Update

Hallo dames,

Ik ben even stil geweest want heb een drukke tijd achter de rug. Eerst tentamens maken (welke ik gelukkig gehaald heb) en een week geleden de sleutel van het huis gekregen. Mijn vriend is net zijn nieuwe baan begonnen en schoonmoeder heeft de laatste operatie achter de rug. Het klussen valt dus voorlopig op de schouders van mij en mijn vader. Wat op zich best voorspoedig gaat.

Gisteren weer een afspraak gehad met de vk. Alles was goed, deze keer alleen even naar het hartje geluisterd. De wurm wou weer niet stil liggen (net als bij de vorige drie echo’s) waardoor hij/zij het de vk behoorlijk lastig maakte. Wordt nog wat straks, hoewel het misschien ook wel leuk is zo’n bewegelijk kind in je buik met voelen. Ik voel op dit moment nog niks, of in ieder geval heb ik nog geen onderscheid kunnen maken tussen darm en babybewegingen.

Vooralsnog geen buikje en nergens last van. Soms vraag ik me ook echt af, zit het er nog wel? Maar als je dan het hartje hoort krijg je die bevestiging weer. Hoewel ik ook heel even heb gedacht, is dat niet gewoon mijn eigen hartslag. Ik heb een ontzettend hoge hartslag , 90 in rust. Ben daarvoor onderzocht en er is nooit een aanleiding gevonden, behalve misschien chronische sluimerende ontstekingen.
6 maart heb ik de 20 weken echo. Ik zal dus nog even moeten wachten, maar kijk er heel erg naar uit.

gr Sanne

Valt het niet zwaar dan het klussen? Ik moet er nu al niet aan denken om het huis schoon te maken en heb daarom ook een hele lieve vriendin die het voor ons doet.

Gelukkig heb je het hartje weer kunnen horen en weet je dat alles goed gaat. Ondanks dat je nog geen buikje hebt.
Als je het niet zou vertrouwen kan de VK dan niet een extra echo maken voor je eigen gemoedsrust?

Hoi Panini, Ik ben vandaag 16 weken zwanger en heb ook nog geen buikje, alleen in de avond een beetje. Verder voel ik de kleine ook nog niet, of misschien ook wel, maar ik weet ook het verschil niet tussen de kleine en mijn darmen. Het is dus helemaal niet raar. Mijn verloskundige zei zelfs dat ik geluk had dat ik nog lekker mijn gewone kleding aankon. Dat buikje komt nog wel.

Geniet ervan dat je nu nog alles kan doen! Ik lig alweer een paar weken thuis, mag en kan niets doen....daarnaast heb ik al een enorme buik en dat is soms best lastig al...

Je moet nog best lang wachten op je echo, maar zolang de vk een hartje hoort, gaat t goed hoor meis! Pak je wel je rust bijtijds??

Het klussen valt me niet tegen. Het idee van een huis en thuis maken motiveert me enorm. Aan het einde van de dag ben ik wel kapot maar met een voldaan gevoel. Bovendien slaap ik het grootste gedeelte bij mijn ouders, dus mijn moeder laat de hond uit en bij thuiskomst wacht er een warme maaltijd op mij. Om de drie dagen blijf ik een dagje thuis om even bij te komen.
Op zich heb ik ook niks te klagen, vooralsnog verloopt de zwangerschap haast vlekkeloos en moeiteloos. En dat is nou juist wat onzeker maakt omdat er geen voelbare tekenen zijn van een zwangerschap (geen misselijkheid, geen buikje, geen extreme vermoeidheid, etc). Ik weet wel dat ik zwanger ben maar voel niet dat ik zwanger ben. Hoofd en hart moet zogezegd nog op een lijn komen. Maar, zoals iedereen zegt, dat komt nog wel als ik straks de baby voel.
Nog bedankt voor de lieve reacties,
Gr Sanne

Hoi Panini,
Het is ook wel fijn hoor, dat je er zo weinig van merkt. Die duizeligheid en extreme moeheid zijn niet echt een pretje. Je hebt trouwens wel alles lekker bij elkaar gepland he, fijn dat het dan met je zwangerschap zo probleemloos gaat.
Succes met klussen en rustig aan doen, lijkt me een lastige combi!

Terug
Bovenaan