update

Wat is het rustig hier!

Hier even een update hoe het hier gaat.

Matthias ontwikkeld zich goed, gaat steeds meer proberen na te praten, al zegt hij nog niet heel veel woordjes. Pas heeft hij de g-klank ondekt, dat is wel schattig.
Verder loopt hij sinds 1 week na zijn 1e verjaardag, nu is het bijna rennen...
Hij kan zich goed alleen vermaken, en de box is ook nog altijd favoriet, als er muziek bij aan staat is het helemaal goed, en gaat hij lekker 'dansen'. Al vind hij tegenwoordig samenspelen ook steeds leuker, en verzint hij dat natuurlijk net als het niet kan omdat ik moet eten koken ofzo...

Hij weet goed wat hij wil en laat dat weten ook, als hij zijn zin niet krijgt kan hij het echt op een schreeuwen zetten alsof er iets heel ergs aan de hand is. Vond het aan het begin wel moeilijk hier mee om te gaan, maar kan ondertussen de knop goed omzetten en hoor hem dan amper.

Eten gaat nog steeds erg goed, en denk dat hij ook echt wel goed gegroeid is... Men zegt altijd dat na het 1e jaar babyvet wat meer verdwijnt, Matthias heeft dat nooit echt gehad, maar komt nu wat meer, hij begint nu van die lekkere stevige beentjes te krijgen en een rond babybuikje... Ben benieuwd hoe het met zijn lengte en gewicht is als ik naar het cb moet...

Ben benieuwd hoe het met jullie is!

Hier gaat het ook goed. Sven loopt nog niet los maar loopt overal langs. Ook kan hij al even los staan. Hij is nu 13 maanden, dus ik zou het vroeg vinden als hij nu al zou lopen.
Verder eet en drinkt hij prima. Het is een echte vreetzak. Alles vindt ie lekker en alles gaat ook echt op. Hier echt wel veel babyvet. Al is hij verder niks te dik maar het is wel een speklapje. Afgelopen keer woog Sven 11 kg en was ie 81 cm.
Sven is een kind met een sterke wil. Hij kan al prima aangeven wat ie wil. Tegenwoordig gaat dat soms gepaard met schreeuwen en krijsen. Echt driftig als ie al soms is. Echt leuk is dat zeker niet. En als ik moe ben vind ik het best moeilijk om die knop om te zetten. Negeren is wel het beste want dan is het het snelste over. Hij heeft nu uitgevonden dat ie ook kan wijzen en dada kan zeggen... dat scheelt een hoop geschreeuw.. haha. Ook kan hij papa mama en bah zeggen.
De box heb ik al opgeruimd want hij brulde alles aan elkaar. Gelukkig kan ik een gedeelte van de woonkamer afschermen, waardoor hij niet overal bij kan maar hij wel meer ruimte heeft, dat gaat prima.
Slapen gaat nu ook erg goed, al is meneer wel tussen 6 en half 7 al wakker tegenwoordig. Is mij net iets te vroeg want ik ben een echt avondmens... Maar alles beter dan vele uren huilen 's nachts. Ik hoef er nu praktisch bijna nooit meer heen.
Sven is in het afgelopen jaar veel ziek geweest en nu merken we dat het toch ineens beter gaat. Daar ben ik erg gelukkig mee. Het is zo vreselijk om je kindje steeds ziek te zien. En het kost zoveel energie, ook omdat hij daardoor bijna niet sliep (ook 's nachts sliep hij dan slecht).

Hier zijn we dus ook eindelijk aan het genieten...

