Update

Inmiddels is het al half november, en zal het niet lang meer duren voordat de eerste dec baby geboren zal worden.

Momenteel ben ik 36 w en 3 dagen zwanger. Vanaf as zaterdag is ons kindje voldragen en mag ze komen.
Ik vind het zo superspannend.
Momenteel slaap ik met de dag slechter. Mijn linkerzijde ligt het fijnst, maar ik krijg ontzettend veel pijn in mijn heup/zij als ik te lang op links lig.
Als ik op mijn rechterijde lig of op mijn rug word ik heel snel duizelig en naar.
De nachten zijn dus erg zwaar. Mijn zoon moet elke ochtend naar school gebracht worden dus ik moet er om 7 uur uit pffff.
Tussendoor ga ik dan nog even slapen anders hou ik het niet vol.
Ik heb al sinds een paar weken een zwaar drukkend gevoel van onder.
Afgelopen weekend kreeg ik ook menstruatieachtige krampen en veel harde buiken. Gelukkig zijn ze iets minder geworden.
Maar het drukkende gevoel is er nog steeds, en af en toe heb ik pijnlijke harde buiken.
Vandaag bij de verloskundige geweest en wat bleek de baby is al helemaal ingedaald en zit vast in mijn bekken. Dat verklaart ook de klachten. Als ik zit lijkt het alsof ik mijn buik op schoot heb, mijn buik is echt wel wat gezakt haha.
Mijn bloeddruk was een beetje laag dus dat verklaard ook het nare gevoel dat ik af en toe heb.
Ben niks meer aangekomen sinds de laatse keer. Zit dus nog steeds op ongeveer 12 kilo.
Volgens de verloskundige is ons kindje nog steeds gemiddeld niet te klein niet te groot (gelukkig).
De bevalling besproken, zodra wij denken dat de weeën regelmatig komen moeten wij gelijk bellen.
Bij mijn zoontje ben ik ingeleid, maar dat ging heel snel. Dus op tijd bellen.
Nu volgende week weer voor controle.
Ik ben benieuwd wanneer de kleine zin heeft om te komen. Hoop niet dat ze blijft zitten tot 40 weken, dat duur nog zo'n 3 weken de gedachte alleen al pfff. We zullen het zien.

Hoest me de andere mama's??
Grtjs Mar

Hoi,

Ik ben bijna 37 week en ik heb net de griep gehad en loop nog erg te hoesten, ik krijg er buikpijn van.
Verder gaat alles wel goed, ik heb een cyste maar die houd zich gelukkig rustig. Dat slapen herken ik wel, ook snel last van de heup, maar dat heb ik bij beide zijden dus ik blijf aan het draaien.
Mijn moeder heeft borstkanker en heeft net de 2de chemo gehad, heeft ze tot nu toe nog niet zoveel last van. De vorige keer moest ze opgenomen worden met erg hoge koorts en een ontsteking.
Ik ben ook benieuwd wanneer de baby zich laat horen, de vorige keer was ik 42 week maar ze laten me nu niet langer dan nodig lopen. Ik heb (omdat ik ziek was/ben) een afspraak gemist bij de gyno, daar moet ik nu donderdag weer heen.
Ik hoop dat de baby wat eerder wordt gehaald (als dat geen kwaad kan natuurlijk!). Het wordt wel een beetje zwaar, dat had ik bij de 1ste helemaal niet maar toen had ik ook niet zoveel andere dingen erbij.
Groetjes Renate

Hey Mar,

Spannend he? Ik ben morgen 37 weken, dus van mij mag hij komen :)
Lastig he dat slapen? Ik heb hetzelfde, slaap ook het liefst op mijn linkerzij alleen na een tijdje krijg ik last van mijn rug.
Rechterzij lukt bijna niet want dat vindt de baby ook niet fijn. En vaak ligt mijn vriend met zijn gezicht naar mij en daar kan ik dan ook niet tegen :)
Net naar de gyn geweest en hij is al redelijk ingedaald, ligt nog niet helemaal vast, maar verklaard wel de klachten onderin. Heb steeds vaker harde buiken en ook al voorweeen gehad, dus ben ook heel benieuwd wanneer hij gaat komen.
Ze gaf wel aan dat als ik het niet meer vol hield dat ze gaan kijken of ze me eerder in gaan leiden, omdat de baby al zo groot is.
Maar zo lang het nog "goed" te doen is, is dat niet nodig. Langer dan 41 weken laten ze hem in dit ziekenhuis sowieso niet zitten.

@ Renate, heel veel sterkte met je moeder, wat erg dat je dit mee moet maken. Hoop dat het chemo aan slaat en dat het allemaal goed komt!

Verder allebei succes met de laatste loodjes!

