikt om even handen vrij te hebben, maar vooral om het zelf staan te bevorderen... anders heb ik niet mijn handen vrij...

Wow, er zijn dus meer drukktemakkertjes!
Mijn kleine meid loopt idd ook nog niet zelf maar ze staat wel alleen. En dan in 1x ploep, op de grond op de kont vallen. Haha, maar goed ze probeert het in ieder geval. Zal eens kijken of er ook wat te krijgen is om de keukenkastjes te vergrendelen, want dit wordt soms wel eens wat vervelend. Maar ik denk dat mevrouw dan wel gefrustreerd raakt dat ze de kastjes niet meer open krijgt. Zo hoor ik dat dan van de creche. Maar mijn man zegt altijd, er moet ook pit in zitten. Nou dat heeft ze!

Terug
Bovenaan