Hey,

Herken me goed in het verhaal van Bloempje..jij hebt een mannetje met een sterke wil hier een kleine dametje met een sterke wil hihi.
Lizzy laat duidelijk merken als ze het ergens niet mee eens in gaat schreeuwen,slaanbeweging maken..me man zegt dat is de enige manier nog van communiceren van ze nu ze nog zo klein is en dat is ook zo hihi..
Knijpen deed ze van de week ook Lizzy.. zei me schoonzusje dat dat een teken van liefde geven is had de dokter een keer tegen haar gezegd.
Het is me een druktemaker geen schootkindje alleen als ze erg moe is ligt ze lekker tegen me aan anders kan ze echt niet stil zitten.
Ze loopt nog niet los al staat ze wel af en toe los en loopt ze aan alles vast van tafel naar bank dan weer over op haar loopkar..duurt niet zo lang meer denken we voordat ze los loopt.
Lizzy is nu 13,5 maand laatste keer bij het cb woog ze 9,4 en was ze 74 cm ze had wel wat babyvetjes maar dat verdwijnt nu lijkt het wel ze is ook zo druk altijd in beweging,
Ze heeft nu 4 tandjes komt nog meer door denk ik want de laatste dagen poept ze weer veel en eet ze weer slecht.
Slapen daarin tegen gaat heel goed de laatste weken.
Overdag slaapt ze meestal 1 x soms 2 keer ligt er maar net aan hoelaat ze wakker word in de ochtend.
Als ze 6 uur wakker word kan ze er 9 uur weer in.
Soms word ze pas 9 uur wakker en houd ze het vol tot de middag.
En in de avond gaat ze er zo rond 19:30 en slaapt lekker de nachten door.
Haar grote zus Silvy van 3 is ook dol op haar kleine zusje ze kunnen zo goed met elkaar.
Soms mag Lizzy niet aan het speelgoed van Silvy komen daar kan Lizzy nog genees mee spelen maar dat denkt Silvy dan niet verder over na hihi.
Maar voorderest zijn ze echt heel lief samen.
Fijn weer van jullie te horen het was zo rustig hier ha ha..

Liefs

Hier is Quinn ook met sprongen vooruit gegaan. Hij loopt nu ook sinds zijn verjaardag ongeveer. Hij denkt nu ook dat hij alles kan en kijkt nergens naar. Dit heeft m al een aantal bulten gekost (en moeders vaak de schrik om het hart) Eten en slapen gaat zeer goed bij hem. Slapen doet hij van ongeveer 19.30 tot 6.30 en overdag vaak nog maar 1 keer. En dan vaak 1 keer in de week slaapt hij 2 keer. (volgens mij om wat bij te slapen:)
Ik dacht altijd dat ze zeiden dat een kind vanaf hun 1e verjaardag minder zou gaan eten maar het lijkt wel of die van ons steeds meer gaat eten. Tot nu toe gaat bijna alles erin, zolang het maar goed gekruid is. Alleen sperziebonen moet hij echt nog niet. De laatste keer op het cb woog hij 9.8 kilo en was hij 77 cm. Hier totaal geen babyvet, maar hij is dan ook erg actief. Tandjes zijn er 8 en naar mijn idee komen er nog meer aan, maar dat heb ik al wel vaker gedacht en dan kwam er toch niks. Dus ik zie ze wel verschijnen.
Het knijpen en de driftbuien komen hier ook steeds vaker voor. Ze kunnen echt net doen of de wereld vergaat, en dat voor iets heel kleins...
Leuk om van iedereen weer wat te lezen, was toch wel benieuwd.
Liefs

haha wat grappig om te lezen dat de driftbuien zo herkenbaar zijn.
Ik dacht het zal vast aan hem liggen (ik was vroeger zelf ook zo een die overal om huilde (gelukkig nu niet meer ;), dus er is hoop...)).
Kinderen die ik van vrienden ken zijn veel goediger als hem. Ik vind het wel leuk dat er karakter in zit, maar kan er af en toe ook echt niet tegen. Ook dat zielig gedoe om niets (vieze handjes ofzo, kan hij om gaan piepen (zielig huilen))... En nu hij loiopt wordt het ook lastiger, alle kanten op lopen/rennen en niet komen als ik hem roep... En idd droogje die bulten en blauwe plekken... is de ene net weg komt de volgende weer... zijn hoofd heeft altijd wel wat blauwe plekken.
Maar idd Zeevang het is de enige manier, naast wijzen en gebaren om te laten zien wat ze willen....
Gelukkig kan Matthias ook goed wijzen en dan diedie zeggen of als hij muziek aan wil gaat hij dansen en wijzen, dus het wordt al gemakkelijker.
Laatste keer op bureau was hij 8,8 kg en 71 cm (maar dat is al wel 3 maanden geleden.

Terug
Bovenaan