Groetjes Kim

ja het word echt spannend ik ben ook zaterdag 37 weken en heb erg veel last van harde buiken!
en het naar school brengen en halen word zeker pittig nu.

we moeten nog even volhouden!

en Renate succes met je moeder.

groetjes dion

Leuk om van iedereen zo te lezen!!!
Het begint nu echt op te schieten voor ons allemaal en ik vind het ook echt superspannend. Kijk nu veel vaker op deze site. Ook leuk om bij de novembermama's te kijken, zulke verhalen staan er straks ook van ons.

Na twee zware zwangerschappen waarbij ik de tweede keer zelfs vanaf week 26 al rust moest houden, heb ik nu echt een super zwangerschap!!
Ik voel mij echt nog super goed en slaap zonder problemen. Dat is echt heerlijk, zeker als ik jullie verhalen zo lees... Ik kan nog op elk zijtje liggen en slaap dan heel vast...
Maar ik ben vandaag 'pas' 35 weken zwanger...

Als jullie aan de bevalling denken, hebben jullie dan al de zenuwen?
Wij hebben nu deze week het wiegje naast ons bed gezet...ik blijf er maar naar kijken en heb dan echt de kriebels... Kan niet wachten tot het gevuld zal zijn!!!

Geniet nog van de laatste weekjes!

Renate, wat vreselijk voor je moeder. Wat zal dat dubbel zijn.... Je moeder aan het vechten voor haar leven en jij draagt een nieuw leven in je...
En dat met alle hormonen....
Ik wens jullie heel veel sterkte!

Liefs Brigitte

spannend he dames ...

ik ben vrijdag 35 weken ...
me eerste zwangerschap en het word een meisje ...
ik ben zo gelukkig ik heb altijd gezegt dat ik voor me 25e moeder wil worden ,,, het zal krap aan zijn want ik word 19 december dus 25 maar ben pas 23 dec uitgerekend ... nu is het wel zo dat me kindje al heel veel voor ligt op de groei en de gyn heeft gezegt dat ze vermoed dat het eerder komt maar dat weet niemand zeker,,,
zelf kan ik ook echt niet wachten tot ze er eindelijk is ... ik was overal heel vroeg mee ,,, de eetstoel kocht ik met me 13e week al het kamertje met de 17e week (die is er vanaf 24 sep al) en me hele baby uitzet had ik dus met me 28 weken zwangerschap helemaal gekocht!!! nu zullen jullie wel denken wat een gek !!! ja achteraf gezien ben ik dat ook gewoon geweeest,,,, maar ik vond het allemaal zo leuk ,,, ook hebben we al een paar weekjes de box in huis staan ,,, gewoon omdat ik het een prettig gevoel vind !!

mar ja ik hoop ook echt dat die van ons wat eerder komt ,,, heb ook veel harde buiken hoop dat ze ook over gaan !!

brigitte nee ik heb dat niet echt mischien omdat het toch de eerste is en ik niet weet wat ik moet verwachten ik verlang er echt heel erg na zelfs na de bevalling !!

renate sucses met je moeder ...

@Renate meid wat moe dit voor jouw ontzettend zwaar zijn. Kan me voorstellen dat het nu heel anders is dan de vorige keer, maar je bent ook wel met veel dingen bezig nu.
Ik hoop zo voor jullie dat de chemotherapie goed aanslaat, en dat je moeder zo min mogelijk last heeft ervan.
Hopelijk laat je kindje niet te lang op zich wachten meid, sterkte.
@ Kim wij lopen precies gelijk. Hoop dat het voor jouw nog even te doen is en dat de natuur zelf zijn werk kan doen en je niet ingeleid hoeft te worden.
Maar het word inderdaad met de dag zwaarder.
@Dion vermoeiend hè dat naar school brengen sochtends. Ik laat onze zoon af en toe overblijven op school, dan kan ik ff slapen tussendoor.Heen en weer naar school vergt zo veel energie. We moeten nog ff doorbijten meid hoop dat we niet nog 3 of 4 weken geduld moeten hebben.
@ Brigitte wat fijn dat je nog goed kan slapen.
Wij hebben het wiegje ook staan dagelijks kijk ik ernaar en kan ik het me bijna niet voorstellen dat daar straks ons kindje in ligt.
Vind het ook superspannend hoor, ben benieuwd hoe lang nog.
@ moeder mandy fijn da je alles al hebt staan en helemaal ready bent. Die harde buiken horen er wel bij maar zijn echt niet
Prettig , als het anders dan anders voelt of regelmatig terugkomt moet je wel ff de verloskundige bellen hè.
Suc6

Hoi,

Die nachten, vervelend hè. Dat breek echt op als je niet kan slapen!
We fijn dat de beeb is ingedaald, hoef je niet gelijk plat als de vliezen breken.
Succes nig met de laatste loodjes!

@renate. Heel veel succes met je moeder! Hoop dat ze niet te veel last van de chemo's krijgt.
Hoe was het vandaag bij de gyn?

Liefs Danielle

Terug
Bovenaan