Update...

A

Anoniem

Guest
Beterschap en sterkte met alles felice

Hier nog steeds met een ritme aan het knoeien. Na een afschuwelijke maandag het cb gebeld. Ik mocht wel 150+5 aanbieden voor onze zoon van een ruime kilo. Ik heb wel aangegeven dat hij meestal zes keer komt, maar dat was geen probleem. Ze dacht dat hij gewoon niet alle flessen leeg zou drinken.. Nou wel dus.. Dinsdag/ woensdag leek het erop dat we een schema van 5 uur gingen volgen, maar met ook een keer 3,5 of 4 uur. Ach we kwamen wel op 5 voedingen uit.. Helaas helpt het niet om 's nachts lekkerder te slapen. Hij maakt momenteel ontettend veel lawaai 's nachts en wordt (ook overdag) nu wel eens huilend wakker zonder honger.

We hebben de ranitidine opgehoogd en zijn overgestapt op nutrilon omneo. Samen met de poeder voor de ontlasting zorgde dit gister voor een explosie aan diarree (hij had de dagen ervoor ook gepoept) hield de luier niet!
Dus we stoppen eerst met het poeder.

Als het goed is komt vandaag de puckababy. De kinderarts zag nog wel heil in inbakeren dus dat proberen we nog.
Momenteel volg ik volledig Steijn.. Dat betekent dat ik hem momenteel ook niet na 4 uur wakker maak. Ook niet overdag. 's nachts gaat hij makkelijker verder met slapen dus ik denk dat hij dag/ nacht een beetje begrijpt, dus wil kijken of hij nu zelf een ritme kan bouwen.

Er zijn ook superleuke momenten. Hij probeert nu echt dingen gericht te pakken. Soms lukt het ook.. Dingen in de box, mijn haar, mijn bril, vingers, de natusan.. Dat is echt super..lachen blijft zeldzaam maar denk dat dit toch mijn schuld iets is, aangezien ik voor deze week weinig tegen hem gelachen heb.

Ben onwijs uit mijn slof geschoten richting mijn moeder.. Ik zei, hij slaapt toch niet en mijn moeder meteen, ja dat voelt hij dus dan gaat hijzeker niet slapen en nog wat van die opmerkingen, ik voelded me alsof ze mij de schuld gaf van de problemen. We hebben het wel weer uitgesproken, maar denk dat ze me eerst rijp voor een psych vond. Het was de dag van heeeeel weinig slaap..

Over het algemeen voel ik me wel moe maar psychisch beter.. Kan ook weer tegen hem praten, lachen etc..

Hoe is het met alle andere moeders??

He Femmmke,

Geef jezelf ook een beetje ruimte. Zo begrijpelijk dat je uit je slof schiet als je weinig slaapt en je je kindje nog niet helemaal kunt lezen! Herkenbaar hoor!

Ik probeer ook gewoon Saar te volgen en dat gaat zo veel relaxter dan dat harde schema met BV. Vandaag zelfs voor het eerste lekker even de stad in geweest om een koffie te drinken en mezelf te trakteren op een veeeeeel te dure winterjas. Saar lag heerlijk te tukken in de kinderwagen. Ik relaxed, zij relaxed! Maar ik liep gisteren ook flink te vloeken hoor ;-)

Ach het heeft gewoon tijd en liefde nodig om je kindje te leren kennen. En het is volgens mij ook niet erg om niet altijd op je roze wolk te zitten. Het is zo'n verandering in je leven!

Liefs Suus

Hoi Femke,
Zo'n ziekenhuisperiode heeft een behoorlijke impact op ouders, en dat beseffen heel veel mensen niet, pas als je het zelf hebt meegemaakt.
De roze/blauwe wolk is er niet en je hebt je het amders voorgesteld en er gebuerd zoveel de eerste dagen waar je geen grip op hebt, en nu je thuis bent komt dat eruit. Je moet dit nog verwerken voordat je verder kan en dat heeft tijd nodig!!! Voel je niet schuldig het is hartstikke normaal, en vele moeders met een te vroeg geboren kind zullen je gevoel herkennen! En nu het thuis ook nog niet super loopt en je nog zoekende bent maakt het er niet gemakkelijker op. Volg gewoon je gevoel waar jij je prettig bij voelt en Steijn natuurlijk.
Een kindje wat te vroeg geboren is maakt vaker wat kreunerige geluidjes dan een op tijd geboren baby. Waarom dit is weten ze niet zo goed, maar het verdwijnt wel weer.
Inbakeren kan zeker helpen om je baby wat meer te laten ontspannen, een puckababy is erg fijn, maar voor sommige babys niet strak genoeg, dan heb je nog 1 of 2 losse inbakerdoeken die je zou kunnen gebruiken. Probeer dit alleen voor de nacht te doen, tenzij hij overdag ook onrustig is in zijn slaap.
Qua voeding, niet te vaak wisselen, zijn darmen zijn nog erg onrijp en iedere wisseling moet hij zich weer aanpassen. Omneo is een fijne voeding! Qua schema kijk gewoon naar zijn ritme, als je BV zou geven dan zou je ook op vraag voeden, zolang hij maar niet ieder uur komt. Indien hij niet geoeg lijkt te hebben geef hem dan na de voeding nog een fopspeen, misschien heeft hij wel alleen zuigbehoefte? Helpt dit niet dan geef je hem wel wat extra. Misschien moet hij nog wat groei inhalen???
Poeh... allemaal goedbedoelde adviezen. pik er maar uit waar jij je goed bij voelt!
Je doet het trouwens hartsikke goed!!!! De leuke periode komt er nu aan het lachen, grijpen, en dan de verdere ontwikkeling het wordt steeds leuker, en jij zult je er ook steeds beter gaan voelen. Lukt dit niet trek dan aan de bel bij de kinderarts!
Succes en geniet van alle goede momenten!!!
Groetjes Bowi (april 07,09,12 mama en bekend met prematuren)

Ik geef flesvoeding en voedt op verzoek.
Hij komt om de 3, 4 en 5 uur, verschillend... 's nachts komt ie om de 3 uur. Ik maak me niet zo druk, dat ritme komt wel. Misschien kun je dat een beetje naast je neerleggen?! Meestal hebben ze met 3 maanden echt wel een vast ritme... Succes!!!

Ik kan op zich alles wel loslaten mits hij zou slapen overdag. Dat doet hij dus niet tot nauwelijks. Daardoor kan ik niet bijtanken als hij 's nachts vaker zou komen en dan raak ik uitgeput.. Gelukkig is het weer weekend, kunnen we weer bijtanken.

We voeden op verzoek..wat nu 5 flessen zijn van 150+5 dus dat gaat beter. Nu dus nog overdag slapen want dat zou beter voor zijn humeur zijn.. Hij is nu gewoon zo moe.. Maar waarom hij niet kan slapen...het is een raadsel. Zelfs bij ons valt hij niet in slaap..

He Femke,
Heb je buikligging al eens geprobeerd? Is wel spannend maar als je er overdag bij bent kun je het in de gaten houden.
Heeft bij mijn 2e dochter geholpen. Sliep overdag ook niet en sinds buikligging wel. Vond het wel spannend in het begin, maar als je zo;n tevreden slapend kindje ziet...!

Alina heeft het aan het begin v/d avond ook dat ze erg moe en jengelig is dat begint aan t,eind v/d middag we leggen d,r met eten in t,wippertje en als we klaar zyn krygt zei d,r voeding en leg haar op d,r buikje by ons neer en ze slaapt rap tot d,r laatste voeding s,n8s komt ze om de 4a5 u

Dat durfde ik dus niet voor te stellen ivm het commentaar wat we er op krijgen.
Maar wij hebben dus ook 3/ 4 buikslapers hier.
Ze hadden alle 3 iedere keer last van vreselijke buikkrampen, en als we ze dan op hun buik neerleggen/ neerlegden dan was het gauw over.
Dan kregen ze een warme buik en je hoorde ze flinke scheten laten.
Ook krijgen ze cinababy voor buikkrampjes, we hebben de infacol geprobeerd maar die vinden wij niets omdat het net lijkt of dat ze moet spugen. De boer komt echt uit haar tenen als we het Lieke geven.

Lieke slaapt dus `s nachts ook op haar buikje, leggen we haar op haar rug dan slaapt ze absoluut niet. Ja ik vond het enorm eng in het begin maar ze kan heel goed haar hoofd omhoog houden en ze draait hem zelf naar links en rechts.

Waarschijnlijk heb je het al eens geprobeerd.

Terug
Bovenaan